از مسافرت کم هزینه تا خرید اینترنتی سوغاتی
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۸ ۸

از مسافرت کم هزینه تا خرید اینترنتی سوغاتی

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۲:۰۰ | ۶ دقیقه

پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، به سراغ استارت‌آپ پیرسل (Peercel) که در زمینه حمل‌ونقل کالا فعالیت می‌کند، می‌رویم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ دیاسکو (Dysco) که شبکه‌ای اجتماعی برای نمایش استعداد‌ها طراحی کرده است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ ویه (Vie)، گریزی به کاربرد استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ اس‌ویش ویدئو (Swish video) که در زمینه نمایش ویدئو‌های تعاملی فعال است، بیشتر آشنا کنیم.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی زمبورک و کسب‌وکار مشابه ‌آن به نام دندی­لوپ که در زمینه خرده فروشی فعال هستند، می‌پردازیم. با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

۱. پیرسل (Peercel)

پیرسل پلتفرمی است که در حمل­‌ونقل وسایل مسافران و ارسال آن به سایر نقاط جهان، فعالیت دارد. این پلتفرم با جلب اعتماد، این یقین را در مشتری به‌­وجود آورده است که وسایل آنها سفر خوبی را تجربه می‌کنند. پیرسل به مسافران کمک می­‌کند تا در هزینه­‌های حمل‌­ونقل خود صرفه‌­جویی کنند. کافی است وسایل خود را به پیرسل تحویل دهید و آنها را بدون هیچ کم‌وکاستی در مقصد تحویل بگیرید.

۲. دیاسکو (Dysco)

دیاسکو شبکه اجتماعی برای کشف و نمایش استعدادهای شگفت­انگیز فردی در تمام حرفه­‌هاست. فریلنسرها، طراحان، کارآفرینان، متخصصان و ... برای پیداکردن و همکاری با یکدیگر می‌توانند از آن استفاده کنند. پیداکردن افراد با توانایی­های مختلف در شبکه­‌های مجازی سخت و چالش­برانگیز است. دیاسکو این امکان را به شما می­‌دهد تا توانایی‌­ها و نمونه کارهای خود را در شبکه­‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دیگر افراد آنها را ببینند و در صورت نیاز با شما تماس بگیرند.

۳. ویه (Vie)

ویه جامعه‌­ای مجازی متشکل از افراد مبتلا به دیابت، بیماران ژنتیکی، بیماران سرطانی و ... است که با یک‌دیگر در ارتباط هستند. این تکنولوژی با طراحی بسیار ساده خود، به­‌طور روزانه مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد و هم به شما و هم به دیگر افراد متصل به شبکه سطح سلامتتان را نشان می‌دهد. نحوه کار دستگاه به این شکل است که شما دست خود را درون جعبه ویه فرو کرده و در مدت بسیار کوتاهی، سطح سلامتی خود را در قالب نمودارهایی مشاهده می­‌کنید. توصیه‌­ها و پیشگویی­‌های ویه توسط پزشکان و متخصصانی که در پشت صحنه دارد به فرد استفاده­ کننده ابلاغ می‌­شود.

۴. اس­ویش ویدئو (Swish video)

اگر حجم محتوای موجود در رسانه­‌های خبری و اجتماعی برای شما خسته­‌کننده شده است، اس­ویش ویدئو بهترین گزینه برای شماست. در اس­ویش ویدئو، شما می‌­توانید فیلم­‌هایی را که در رسانه‌های خبری و اجتماعی وجود دارند به طور روزانه و بر اساس علایق و احساسات خود، انتخاب کرده و مشاهده کنید. در واقع اس­ویش ویدئو نوعی پلتفرم پخش ویدیو تعاملی است.

۵. دندی­لوپ (DandyLoop)

دندی­لوپ یک فروشگاه آنلاین است که شبکه رابطی بین مشتری و فروشنده ایجاد می‌کند. فروشندگان محصولات خود را در وب­سایت دندی­لوپ به اشتراک می‌گذارند، مشتریان مشخصات محصول را مشاهده خواهند کرد و سپس خرید می­‌کنند. این شیوه از خرید و فروش تعاملی مانند بازار‌های سنتی در فضای مجازی عمل می‌کند. دندی­لوپ شباهت زیادی به اپلیکیشن ایرانی دیوار دارد.

۵+۱. زمبورک

زمبورک استارت‌­آپی برای فروش محصولات و سوغات اصیل ایرانی است که شامل صنایع دستی و غذایی در حوزه سلامت و ارگانیک می‌­شود.

زمبورک امکان خرید غیرمستقیم اجناس را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت فراهم کرده است. این استارت‌آپ تلاش می­‌کند علاوه بر بررسی تخصصی کالاها و معرفی محصولات، به سلامتی و پویایی جامعه نیز کمک کند.

قسمت ۷- از دعوت دوستان به چالش تا آشپزی آنلاین

برچسب‌ها: PeercelDyscoVieSwish videoزمبورک DandyLoopاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.