طرح‌های مدرنی که جایگزین اتاق کنفرانس خواهند شد
جلسات را به سبک نوین برگزار کنید ۸

طرح‌های مدرنی که جایگزین اتاق کنفرانس خواهند شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

با پیشرفت کسب‌وکار و تغییر فرهنگ شرکت‌ها در دوران کنونی، طراحی داخلی اتاق‌ها و سالن‌های شرکت‌ها نیز در حال تغییر و مدرن شدن است.

نوپانا به نقل از زومیت: با تغییرات ایجادشده در فرهنگ‌ کاری شرکت‌ها و افزایش همکاری‌ بین نیروی انسانی، اتاق‌های کنفرانس نیاز به بازنگری و بازطراحی دارند. در دوران کنونی تعامل کارمندان، مدیران و حتی کارفرمایان شکل جدیدی پیدا کرده که نیازمند طراحی‌های مدرن است.

لزوم همکاری و تعامل میان کارمندان حقیقتی اثبات شده است. همین حقیقت باعث شده که طراحی محیط‌های کاری از اتاق‌های کوچک، کابین‌های شخصی تنگ و اتاق‌های کنفرانس با فضای بسته، به سمت دفاتری با فضای باز تغییر کنند. انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند و برای پیشرفت گروهی قطعا نیاز به ملاقات حضوری، بحث و جلسات متعدد دارند.

در مدل کسب‌وکار سنتی، اتاق‌های کنفرانس فقط برای جلساتی که طبق برنامه‌ریزی‌های هفتگی و ماهانه برگزار می‌شدند، طراحی شده بودند. در کسب‌وکار مدرن، جلسات بررسی پیشرفت، کنفرانس‌های ویدیویی، جلسات طوفان ذهنی و انواع مختلف جلسات تبادل نظر وارد فرهنگ کاری شده‌اند و ساعات کاری اتاق‌های کنفرانس افزایش زیادی داشته است. به همین دلیل طراحی‌های قدیمی اتاق‌های کنفرانس دیگر برای این نوع کسب‌وکار مناسب نیستند.

نکته مهم این است که اکثر شرکت‌ها توانایی و سرمایه‌ لازم برای باز طراحی یا ساخت اتاق‌های کنفرانس جدید را ندارند. در این شرایط، جایگزین‌هایی پیشنهاد می‌شوند که می‌توانند نیاز به اتاق‌های جلسات را برطرف کنند.

اتاق‌های جلسات ایستاده

پشت میز نشینی یکی از اپیدمی‌های این روزها است. این عادت که در میان اکثر کارمندان شیوع پیدا کرده، باعث بروز مشکلات زیاد جسمی و روحی در افراد می‌شود. برای مقابله با این نوع فعالیت، اتاق‌های جلسات ایستاده معرفی شده‌اند. این اتاق‌ها باعث می‌شوند که همکاران فعالیت بیشتر داشته باشند، چرخش اطلاعت به خوبی انجام شود و افراد در حین همکاری، به سلامتی خود نیز اهمیت دهند. این اتاق‌ها برای جلسات گروهی کوچک با زمان کمتر از یک ساعت توصیه می‌شوند.

به‌طور عمومی این اتاق‌ها امکاناتی مانند تجهیزات جلسات از راه دور، میزهای بلند و تعداد کمی چهار پایه‌های بلند دارند.

اتاق‌های کوچک خلاقیت

این اتاق‌های کوچک که با اسم‌های مختلفی شناخته می‌شوند، برای هر نوع جلسه‌ کاری که نیاز به ۲ نفر یا بیشتر دارد طراحی شده‌اند. این اتاق‌ها به‌صورت قابل حمل نیز ساخته می‌شوند. پوشش این اتاق‌ها می‌تواند از مواد آکوستیک ساخته شود تا از ورود و خروج هرگونه صدا جلوگیری شود. داخل این اتاق‌های کوچک امکانات برگزاری کنفرانس‌های کوچک نیز وجود دارد.

برخلاف جلسات ایستاده که در هر مکانی قابلیت اجرا دارند، اتاق‌های کوچک تنها در مکان‌های خاص اجرا می‌شوند و از هرگونه مزاحمت و حواس‌پرتی به دور هستند.

جلسات فضاهای خارجی

اگر نمی‌‌توانید به فضای داخلی شرکت اتاق یا سالنی اضافه کنید، می‌توانید از مزیت جلسات در فضای باز استفاده کنید. می‌توانید از فضاهای طبیعی خارج از شرکت مانند حیاط، گلخانه و دیگر مکان‌ها برای برگزاری جلسات استفاده کنید.

نکته‌ مهم پایانی این‌که صرف نظر از مکان و طراحی که برای جلسات انتخاب می‌کنید، سعی کنید قوانین و روش اجرایی مشخص داشته باشید. به‌عنوان مثال زمان جلسات را داخل تقویمی مشترک وارد کنید، دستگاه‌هایی برای ضبط صدا و فیلم تهیه کنید و یادداشت‌ها را پس از جلسات به اشتراک بگذارید.

(همچنین بخوانید: دفترکاری که همراه شماست)

برچسب‌ها: فرهنگ سازمانیاتاق کنفرانسبرگزاری جلساتمحیط کارشیوه نوین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.