نوروگیم؛ ترکیب جذابی از اعصاب و بازی‌ها
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸

نوروگیم؛ ترکیب جذابی از اعصاب و بازی‌ها

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۶:۰۰ | ۴ دقیقه

در این مطلب، استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در حوزه بررسی و شناخت علمی و تخصصی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر مغز انسان فعالیت می‌کند.

نوپانا: گیم به عنوان یک رسانه خصوصی و جذاب با اثرگذاری فوق‌العاده ویژه، در سیستم دستگاه عصبی مرکزی سبب تغییر و تحول افکار و رفتار در دو جهت مثبت و منفی می‌شود.

نوروگیم استارت‌آپی است که در حوزه بررسی و شناخت علمی و تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با هدف بررسی وضعیت بازیگرها قبل، بعد و حین انجام بازی و مقایسه آنها فعالیت دارد.

حامد علی‌یاری، بنیانگذار نوروگیم در خصوص نحوه به وجود آمدن ایده کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا می‌گوید: «این فکر همیشه در ذهن من بود که چرا هنگامی که بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهیم احساس گرسنگی، تشنگی و ... نمی‌کنیم ولی هر زمان که تصمیم به انجام کار دیگری مثل مطالعه کتاب درسی می‌گیریم، تمامی این احساسات به سرعت در انسان تداعی می‌شود. به همین دلیل ایده بررسی اثر بازی‌ها بر روی سیستم دستگاه عصبی مرکزی (مغز) به وجود آمد.»

نوروگیم بعد از بررسی مسائلی همچون نیازسنجی، امکان­‌سنجی و کمک گرفتن از اساتید مختلف، فعالیت خود را شروع کرد. ابتدا آنها ایده خود را در سومین کمیته دانشجویی علوم اعصاب بیان کردند و در کنگره علوم اعصاب، با رسیدن ایده به مرحله عملیاتی، حلقه اصلی سه نفره تیم شکل گرفت.

فعالیت گروه نوروگیم بر شناخت بهتر و کامل‌­تر از میزان و نوع اثرگذاری بازی‌­های رایانه‌­ای روی مغز (سیستم اعصاب مرکزی) است؛ به این صورت که در حین بازی دستگاه ای‌­ای‌­جی (EEG) روی سر بازیکنان قرار داده شده و امواج مغزی در حین بازی ثبت می‌­شود.

علی­‌یاری با اشاره به مسیر سخت دست‌­یابی به اطلاعات افزود: «در ابتدا با فقر اطلاعات و دانش در این حوزه مواجه بودیم؛ پس برای به دست آوردن اطلاعات به فکر برگزاری مسابقه پژوهش محور با هدف استخراج شاخص­‌های محتوایی و شناختی از افراد مختلف افتادیم. جمع‌­آوری و تجزیه و تحلیل اولیه داده‌­ها نزدیک ۱۰ ماه به طول انجامید که در آخر موفق به اخذ بیش از ۳۰۰ تست از افراد شده‌­ایم که پایه استخراج شاخص­‌های احساسی بومی ما را تشکیل می‌­دهند.»

دغدغه هر گروه و تیم استارت­‌آپی، داشتن توان برای ادامه امور و فعالیت­‌های خود برای دست‌­یابی به هر آن چه هدف‌‌­گذاری نموده است، می‌باشد و گروه نوروگیم نیز از این امر جدا نیست اما با توجه به نوع و سطح فعالیت این گروه و عدم امکان و توان کسب درآمد، راه بسیار سخت و دشواری خواهند داشت.

(همچنین بخوانید: تلفن همراه مخصوص گیمرها)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ ایرانینوروگیمبازی رایانه ایسیستم اعصاب مرکزیneurogame
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.