کاغذ‌های مکانیکی؛ نسل جدیدی از اوریگامی
ایده‌های جدید و جذاب کاغذی ۸.۷

کاغذ‌های مکانیکی؛ نسل جدیدی از اوریگامی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۳:۰۰ | ۲ دقیقه

هاروکی ناکامورا سبک جدیدی از اوریگامی را خلق و فروشگاهی برای عرضه محصولاتش راه‌اندازی کرده است.

نوپانا:‌ هاروکی ناکامورا، سال ۱۹۶۷ در استان «تویاما» ژاپن متولد شد. او در ۲۷ سالگی به طور کاملا اتفاقی با اوریگامی آشنا شد و خیلی سریع با این هنر خو گرفت.

ناکامورا هم‌اکنون بنیان گذار سبکی جدید از اوریگامی‌ است. او نام این سبک را کاغذ‌های مکانیکی گذاشته است. اوریگامی‌هایی که ناکامورا طراحی می‌کند با نمونه‌های معمول این سبک، از نظر  طراحی تفاوت‌هایی دارند، او خالق ایده‌هایی جدید و جذاب در این سبک است. ناکامورا اوریگامی‌هایی می‌سازد که قدرت حرکت و تعامل با کاربر را دارند.

  

تفاوت ارزش‌آفرینی ناکامورا درعرضه دست‌سازه‌هایش محدود نمی‌شود؛ او فروشگاهی اینترنتی برای فروش کاغذ‌های مکانیکی خود به نام کامیکارا (kamikara) راه‌اندازی کرده است که علاقه‌مندان به این آثار می‌توانند مراحل ساخت و همچنین نمونه‌های دیگر را در آنجا ببینند.

ناکامورا قصد دارد محصولات وب‌سایتش را توسعه دهد و همواره درپی خلق ایده‌های جدید است. در ادامه چند تصویر از نمونه‌ کار‌های اورا باهم مررور می‌کنیم:

 بره‌ای در لباس گرگ: 

پنگوئن پرنده:

 

برچسب‌ها: کارآفریناوریگامیکاغذ و تااستارت‌آپkamikara
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.