۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه(قسمت بیست‌وهشتم)
قسمت بیست‌وهشتم ۸

۶۳ ایده نوآورانه برای راه‌اندازی کسب‌وکار پرسود با کمترین هزینه(قسمت بیست‌وهشتم)

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

در جست‌وجوی ایده‌ای برای راه‌اندازی کسب‌وکاری خلاقانه با کمترین هزینه هستید؟ در این صورت این مطلب مخصوص شماست! در این مطلب ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

نوپانا: همه ما مطمئنا دوست داریم کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کنیم و مستقل باشیم. این موضوع نیازمند جهت‌گیری اهداف و آرزوهایمان به‌سوی ایده‌هایی است که پول بیشتر، اعتبار بیشتر و در نهایت سرمایه‌گذاری‌های کلان به همراه داشته باشند؛ اما کدامیک از ایده‌های شما می‌تواند آغازگر این تغییر باشد؟

از مراقبت کودکان، خدمات فنی، مشاوره کسب‌وکار، ساخت صنایع دستی و رزومه‌نویسی گرفته تا تمام زمینه‌های مهارتی افراد با در نظر گرفتن میزان علاقه‌ و بودجه آنها در لیست ایده‌های ما جمع‌آوری شده‌اند. این ایده‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید.

ما همچنین لیستی از منابع را برای هر یک از این ایده‌ها ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تحقیقات خود را کامل کنید. این موارد، اولین منابع مورد نیاز برای شروع مسیر استارت‌آپی شما از ایده تا مالکیت یک کسب‌وکار است.

در ادامه، ۶۳ ایده نوآورانه که با کمترین هزینه به کسب‌وکاری پرسود تبدیل می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

قسمت بیست‌وهشتم:

۵۵. عکاسی هوایی و فیلم‌برداری

پهپادها تجارت عکاسی هوایی را که توسط تجهیزاتی مانند تلسکوپ‌های آلومینیومی قادر به عکس‌برداری از فاصله ۱۰۰ فوت از زمین را داشتند یا بالن‌های هلیومی که تا ۱۰۰۰ فوت برای عکس‌برداری از زمین می‌توانستند فاصله بگیرند، متحول کرده‌‌اند. علاوه بر اینکه این بهپادها را می‌توان ارزان خریداری کرد، می‌توان آنها را با دوربین‌های فیلم‌برداری و عکس‌برداری با کیفیت تجهیز کرد. قبل از راه‌اندازی و به‌کارگیری پهپاد، از قوانین محلی و سیاست‌های کسب‌وکارهای محلی مطلع شوید. اساسا مشتریان بالقوه شما را دانشگاه‌ها، توسعه‌دهندگان املاک، شرکت‌ها، شهربازی‌ها، زمین‌های گلف، سازمان‌دهندگان رویداد در فضای باز، استراحتگاه‌ها، ‌‌سایت‌های معدنی و جنگل‌داری، برگزارکننده رویداد‌های ورزشی و عمدتا افراد یا کسب‌وکار‌هایی که برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری از ساختمان، رویداد و املاک خود به عکس‌برداری هوایی نیاز دارند، تشکیل می‌دهند. برای استفاده از این تجهیزات به کمی یادگیری نیاز است. شما اگر خدمات ضبط ویدئو را به مشتریان خود ارائه دهید، در ادامه می‌توانید ویرایش آنها را هم برعهده گیرید. نرخ‌های دریافتی این خدمات بسیار عالی است چرا که خدمات ویژه‌ای هستند. این تکنولوژی روند رو به رشدی دارد و از محبوبیت خاصی بین هواداران خود برخوردار است.

۵۶. نماینده اجاره مسکن در تعطیلات

اگر شما در یک منطقه گردشگری پر رفت‌وآمد زندگی می‌کنید، برای اینکه کسب‌وکاری با موضوع اجاره مسکن به گردشگران راه‌اندازی کنید،‌ شانس خیلی خوبی دارید. اینکه مردم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر یک خانه یا آپارتمان برای تعطیلات خود بخرند یا برای مدتی از سال آن را اجاره کنند، مسئله غیرمعقولی نیست. متاسفانه، درآمد اجاره این اماکن به‌دور از انتظارات است زیرا صاحب‌خانه‌ها نمی‌دانند چه‌مقدار زمان، کار و هزینه برای اجاره مسکن، بازاریابی، رزرو، تمیزکردن، تعمیرات و سایر موارد نیاز است و اکثرا صاحب‌خانه‌ها صدها کیلومتر از منطقه مورد نظر دور هستند. در نتیجه، بسیاری از خانه‌ها در تعطیلات خالی و بلا استفاده می‌مانند و صاحب‌‌خانه‌ها از این فرصت استفاده نمی‌کنند. این موارد فرصتی فوق‌العاده برای شما ایجاد می‌کند تا به رسیدگی وضعیت اجاره مسکن در تعطیلات بپردازید. علاوه بر بازاریابی و اجاره مسکن، همچنین می‌توانید مسئولیت نظافت و تعمیر و نگهداری محیط خانه را برای اطمینان از مطلوب‌بودن شرایط جهت دریافت پول خوب بابت اجاره آن را بر‌عهده بگیرید. برای اینکار می‌توانید یک شروع کوچک داشته باشید به این صورت که در ابتدا با یک یا دو صاحب‌خانه برای اجرای سرویس‌های مدنظر و درنهایت اجاره خانه‌شان در تعطیلات به توافق برسید. همزمان با رشد کسب‌وکارتان تا زمانی که تعهد کاری دارید وقت مناسبی است که کسب‌وکار خود را مستقل از هر کسی با امکانات خود و به‌صورت تمام‌وقت اداره کنید.

(همچنین بخوانید: وسایل مورد نیاز کسب‌وکار را بخریم یا اجاره کنیم؟)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفرینیایدهنوآوریعکاسیاجارهideastartupتعطیلاتفیلم‌برداریrent
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.