انتخاب دیجیتال؛ انتخاب رشته بر اساس شخصیت شما
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۷.۵

انتخاب دیجیتال؛ انتخاب رشته بر اساس شخصیت شما

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۶:۰۰ | ۵ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که بر اساس شخصیت و علایق، به انتخاب رشته دانشگاهی شما کمک می‌کند.

نوپانا: شخصیت هر فرد نقش مهمی در انتخاب رشته او دارد؛ علاقه‌ای که واقعی بوده و بر اساس اتفاقاتی مانند دیدن یک فیلم یا بروز یک حادثه به وجود نیامده باشد. بسیاری از شغل‌ها نیاز به شخصیت برون‌گرا و اجتماعی دارد در صورتی که فرد بسیار گوشه‌گیر و خجالتی است.

انتخاب دیجیتال استارت‌آپی است که به انتخاب رشته صحیح دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند. انتخاب دیجیتال خدمات مشاوره تحصیلی و شغلی را بر اساس تست‌های روانشناسی انجام می‌دهد و سعی دارد تا یک پل ارتباطی بین دانشگاه‌ها و صنعت ایجاد کند تا کیفیت عملکرد شغلی افراد بهبود یابد.

امیر لشکری، موسس و ایده‌پرداز استارت‌آپ در خصوص کسب‌وکار خود به خبرنگار ­نوپانا می‌گوید: «در دانشگاه دوستان زیادی داشتم که علاقه‌ای به رشته تحصیلی خود نداشتند؛ همین نداشتن علاقه و عدم تطابق شخصیت فرد با رشته تحصیلی، باعث مشروطی و در بعضی مواقع اخراج دانشجوها می‌شد. از طرفی دغدغه تمامی دانشجوها و به خصوص ترم آخری‌ها، مسئله اشتغال و متصل نبودن بخش صنعت به دانشگاه‌ها است. پس به دنبال حل کردن این مشکل بر آمدم تا کمتر شاهد انصرافی‌ها و کمبود علاقه به رشته و مشروطی در مقاطع عالی تحصیلی باشیم؛ زیرا اگر افراد در جایگاه مناسب خود حضور داشته باشند، شاهد پیشرفت کشورمان خواهیم بود.» maczooo

وب‌سایت انتخاب دیجیتال شباهت زیادی به سایت‌های شخصیت‌شناسی و روان‌شناسی دارد اما وجه تمایز این استارت‌آپ با چنین وب‌سایت‌هایی ایجاد زمینه‌ای برای دانشجوها و کارفرماها است تا بتوانند علایق و توانایی‌های خود را بهتر بشناسند؛ همچنین می‌توان انتخاب دیجیتال را به عنوان یک شبکه اجتماعی ایرانی با موضوع اشتغال در نظر گرفت که خدمات آموزشی و انگیزشی در جهت بهبود کارایی برای افراد و سازمان‌ها ارائه می‌کند.

لشکری با اشاره نقش پررنگ حمایت‌های دولت در توسعه کسب‌وکار خود می‌گوید: «مطئمنا با حمایت‌های دولت و رسانه‌ها می‌توانیم قدم بزرگی در حل مشکل اصلی جامعه یعنی بیکاری برداشته باشیم. وجود دانش آموختگانی که بتوانند نیاز صنایع را برطرف کنند تاثیر مثبتی در کاهش بیکاری و اشتغال افراد دارد؛ همچنین با ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنایع به شکل صحیح، می‌توان قدم‌های بلندی در این راستا برداشته و صنعتی پویا داشته باشیم.»

او افزود: «مهم‌ترین دغدغه ما گسترش و تقویت تیم برنامه‌نویسی برای ایجاد سایتی با کیفیت و مفید و همچنین قرارداد بستن با شرکت‌های بزرگ خصوصی و دولتی و اعتماد و حمایت آنها از ماست. هدف ما کمک به بحث اشتغال و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان است و امیدوارم سایت ما در آینده کاربران زیادی داشته باشد و همه از سایت ما استفاده کنند. در حال حاضر نیز به صورت حرفه‌ای به دانش‌آموزان -دانشجویان آینده ایران- جهت انتخاب رشته کنکور کمک می‌کنیم.»

شخصیت ما به ما دروغ نمی‌گوید بر خلاف علایق ما که بعضی وقت‌ها دروغ می‌گوید.

(همچنین بخوانید: بسیاری از فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند در جایگاه شغلی مناسب خود قرار بگیرند)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ ایرانیاشتغالانتخاب رشتهروانشناسیشخصیت شناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.