حمایت از استارت‌آپ‌ها، به شکوفایی اقتصادی می‌انجامد
رئیس سابق شورای اصناف کشور: ۷.۳

حمایت از استارت‌آپ‌ها، به شکوفایی اقتصادی می‌انجامد

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۰:۰۹ | ۵ دقیقه

مخالفت‌های کسب‌وکارهای سنتی با استارت‌آپ‌ها بی‌مورد است چرا که ایده‌های تازه جوانان و مطالبات جدید مشتریان را نمی‌توان نادیده گرفت.

نوپانا: قاسم نوده فراهانی، رئیس سابق شورای اصناف کشور، مشاور رئیس جمهور دهم در حوزه اصناف و مسئول اتحادیه تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار نوپانا درباره کسب‌و‌کارهای نوپا گفت: به تازگی کسب‌وکارهای جدیدی که غالباً مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند بازار خوبی در بین مردم برای خود به دست آورده‌اند و با فراهم کردن سرعت و کیفیت در محصولات، رضایت خاطر مشتریان را جلب کرده‌اند. از همین‌رو استارت‌آپ‌ها، باید درباره گرفتن مجوز از اتحادیه‌های مربوطه، اقدامات لازم را انجام دهند تا به محض بروز مشکل بتوانند برای دفاع از حقوق خود و مصرف‌کنندگان، اقدام کنند.

فراهانی رعایت دو عامل را درخصوص استارت‌آپ‌ها ضروری خواند و گفت: در بحث حمایت از حقوق مصرف‌کننده باید اطلاع‌رسانی درستی صورت گیرد تا در مورد خرید و فروش مجازی دچار مشکل نشوند، چرا که بسیاری از مردم نیاز به آشنایی بیشتری با این کسب‌وکارها دارند. همچنین نظارت و همکاری اتحادیه‌های مربوطه در هر بخش، می‌تواند اعتماد مردم را افزایش دهد.

رئیس سابق اصناف درباره نقش استارت‌آپ‌ها در رشد اقتصادی کشور، تأکید کرد: باید با مقررات جهان همسو شویم و همانند دیگر کشورها که سابقه بیشتری در زمینه کسب‌و‌کارهای نوپا و فناورانه دارند، ما نیز از این کسب‌وکارها در راستای کمک به توسعه اقتصادی کشورمان استفاده کنیم، چرا که تجربه نشان داده است کشورهایی که در اقتصاد با علم روز دنیا همراه نشده‌اند، در جریان رقابت با سایر کشورها، عقب افتاده‌اند.

(همچنین درباره این موضوع بخوانید: به جای انتظارات نامعقول، به فکر کمک به استارت‌آپ‌ها باشیم)

او با اشاره به کسب‌وکارهای سنتی و کاهش رونق آنها، گفت: در گذشته واحدهای صنفی جوابگوی برطرف کردن نیازهای مردم بودند، اما در دنیای جدید و با تغییرات سبک زندگی و شکل‌گیری نیازهای جدید در مشتریان، کارکرد واحدهای قدیمی تغییر کرده است و مردم تمایل به خرید از فروشگاه‌های بزرگ و یا خریدهای مجازی نیز پیدا کرده‌اند.

از طرف دیگر با وجود مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک، کمبود جای پارک در خیابان‌ها، نیاز به خریدهای آنلاین، بیش از پیش احساس می‌شود و همین مسئله، بازار کسب‌وکارهای نوپا را داغ‌تر از همیشه کرده است.

مسئول اتحادیه تجهیزات پزشکی در ادامه افزود: اگر با علم روز دنیا پیش برویم و با حمایت و بها دادن به نوآوران این مشاغل نوپا، می‌توان در مسیر شکوفایی اقتصادی قدم‌های موثری برداشت، به شرطی که زیرساخت‌های آن که اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و کسب مجوزهای لازم از اتحادیه‌هاست، فراهم شود.

نوده فراهانی ادامه داد: دوران کسب‌وکارهای سنتی به سر آمده و مخالفت‌های آنان با استارت‌آپ‌ها بی‌مورد است، چرا که ایده‌های تازه جوانان و مطالبات جدید مشتریان را نمی‌توان نادیده گرفت و مردم دست به مقایسه می‌زنند و وقتی از خرید خود رضایت بیشتری نسبت به حالت سنتی داشته باشند، ترجیح می‌دهند مدل خرید خود را تغییر داده و به سبک جدید نیز روی آورند. باید شرایطی را فراهم کنیم در مورد این نوع کسب‌وکارها، اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

(همچنین در این زمینه بخوانید: خدمات استارت‌آپ‌ها به کشور اطلاع‌رسانی شود)

برچسب‌ها: ایرانتکنولوژیکارآفرینفرهنگ و جامعهرسانه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.