دولت تمام‌قد از استارت‌آپ‌ها حمایت کند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: ۹.۷

دولت تمام‌قد از استارت‌آپ‌ها حمایت کند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۱/۰۸ - ۱۴:۰۷ | ۶ دقیقه

سلمان خدادادی می‌گوید استارت‌آپ‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار خوب عمل کرده‌اند.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نقش کسبوکارهای نوپا در زمینه اشتغالزایی برای کشور به خبرنگار نوپانا گفت: براساس آمارهای موجود در سال‌های اخیر کسبوکارهای نوپا در ایجاد اشتغال بسیار سهیم بوده و یک تحول عظیم ایجاد کردهاند، براساس آمارهایی که از سال 93 توسط وزارت ارتباطات و وزارت کار اعلام شده است، این کسبوکارها توانستهاند 30 هزار فرصت شغلی در طول این سال، ایجاد کنند.

او ادامه داد: در 2 سال اخیر نیز این میزان، به رقمی حدود 100 هزار فرصت شغلی، افزایش یافته است و با این رشد صعودی، پیشبینی می‌شود تا سال آینده از طریق این کسبوکارها نوپا، 220 هزار نفر دیگر نیز وارد بازار کار راه شوند.

سلمان خدادادی، نقش استارت‌آپ‌ها در اقتصاد کشور را بسیار کلیدی ارزیابی کرد و اظهار داشت: کسبوکارهای نوپا، تاثیرات مطلوبی بر بدنه اقتصاد کشور دارند، چرا که هم در روند سرعت بخشیدن به زندگی روزمره مردم تاثیرگذار بودهاند و هم در اشتغالزایی برای جوانان نقش مثبتی ایفا کرده و از طرف دیگر باعث شدهاند درآمد قابل توجهی برای مردم تولید شود.

وی درباره نقش دولت و مجلس در حمایت از استارت‌آپ‌ها خاطر نشان کرد: طی آخرین جلسه شورای عالی اشتغال، که با حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه و نمایندگان مجلس برگزار شد، استارت‌آپ‌ها، یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود و مقرر شد دولت به شکل تمامقد از این واحدهای نوپا، حمایت کند. همچنین در این جلسه، چندین بند تصویب شد که پیش از این نیز در لایحه دولت پیشبینی‌های لازم برای آن انجام شده بود و اخیرا نیز در جلسه شورای عالی اشتغال و در برنامه ششم توسعه مصوباتی در این خصوص مطرح شد که قرار است به اجرا درآید.

(در این زمینه بیشتر بخوانید: تأکید رئیس‌جمهور بر برنامه‌ریزی مناسب برای اشتغال جوانان)

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، فعالیت خوشفکران عرصه کسب وکارهای نوپا را گامی درجهت جلوگیری از خروج نخبگان از کشور دانست و تصریح کرد: افرادی که دراین زمینه فعال هستند و نیازهای جامعه را خیلی خوب تشخیص می‌دهند، به نوعی نخبه محسوب می‌شوند و چنانچه بستر لازم برای فعالیت این قشر فراهم شود، طبیعی است زمینهساز جذب این نخبگان به کشور میشود و شرایطی را فراهم میکند که آنها در داخل کشور نوآوری‌های خود را به ثمر برسانند.

این نماینده مجلس، فعالیت استارت‌آپ‌ها را محقق کننده اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: همان طور که یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و توسعه خدمات به مشتریان است، بدیهی است که استارت‌آپ‌ها نیز همگام با اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌اند و در به ثمر نشستن دیگر اهداف توسعه اقتصادی نیز سهیم هستند، بنابراین حمایت همهجانبه از آنها، زمینهساز توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است پیش از این، خدادادی در مصاحبه با نسیمآنلاین، به ضرورت اشتغالزایی در جامعه اشاره کرده و گفته بود: به دلیل شرایط بد بازار کار، بعضا افراد برای به دست آوردن نانشان، جانشان را هم به خطر می‌اندازند. بعضی‌ها هستند که می‌دانند محل کار از استحکام لازم برخوردار نیست ولی به امید اینکه اتفاقی نمی‌افتد، سر کار میروند تا بتوانند زندگیشان را اداره کنند. بنابراین لازم است حمایت فضای کسبوکار و اشتغالزایی در اولویت اصلی مجلس و دولت باشد.

(همچنین درباره این موضوع بخوانید: به جای انتظارات نامعقول، به فکر کمک به استارت‌آپ‌ها باشیم )

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.