راهبران برای برقراری ارتباط موثر چه کارهایی انجام می‌دهند؟
مهارت‌ برقراری ارتباط موثر راهبران ۸

راهبران برای برقراری ارتباط موثر چه کارهایی انجام می‌دهند؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

به‌ عنوان یک راهبر مهارت ارتباطی شما بر دیگران تاثیر می‌گذارد پس مطمئن شوید که این تاثیر مثبت است.

نوپانا: راهبران به‌طور پیوسته با افراد مختلفی از جمله اعضای تیم داخلی، کارمندان، مشتریان و... در ارتباط هستند. هرکدام از این افراد شخصیت متفاوت و سبک ارتباطی خاص خود را دارند. راه‌های ارتباطی مختلفی نیز وجود دارد: «جلسه‌، ایمیل، تماس‌ تلفنی، پیام‌ گروهی، رسانه‌های اجتماعی، رویدادهای مختلف و...»؛ در این نوشتار چند کاری که رهبران با مهارت‌های ارتباطی موثر همیشه تمرین می‌کنند آورده‌ایم:

سعی می‌کنند به دیگران کمک کنند

سعی کنید انتهای صحبتتان با دیگران، از این جمله استفاده کنید: «چگونه می‌توانم بیش‌ترین کمک را برای پیشرفت شما انجام دهم؟» 
این کار باعث می‌شود فرصت‌های بزرگی برای برقراری ارتباط با افراد مختلف پیدا کنید. استفاده از همین سوال ساده در انتهای مکالمات، تفاوت خیلی زیادی در توانایی برقراری ارتباط با افراد و ساخت رابطه‌های طولانی مدت ایجاد می‌کند. این سوال نشان می‌دهد که شما به افراد دیگر احترام می‌گذارید و کمک به آنها برایتان مهم است. داشتن ذهنیت کمک به دیگران، نه تنها ارتباطات را بهبود می‌بخشد، بلکه راه‌حل‌های خوبی هم ارائه می‌دهد. یک رهبر با ذهنیت کمک به افراد، به مشکلات نگاه شخصی ندارد و به دنبال راه‌حلی برای برطرف کردن آن می‌گردد. با این ذهنیت، همکاری در تیم بیشتر می‌شود و نتایج بهتر و کارآمدتری به دست می‌آید.

حضور خود را با ثبات نشان می‌دهند

مخاطبان شما باید بتوانند به شما اعتماد کنند و مطمئن باشند که شما به آنها کمک می‌کنید. به مخاطبان خود ثابت کنید که به‌طور پیوسته در کنار آنها خواهید بود.
برای مثال اگر ارتباط شما با اطرافیان به گونه‌ای است که یک دقیقه شاد و صمیمی و راحت هستید و یک دقیقه بعد سخت‌گیر و رسمی می‌شوید، این ارتباط باعث از بین رفتن اعتماد اطرافیان نسبت به شما می‌شود.

سعی می‌کنند همیشه خود واقعیشان باشند

همیشه سعی کنید خود واقعیتان را نشان دهید. سعی نکنید نقش بازی کنید. این کار حس بدی به اطرافیانتان می‌دهد و اعتماد آنها نسبت به شما از بین می‌رود. وقتی شما خود واقعیتان هستید مردم می‌توانند به راحتی با شما صحبت کنند و به شما اعتماد کنند. همین باعث می‌شود خیلی بهتر و ساده‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

هیچگاه برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران شخصیت واقعی خود را قربانی نکنید

به هر شکلی که با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، چه از طریق صحبت کردن و چه با ایمیل و دیگر راه‌های ارتباطی، باید مراقب نحوه صحبت کردن خود باشید.

مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنید

نحوه برقراری ارتباط شما با دیگران تاثیرات زیادی بر آنها دارد. همیشه سعی کنید این تاثیر مثبت باشد. داشتن مهارت برقراری ارتباط، فرصت‌های زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

(همچنین بخوانید: راهبری یک تیم؛ سخت‌تر از تصور افراد)

برچسب‌ها: مهارت ارتباطیLeadershipکسب‌وکارارتباط موثرراهبر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.