پنج عادت طلایی مدیران موفق
پازل موفقيت ۸

پنج عادت طلایی مدیران موفق

توسط محمود حاج‌ زمان | ۱۳۹۶/۰۶/۰۳ - ۱۲:۰۰ | ۸ دقیقه

یکی از کلیدهای موفقیت در کسب​‌وکار، توجه به جزییات است، بنابراین موفقیت در کسب‌وکار به همین سادگی به دست نمی‌آید و توجه و تمرکز زیادی می‌طلبد. باید کارهای کوچکی را دنبال کنیم که به رشد هر روزه​ کسب​‌وکار ما کمک می​‌کند.

نوپانا: یکی از کلیدهای موفقیت در کسب​‌وکار، توجه به جزییات است، بدانید که موفقیت در کسب‌وکار به همین سادگی به دست نمی‌آید و توجه و تمرکز زیادی می‌طلبد. باید کارهای کوچکی را دنبال کنیم که به رشد هر روزه​ کسب​‌وکار ما کمک می​‌کند.

در مطلب پيش رو، به پنج عادت خوب اشاره کرده‌ایم که رعایت آنها موفقیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد:

تخصیص کار

تا به حال حس کرده​ اید که کارهایتان زیاد است و زمان خیلی کمی برای انجامش دارید؟ شاید سعی می‌​کنید همه​ کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید ... و این یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در میان کارآفرینان است. تنها به‌ این خاطر که خودتان از پس همه کارها بر می​‌آیید، دلیل نمی​‌شود تا تمام وقتتان را صرف کارهای کوچک کنید.

به جای این​که همه​ کارها را خودتان انجام دهید؛ هنر تخصیص کار را یاد بگیرید. با افرادی آشنا شوید که مهارت‌های خاصی دارند، به آنها اعتماد کنید و اطمینان داشته باشید که آنها نیز همانند شما از پس انجام کارها برخواهند آمد.

پس سعی کنید مسئولیت​‌ها را تقسیم کنید و امور مختلف را به افراد خبره بسپارید. هر چه زودتر تخصیص کار را یاد بگیرید، اوضاع کار بهتر می‌شود و خودتا نیز آرامش فکری بیشتری خواهید داشت.

صرفهجویی

صرفه​‌جویی نکته بسیار مهمی است، به ویژه اگر تازه کار را شروع کرده‌اید و هنوز به مرحله سوددهی نرسیده‌اید. کارآفرین​‌ها معمولا کمی ولخرج هستند و پول زیادی را صرف خرید تجهیزات گران‌قیمت، دکوراسیون، دفتر یا ... می​‌کنند. این اصلا خوب نیست، چرا که افراط در هزینه‌​ها سبب می​‌شود در نهایت پولی برایتان باقی نماند و اهداف بلندمدت حرفه‌ای‌تان تحت‌الشعاع قرار گیرد.

 اگر راهی برای کاهش هزینه‌​ها پیدا کردید، حتما آن را دنبال کنید. هر چقدر بیشتر صرفه​‌جویی کنید، پول بیشتری خواهید داشت؛ به همین سادگی. اگر پولتان زیادی کرده است، سعی کنید آن را در زمینه‌ای سرمایه​‌گذاری کنید که به رشد کسب‌​وکارتان کمک می‌​کند.

لینکها را دنبال کنید

دنبال کردن برندها به شما کمک می‌ک​ند از نظر دیگران در مورد کسب‌وکار خود آگاه شوید، از سوی دیگر کمک می​کند تا مشتریان خود و نیازهای آنها را بشناسید. پس ضروری است حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید و دائما دنبال اسم خود بگردید.

البته یادتان باشد اگر راهی برای خودکارسازی این فرآیند نداشته باشید، دنبال کردن نام خود در اینترنت خیلی سخت می‌شود. بنابراین بهتر است از اپلیکیشن‌هایی مثل (BuzzSumo) و (Google Alerts) برای این کار استفاده کنید.

در کنار پیگیری نام خود، بهتر است برای وب‌سایت خود لینکی بسازید که شهرت اینترنتی شما را بالاتر ببرد. با BuzzSumo، می‌توانید بفهمید کجا از شما نام برده شده است، اما لینک درستی به وب‌سایت شما داده نمی‌شود. در این ​صورت تنها کاری که باید کرد، تماس با صاحب آن وب‌سایت و درخواست اضافه کردن لینک سایت خودتان است.

مدیریت زمان

تا به حال حس کرده‌​اید زمان بیشتری برای انجام کارهای خود نیاز دارید؟ ما اینجا یک تاکتیک ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ کارتان را از صبح زود شروع کنید.

صبح زود بیدار شدن یکی از عادت​‌های خوبی است که به افزایش بهره‌​وری کمک می‌​کند. ایده​ کار ساده است؛ شما باید زمان خود را روی کاغذ بودجه​‌بندی کنید و با آن به‌ گونه‌ای رفتار کنید که گویی سرمایه یا پولی است که در دست شماست و باید عاقلانه خرج شود. این کار به شما اجازه می​دهد اولویت​‌هایتان را مشخص کنید، بازه​‌های زمانی برای خود بسازید و همان​طور که دوست دارید برنامه‌ریزی و زندگی کنید.

ملاقات با راهبری که او را تحسین میکنید

همه​ ما الگویی در زندگی داریم که او را تحسین می​‌کنیم. این فرد هر که باشد، احتمالا همیشه آرزوی دیدارش را به شکل رودررو یا اینترنتی داشته​‌اید. نکته اینجاست که شما می‌توانید از این افراد درس‌​های مهمی بگیرید. به‌​طور ایده‌​آل، باید از کسی درس گرفت که باتجربه است، سابقه​ شناخته‌شده​‌ای دارد و به حرف​‌های خود عمل می​‌کند.

شما می​‌توانید در کنفرانس‌​ها با این افراد روبه‌رو شوید و درخواست مصاحبه بدهید، یا حتی فقط چند سوال ساده بپرسید؛ مثلا نظرشان را در مورد یک مسئله​‌ کوچک جویا شوید.

شاید بدترین اتفاق ممکن این باشد که بشنوید، «نه، متاسفم»؛ اما اگر نپرسید، شاید فرصتی طلایی را از دست بدهید.

تمرکز بر این پنج عادت، تاثیر فوق​العاده​ای بر میزان بهره​‌وری کسب‌​وکار شما خواهد داشت؛ پس این این عادت​‌ها را هر روز دنبال کنید تا موفقیت براي شما باشد.

(همچنین بخوانید:هوش هیجانی؛ نیمه پنهان مدیران تاثیرگذار)

برچسب‌ها: مدیریت زمانکارآفرینانsuccessful managersعادت‌های خوبموفقیت صرفه​‌جوییمدير موفق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمود حاج‌ زمان

محمود حاج‌ زمان

محمود حاج زمان، دانش‌آموخته مهندسی عمران تا مقطع دکتری در دانشگاه شریف است. از سال ۱۳۸۸ مشغول روزنامه‌نگاری علمی و نوشتن و ترجمه مطالب علمی، به خصوص در مجله دانستنیها است. او تا کنون شش کتاب ترویج علم برای مخاطب عام منتشر کرده است.