استارت‌آپ‌ها معضل بیکاری را حل می‌کنند/ دولت با بخش خصوصی همراهی کند
لزوم حمایت همه جانبه از استارت‌آپ‌ها ۸

استارت‌آپ‌ها معضل بیکاری را حل می‌کنند/ دولت با بخش خصوصی همراهی کند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

حجت‌الاسلام شجونی: « امروزه استارت‌آپ‌ها ایده‌های خوبی دارند و اگر در كنار بخش خصوصي، دولت نیز سرمايه‌گذاري کرده و از آنها حمايت كند، بخش عمده‌ای از معضل بیکاری جوانان حل خواهد شد.»

نوپانا: حجت‌الاسلام محمد شجونی؛ درخصوص کسب‌وکارهای نوپا به خبرنگار نوپانا گفت: «لازم است استارت‌آپ‌هاي دانش‌بنيان يا فناوري‌محور ازسوی دولت‌، مجلس و سایر نهادهای نظارتی حمایت شوند. در حقیقت با تکیه بر صادارت دراین بخش، می‌توان زمینه‌ساز بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور شد که طبعا اثرات مثبت اقتصادی را برای کشور در پی خواهد داشت. البته پیش شرط تمامی این موارد، شکوفایی و تقویت بنیه نخبگان کشور است».

عضو جامعه وعاظ کشور و حوزه علمیه افزود: «متاسفانه از ۱۵ سال گذشته تاکنون آنگونه که باید و شاید حمایت‌های لازم از نخبگان صورت نگرفته و استعدادهای جوان در رشته‌های گوناگون غالبا با گذر زمان به فراموشی سپرده شده ‌اند، این در حالی‌ست که اگر دولت به معنای واقعی از استارت‌آپ‌ها و نیروهای جوان حمایت کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کرد، اکنون شاهد اتفاقات بهتری در اقتصاد  کشور بودیم.»

حجت‌الاسلام شجونی اظهار داشت: «امروزه استارت‌آپ‌ها درزمینه‌های مختلف طرح‌ها و ایده‌های خوبی دارند و اگر در كنار بخش خصوصي، دولت نیز سرمايه‌گذاري کرده و از آنها حمايت كند، تحولات مثبتی ایجاد شده و بخش عمده‌ای از معضل بیکاری جوانان حل خواهد شد.»

او در ادامه بیان کرد: «بسیاری از نخبگان به دلیل عدم حمایت‌های لازم از سوی دولت طرح های خود را به خارج از کشور می‌برند و کشورهای غربی نیز با حمایت‌های خوب خود از جوانان با استعداد ما، از ایده‌های آنها استفاده کرده  و از نتایج ثمربخش حاصل از آن بهره‌مند خواهند شد، لذا حمایت دولت از استارت‌آپ‌ها و به تبع آن جوانان دانش‌آموخته و نخبه در این برهه تاریخی، اهمیت شایانی  دارد.»

محمد شجونی اضافه کرد: «عدم توجه به استعدادهای جوان و ارزشمند، یک واقعیت مسلم در جامعه امروز ماست.»

فرزند حجت‌الاسلام جعفر شجونی در خاتمه یادآور شد: «اینجانب به‌عنوان یک روحانی و مهندس صنایع در اینجا اظهار نظر می‌کنم و کاری باجناح‌بندی‌های سیاسی ندارم، اما تنها راه بیرون آمدن از اقتصاد راکد و آسیب‌پذیر کنونی ،خروج از زندگی اشرافی، مبتنی بر اسراف و ورود به زندگی مقاومتی است. در این میان جوانان، نخبگان و البته استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های گوناگون راه چاره برون‌رفت از شرایط نامطلوب اقتصادی هستند. این نیروهای جوان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله آی‌تی، اینترنت اشیا، آی‌سی‌تی، صنایع دفاعی، ساخت پهپاد، موشک‌ها، صنایع اتمی و هوافضا، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول درمانی و ... شگفتی‌ساز هستند لذا باید با اعتماد به جوانان و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، بخش اعظمی از بودجه کشور به طرح‌ها و ایده‌های آنها تخصیص یافته تا زمینه‌ساز تمدن نوین ایرانی ـ اسلامی باشیم.»

(همچنین بخوانید: حمایت از کسب‌وکارهای داخلی)

برچسب‌ها: حمایتstartupکسب‌وکارهای نوپانخبگان معضل بیکاریحجت‌الاسلام محمد شجونی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.