وی‌کلیک؛ رقیب ایرانی گوگل ادورز
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸

وی‌کلیک؛ رقیب ایرانی گوگل ادورز

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۱۱:۰۰ | ۶ دقیقه

در این مطلب استارت‌آپی را به شما معرفی می‌کنیم که تبلیغات کسب‌وکار شما را هدف‌مند و تعاملی کرده و آن را به‌صورت آنلاین و کلیکی به نمایش می‌گذارد.

نوپانا: اولین و مهم‌ترین مسئله در بازاریابی محتوایی، شناخت مخاطب است. امروزه با گسترش فضای آنلاین و افزایش آگاهی و دانش عمومی جهت کسب اطلاعات لازم قبل از خرید و فرایند مقایسه کالا این موضوع بیش از پیش اهمیت می‌یابد. هر چه محتوایی که شما تولید می‌کنید جدیدتر و یکتا باشد، کاربران بیشتری را می‌توانید به سمت وب‌سایت خود جلب کنید.

ویکلیک یک شبکه تبلیغاتی آنلاین است که با هدف افزایش آگاهی از برند (Brand Awerness) و افزایش فروش (Sales increase) به توسعه کسب‌وکار‌ها در محیط آنلاین کمک می‌کند. آنها تلاش می‌کنند تا با ارائه تبلیغات آنلاین و کلیکی در وب‌سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی و ساخت تیزرهای ویدئویی و ارائه گزارش‌های دقیق، تبلیغات خود را هدفمند و تعاملی کنند.

مجتبی سادات، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار ویکلیک در خصوص چگونگی به‌وجود آمدن ایده خود به خبرنگار نوپانا اینگونه می‌گوید: «هنگامی که دانشجوی مقطع دکترا در خارج از کشور بودم با کلمه و فلسفه استارت‌آپ آشنا شدم و به این فکر افتادم که استارت‌آپی را در کشور خودم ایجاد کنم؛ به همین دلیل با کمک دوستانم، تحقیق بر روی موضوع تبلیغات در ایران را شروع کردیم که در نهایت منجر به شکل‌گیری پروژه ویکلیک شد.»

 ویکلیک تمرکز زیادی روی تبلیغات متنی دارد که به خاطر شباهت با دیگر محتوای سایت، مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین مشتریان می‌توانند قالب و رنگ تبلیغات را متناسب با محتوای سایت خود تنظیم کنند. بر خلاف آگهی‌های بنری، نسخه‌های متعددی از بنر در سایزهای مختلف ایجاد نمی‌شود. کاربر یک‌بار آگهی خود را تعریف می‌کند و ویکلیک آن را در ابعاد و شکل‌های مختلف نمایش می‌دهد.

گروه وی‌کلیک تمرکز اصلی خود را بر سه محور قرار داده است:

- شناسایی کلیک‌های تقلبی، تکراری و غیرصحیح با استفاده از ۱۰۰ روش مختلف

- بهینه‌سازی نمایش آگهی‌ها برای بازخورد بهتر

- ارائه نسل جدید بنرهای تبلیغاتی باعنوان «بنرهای تعاملی»

ویکلیک بخشی از خدمات و محصولات یک وب‌سایت را در قالب بنر تبلیغات عرضه می‌کند. با این کار، کاربر یک قدم به محصول و خدمات نزدیک‌تر می‌شود. ویکلیک نرخ تبدیل کلیک به سشن (Session) را با بیش از ۹۵ درصد می‌رساند، میزان بونس‌ریت (Bounce Rate) را به کمتر از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و مدت زمان حضور کاربر در سایت شما را به بیش از چهار دقیقه افزایش می‌دهد.

بیشترین دغدغه‌ای ویکلیک مشکل‌تراشی رسانه‌ها برای همکاری است. مشتریانی که تبلیغ می‌دهند به دنبال سایت‌هایی با رنک بالا هستند و این باعث شده بسیاری از مدیران سایت‌ها دنبال افزایش رنک سایت خود با روش‌های غیر معقول باشند که این موضوع برای هیچ یک خوب نیست.

سادات درباره آینده کسب‌وکار خود می‌گوید: «سرمایه‌گذاری شرکت فناپ، شتاب خوبی به مجموعه ما داد و تیم چهار نفره ما را به بیش از ۱۵ نفر تبدیل کرد. پروژه ویکلیک در آینده محصولات دیگری به بازار عرضه خواهد کرد که تبلیغات هوشمندانه‌تری خواهد بود. آنالیز کمپین و تبلیغات از خواسته‌های مشتریان است که مجموعه ویکلیک امکان پیاده‌سازی آن را به راحتی دارا می‌باشد.»

(همچنین بخوانید: کلید‌های طلایی بازاریابی دیجیتال)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپاستارت‌آپ ایرانیبازاریابی محتواوی کلیکشبکه تبلیغات آنلاینonline advertisementتبلیغات تعاملی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.