انتشار روزانه سه میلیون مطلب در تلگرام
آمار فعالیت کاربران در محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ایران ۸

انتشار روزانه سه میلیون مطلب در تلگرام

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

آمار به دست آمده از فعالیت کاربران ایرانی در کانال‌های شبکه پیام‌رسان تلگرام، نشان می‌دهد که ۵۸۶ هزار کانال تلگرامی فارسی ایجاد شده و بالغ بر سه میلیون مطلب در روز در این کانال‌ها منتشر می‌شود.

نوپانا به نقل از مهر: پژوهشگاه فضا مجازی گزارش آماری از فعالیت روزانه کاربران ایرانی در کانال‌های تلگرامی را با همکاری دانشگاه تهران منتشر کرد. این پژوهشگاه قرار است از این پس هر روز این آمار را منتشر کند. براساس گزارش نموداری منتشرشده از وضعیت فعالیت کاربران ایرانی در این شبکه پیام‌رسان موبایلی که مربوط به روز ۱۱ شهریورماه امسال می شود و آمارهای آن با روزهای یک هفته گذشته مقایسه شده است، میزان انتشار مطالب توسط کاربران ایرانی در کانال‌های تلگرام در ساعت ۲۲ به اوج می‌رسد و در عرض این ساعت، نزدیک به ۲۵۰ هزار مطلب در کانال‌های تلگرام منتشر می‌شود. این درحالی است که کمترین زمان انتشار مربوط به ساعت ۴ صبح است و در این زمان، انتشار مطلب به کمتر از ۲۵ هزار می‌رسد. درهمین حال میزان انتشار مطلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ روند ثابتی داشته و حدود ۱۵۰ هزار است. از سوی دیگر، بررسی روند ایجاد کانال‌های تلگرامی نیز نشان می‌دهد که در طول یک هفته حدود ۱۲ هزار کانال، به تعداد کانال‌های فارسی افزوده شده است و آخرین آمار از وجود ۵۸۶ هزار و ۹۴۰ کانال تلگرامی حکایت دارد. این درحالی است که تعداد کانال‌های به روزشده فارسی ۲۳۸ هزار و ۷۶۷ کانال است.

درباره تعداد کل مطالب منتشر شده طی ۲۴ ساعت نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای مثال در روز ۱۱ شهریور، ۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۳۱ مطلب در این کانال‌ها بارگذاری شده است و این درحالی است که در روزهای پایانی هفته، آمار انتشار مطلب از مرز ۳.۵ میلیون نیز عبور کرده است. آمارها حاکی از آن است که به طور متوسط در هر کانال ۱۲.۸ مطلب منتشر می‌شود و در روزهای تعطیل افزایش یافته و به بالا ۱۳.۲ مطلب می‌رسد. در همین حال، تعداد کل بازدید از کانال‌های تلگرام در یک روز، یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بار عنوان شده و متوسط بازدید هر مطلب در کانال نیز ۷۱۷ بار است.

(همچنین‌ بخوانید: مردم گرایش بیشتری به اپلیکیشن‌های ایرانی دارند)     

برچسب‌ها: فضای مجازیتلگرامTelegram
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.