جلودار؛ پیش نمایشی از سفر شما
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸

جلودار؛ پیش نمایشی از سفر شما

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که اطلاعات اماکن گردشگری را در اختیار شما قرار می‌دهد و تورهای فعال در این حوزه را معرفی می‌کند.

نوپانا: جمع‌آوری اطلاعات صحیح و قابل اطمینان از مناطق اطراف برای طبیعت‌گردانی که به کوه‌نوردی، دره‌نوردی، قایق‌سواری، کویرنوردی، جنگل‌نوردی و ... علاقه دارند، دغدغه مهمی است. اینگونه فعالیت‌ها که تحت عنوان ورزش تیمی از آنها نام برده می‌شود غالبا دارای هیجان، ریسک و چالش‌های فیزیکی فراوانی هستند و داشتن اطلاعاتی نظیر وضعیت آب‌وهوا، وسایل مورد نیاز، تجربیات دیگران و افرادی که در منطقه ساکن‌اند می‌تواند نقش پرررنگی در پایین نیامدن کیفیت برنامه‌ها ایفا کند.

جلودار شبکه اجتماعی کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان است که در فروردین ۹۳ توسط حامد سلمانی و داود شیخان راه‌اندازی شده ‌است. جلودار بستری را برای طبیعت‌گردان فراهم کرده تا بتوانند به راحتی تورهای طبیعت‌گردی را مشاهده کنند و با تمام افرادی که به اینگونه خدمات احتیاج دارند، آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

حامد سلمانی، یکی از هم‌بنیانگذاران جلودار در خصوص نحوه تشکیل کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا اینگونه می‌گوید: «داود شیخان این ایده و مدل کسب وکار مطابق با آن را از گذشته در ذهن داشت اما به مرحله اجرا نرسیده بود. اواخر فروردین سال ۹۳، با پیشنهاد او فعالیت جلودار آغاز شد و به تدریج محتوای کوه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارها به وب‌سایت ما اضافه شد و در حال حاضر تمرکز اصلی تیم ما روی مقایسه و جست‌وجوی تورهای طبیعت‌گردی و معرفی آنها به صورت هفتگی است.»

علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت‌گردان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت جلودار اطلاعات پدیده‌های طبیعی مانند کوه‌ها، غارها، جنگل‌ها، چشمه‌ها و ... را مطالعه کنند، موقعیت جغرافیایی آنها را شناسایی کنند و با وسایل مورد نیاز فعالیت خودشان آشنا شوند؛ همچنین گزارش سفرها، خاطره‌ها و مقاله‌های آموزشی در این حوزه نیز در وب‌سایت قرار دارد.

سلمانی با اشاره به یکپارچه‌ ساختن اطلاعات و خدمات مورد نیاز طبیعت‌گردان در جلودار افزود: «ما سعی داریم امکان مقایسه، جست‌وجو و مطالعه نظرات کاربران را برای انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تر تورهای طبیعت گردی در هر هفته ایجاد ‌کنیم. خوشبختانه بازار گردشگری و طبیعت‌گردی روز به روز در حال رشد است و ما امید داریم بتوانیم خدمات خوبی را به مردم و مجریان تور ارائه بدهیم.»

هدف اصلی تیم جلودار فراهم کردن بستری دو جانبه است که نه تنها علاقه‌مندان و طبیعت‌گردان بتوانند به راحتی تور مور نظر خود را انتخاب کنند، بلکه مجری تور هم با دسترسی و امکاناتی که در اختیار دارد بتواند تورها و برنامه‌های خود را به بهترین شکل معرفی کند و در بازار مقایسه قرار بگیرد.

(همچنین بخوانید: تاکسی دریایی، فرصتی تازه برای گردشگری)

برچسب‌ها: گردشگریstartupطبیعت‌گردیمعرفی استارت‌آپ ایرانیجلوداراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.