75 راز استارت‌آپی
قسمت دوم ۷

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۲:۳۲ | ۴ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

نوپانا: در قسمت اول بیشتر به نکاتی اشاره شد که قبل از شروع کار لازم بودند و اطلاعاتی کلی محسوب می‌شدند. در این قسمت پنج مورد ضروری که در حین انجام فعالیت استارت‌آپی به کار شما می‌آیند را بیان می‌کنیم:

6- وانمود نکنید

به اندازه توانایی‌تان ادعا کنید. اگر مشتریان متوجه شوند توانایی ارائه درست سرویسی که مدعی‌اش بوده‌اید را ندارید، کسب‌وکار شما شکست خورد‌ه است. تا زمانی که مشتریان آینده شما همچنان از جاهای دیگر خرید می‌کنند، شما از رقبای خود به‌عنوان ابزار تحقیق استفاده کنید. راه و روش فروش آن‌ها را بیاموزید.

7- بهترین‌ مشتریان را پیدا کنید

بهترین کاری که صاحبان شرکت‌های کوچک می‌توانند انجام دهند این است که بفهمند کدام مشتریان به آن‌ها در رسیدن به اهداف‌شان کمک می‌کنند؟ از لحاظ راهبردی کدام دسته از آن‌ها مناسب‌ترند؟ از زوایای مختلف فرایند شناخت را تکمیل کنید؛ از نظر سطح درآمدی، فاصله جغرافیایی، نوع سرویس درخواستی، نحوه خرید و غیره.

8- دیدگاه‌های مختلف را بشناسید

بعد از فهمیدن این مسئله که بهترین مشتریان شما کدامند، متوجه این شوید که ممکن از دید مشتریان مختلف، بیشتر از یک تصویر داشته باشید. یعنی هرکسی شما را به گونه‌ای قضاوت کند. برای درک این موضوع یک کترینگ غذا را در نظر بگیرید که به تعداد مشتریان در معرض نظرات متفاوت است.

9- از بزار رایگان پژوهش بازار استفاده کنید

اینترنت گنجینه اطلاعات است. هر عنوانی را که جستجو کنید، حتما تعداد زیادی سایت، وبلاگ و اتاق بحث در اختیارتان قرار می‌گیرد. به این‌ها کتاب‌های زیادی که در زمینه پژوهش بازار نوشته شده‌اند را اضافه کنید. منابعی که به آن دسترسی دارید را به‌طور دقیق بررسی کنید و با مطابقتی ساده در منطقه جغرافیایی خود خواهید فهمید که کدام بخش‌ها توسعه یافته و کدام‌یک به کار بیشتری نیاز دارند.

10- خدمت، خدمت، خدمت

 کسب‌وکارهای کوچک درصورت ضعف سرویس‌دهی، ضرر بیشتری خواهد کرد. مهم‌ترین ابزار بازاریابی کسب‌وکار شما روش مدیریت فروش و خدمت به مشتریان است. هروقت برای مراجعی کاری انجام می‌دهید، شما در حال سنجش و بازاریابی خودتان هستید. اگر خوب انجامش دهید، مشتری با علاقه و وفادارانه با شما تسویه حساب می‌کند.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا