گذار دو کارآفرین از شیوه‌های سنتی کسب‌وکار، به روش‌های مدرن
موفقیت‌های بزرگ؛ تغییرات بزرگ می‌طلبد ۹

گذار دو کارآفرین از شیوه‌های سنتی کسب‌وکار، به روش‌های مدرن

توسط محمود حاج‌ زمان | ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۲:۰۰ | ۷ دقیقه

این نکته شاید یکی از مهم‌ترین درس‌های صاحبان کسب‌وکار باشد؛ روش‌های عادی، کسل کننده هستند؛ پس نترسید و به سوی تغییرات بزرگ حرکت کنید.

نوپانا: در این نوشتار دیدگاه دوکارآفرین بزرگ را در زمینه کار و زندگی بررسی می‌کنیم. سخنان این دو می‌تواند راه حل برخی از مشکلات شما باشد. چیس جارویس (Chase Jarvis) موسس شرکت کریتیو‌لایو (CreativeLive) اعلام کرده است که این شرکت به یک سیستم آموزشی جدید نیاز دارد تا با عصر اطلاعات هم​گام بماند. رایان هارمز نیز بنیان‌گذار شرکت یونین واین (Union Wine) هم توضیح داده است که بسته​‌بندی‌​های مدرن چگونه منجر به فروش بالای محصولات شده است.

 آیا شما نیز آماده​ تغییر دیدگاه خود و رسیدن به فرصت​‌های جدید هستید؟ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

جارویس از کریتیو‌لایو

چیزهای جدید یاد بگیرید

کسانی که متولد سال ۲۰۰۰ به این سو هستند، با انتقادات بیشماری خصوصا در حوزه​ کسب​‌وکار روبه‌رو هستند؛ اما نمی​‌توان انکار کرد که تمایل نوجوانان این هزاره به یادگیری مهارت‌​های جدید، بسیار جذاب است. جارویس ضمن ابراز خشنودی از این تمایل به یادگیری توضیح داده است که شرکت کریتیو‌لایو به افرادی که همواره به یادگیری مشغول‌اند احترام می​‌گذارد و هدف خود را فراهم آوردن فرصت‌های یادگیری خلاقانه به هنرمندان و کارآفرینان در هر سن و سالی که باشند؛ قرار داده است.

برقراری تعادل میان زندگی شغلی و شخصی

آیا وقت آن نرسیده که تعادل سنتی میان کار و زندگی را تغییر دهیم؟ جارویس اعتقاد دارد که ترکیب زندگی شخصی با شغل می‌​تواند یکی از کلیدهای مهم دستیابی به یک زندگی موفق باشد. به گفته موسس شرکت کریتیو‌لایو، او در زندگی شخصی خود هیچ‌گاه از رویارویی با مشکلات واهمه‌​ای نداشته و زندگی کاری و شخصی خود را ترکیبی از موانع و موفقیت‌های این دو جنبه از زندگی خود می‌داند.

آموزش پویا در عصر مدرن

به رغم اینکه در حال حاضر حجم وام‌​های دانشجویی به رقمی حدود یک و نیم تریلیون دلار در ایالات متحده می‌​رسد، سیستم آموزشی در این کشور بر لبه​ یک تحول بسیار عظیم قرار دارد. جارویس پیش‌​بینی کرده که در آینده جوانان کمتری تمایل به دانشگاه رفتن خواهند داشت و ترجیح می​‌دهند که تجربه​ واقعی زندگی و کار را شخصا و به صورت عملی درک و کسب کنند. به نظر می​‌آید که حوزه​ کسب​‌وکار نیز بازتاب‌دهنده​ همین نظریه است؛ بسیاری از شرکت‌​ها در حال ایجاد تغییراتی در ملزومات نیروی تازه​‌کارخود هستند و تصمیم دارند ضرورت اخذ مدرک دانشگاهی را کاهش دهند. با این وصف کسی نمی​‌داند آینده​ آموزش چطور خواهد بود.

(همچنین بخوانید: نکاتی که باید قبل از کارآفرین شدن بدانید)

هارمز از یونین واین

شجاعت در ایجاد تغییرات

رایان هارمز موسس شرکت یونین واین (Union Wine) که در ایالت اورگان فعال است، تصمیم به ایجاد تحول در صنعت بسته‌بندی محصولات دارد. تا زمانی که یک فرصت خارق‌​العاده در برنامه​ غذایی سال ۲۰۱۳ پیش نیامده بود، شرکت یونین واین نمی​‌دانست چگونه با تغییر در بسته​‌بندی محصولات خود می​‌توان چشم‌اندازی رو به آینده​ شود.

به هر حال  این شرکت تصمیم گرفت محصولات خود را به جای مدل کلاسیک، در بسته​‌های غیررسمی با امکان استفاده​ راحت‌​تر برای مشتریان ارائه دهد. البته این کار انتقاداتی را نیز در پی داشت، اما مصرف​‌کنندگان از این تغییر به شدت استقبال کردند. این نکته، درس خوبی برای همه صاحبان​ کسب​‌وکار است: روش‌های عادی، کسل​‌کننده هستند؛ نترسید و درها رو به روی تغییر باز کنید.

ریسک کمتر و تصمیمگیری حیاتی

علاقمندان به شیوه‌های کلاسیک و سنتی، تصمیم شرکت یونین‌ واین برای ایجاد تغییر در بسته​‌بندی محصولات خود را مورد انتقاد قرار داده‌​اند؛ اما این شرکت در سال جاری قرار است چیزی حدود چهار میلیون واحد بیشتر از محصولات خود را به فروش برساند! با چنین رشد عظیمی، هارمز چگونه می​‌تواند آرامش و تمرکز خود را حفظ کند؟ هارمز معتقد است دو راه بیشتر وجود ندارد: ریسک کمتر و اخذ تصمیمات حیاتی.

وقتی با عدم‌ ​قطعیت روبه‌رو می​‌شوید، چطور می​‌توانید بهترین راه را برای ادامه​ کار خود بیابید؟ هارمز روی اهمیت فرآیند تصمیم​‌گیری حیاتی تمرکز دارد که یکی از اصلی‌​ترین ستون​‌های کارآفرینی او نیز بوده است. شما باید یاد بگیرید چطور از دانش تیم کاری خود استفاده کنید، چگونه اطلاعات مفید را به دست آورید و مهم‌تر از همه به حس درونی​ خود در حین تصمیم​‌گیری​‌های سخت اعتماد کنید.

(همچنین بخوانید: کارآفرینی که ۲۷ بار نه شنید)

برچسب‌ها: کارآفرینکسب‌و‌کارمدیران موفقentrepreneurshipتغییرتصمیم‌گیری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمود حاج‌ زمان

محمود حاج‌ زمان

محمود حاج زمان، دانش‌آموخته مهندسی عمران تا مقطع دکتری در دانشگاه شریف است. از سال ۱۳۸۸ مشغول روزنامه‌نگاری علمی و نوشتن و ترجمه مطالب علمی، به خصوص در مجله دانستنیها است. او تا کنون شش کتاب ترویج علم برای مخاطب عام منتشر کرده است.