۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه (قسمت پایانی)
قسمت پایانی ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه (قسمت پایانی)

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۶:۰۰ | ۹ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم. قسمت پایانی:

۶۱. خدمات چاپ سه‌بعدی

عنوان یکی از جالب‌ترین تکنولوژی‌ها در سال‌های اخیر را چاپ سه‌بعدی به‌ خود اختصاص داده است. یک چاپگر سه‌بعدی طرحی سه‌بعدی را دریافت می‌کند و آن را لایه به لایه حیات می‌بخشد. این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که یک نمونه اولیه از محصول خود را با هزینه کمی تولید کنید. هرچیزی را از جمله جواهرات و اسباب‌بازی‌ها گرفته تا ابزاری مثل قطعات ماشین را می‌توان با یک چاپگر سه‌بعدی تولید کرد. برای خرید یک چاپگر سه‌بعدی ممکن است به چندصد هزار تومان تا چند صد میلیون تومان سرمایه نیاز داشته باشید. این میزان سرمایه کاملا به ابعاد اشیایی که می‌خواهید تولید کنید و مواد مورد نیاز برای تولید آن بستگی دارد. برای ارائه این چنین خدماتی بازار وسیعی وجود دارد. این امکان برای شما وجود دارد تا تفکر خود را یا روی چاپ وسایل مختلف مثل اسباب‌بازی و جواهرات متمرکز کنید. همچنین فروشگاه‌های ماشینی می‌توانند از خدمات شما برای نمونه‌سازی استفاده کنند. کسب درآمد از این تکنولوژی محدودیت ندارد. این یک مدل کسب‌وکار جدید است که آینده بسیار روشنی در پی دارد پس از الان به فکر یادگیری مهارت‌هایی درباره انواع اقسام چاپگرها، نحوه کار با آن‌ها، قابلیت‌ها، مواد تشکیل‌دهنده محصولات سه‌بعدی باشید.


۶۲. توسعه‌دهنده اپلیکیشن

هرماه، اپ‌استور حدود ۲۵ تا۴۰ هزار اپلیکیشن جدید را معرفی می‌کند. با وجود آمار استفاده ۸۰ درصد از  بزرگسالان از گوشی‌‌های هوشمند. بدون توجه به اینکه سبک برنامه‌نویسی یا کدی که استفاده می‌کنید چیست، می‌توانید در این بازار پر رونق وارد شوید. اگر شما در زمینه توسعه نرم‌افزار یا وب سابقه داشته باشید، باید بتوانید برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌ها را روی پلتفرم‌هایی مانند اندروید یا آی‌او‌اس با یادگیری از طریق کتاب یا به‌صورت آنلاین، تولید کنید. در غیر اینصورت اگر این مهارت را ندارید می‌توانید از منابع خارجی مانند توسعه‌دهندگان انلاین یا محلی استفاده کنید. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند از فروش برنامه‌های خود با یک قیمت مصوب، ارائه آن‌ها به‌صورت رایگان با قابلیت ارتقا نرم‌افزار به نسخه‌های ویژه و همچنین با ارائه اپلیکیشن به‌صورت رایگان و اتکا به تبلیغات، درآمد خوبی کسب کنند. مسئله‌ای که حائز اهمیت است قدرت ایده شما و نحوه بازاریابی شما در این کار است. با وجود انبوهی از نرم‌افزار‌ها در حال حاضر باید حواستان باشد که اپلیکیشن‌ شما در شلوغی گم نشود. پس از آنکه برنامه‌های خود را توسعه دادید، کلید موفقیت در برنامه بازاریابی و بودجه بازاریابی شماست. اگر می‌خواهید به یک سطح قابل قبول برسید لازم است که اپلیکیشن خود را در گوگل‌استور، آی‌تونز، بازار و... در معرض نمایش بگذارید و در کنار آن ارتباطات اجتماعی خود را از طریق ارتباط مستقیم با مردم، گسترده‌تر کنید.


۶۳.
مشاوره بازاریابی

بیایید با این مسئله روبه‌رو بشویم که بدون بازاریابی، کسب‌وکار زنده نخواهد ماند. بنابراین جای تعجب ندارد که چرا تقاضا برای مشاوره بازاریابی تا این حد بالاست. اگرشما یک بازاریاب باتجربه‌اید، هیچ فرصتی مناسب‌تر از این پیدا نخواهد شد که دانسته‌ها و تجربه‌های خود را در اختیار بازرگانان و کارآفرینان بگذارید تا آنها را در کسب‌وکارشان موفق کنید. مشاور بازاریابی طیف گسترده‌ای از خدمات مثل، برنامه‌های بازاریابی در حال توسعه، مدیریت بودجه بازاریابی، استخدام و آموزش فروشنده‌ها، توسعه تبلیغات، تبلیغات از راه دور و تنظیم برنامه‌هایی برای ملاقات با مشتریان و ارائه تبلیغات مستقیم بر اساس نیاز و بودجه آنها را ارائه می‌دهند. یک مشاور بازاریابی همچنین این امکان را برای یک شرکت فراهم می‌کند تا کسب‌وکار خود را تعمیم دهد و با ساخت کانال‌های توزیع و مراکز سود به کشورهای دیگر ورود پیدا کند. به‌طور خلاصه، مشاوران بازاریابی به مشتریان خود کمک می‌کنند تا پارامترهای کلیدی کسب‌وکار خود از جمله درآمد،‌ سود، منابع و ... را به‌درستی مدیریت کنند. 

(همچنین بخوانید: کلیدهای طلایی بازاریابی دیجیتال)

منبع

برچسب‌ها: کارآفرینکسب‌و‌کاراستارت‌آپایدهمشاورهبازاریابیچاپ سه‌بعدیstartupconsultantmarketingاپلیکیشنapplication
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.