با تمام قوا در صف حمایت از استارت‌آپ‌ها ایستاده‌ایم
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک: ۸

با تمام قوا در صف حمایت از استارت‌آپ‌ها ایستاده‌ایم

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

صادق‌زاده: تا این لحظه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، بیشترین تمرکز خود را بر حمایت از استارت‌آپ‌ها گذاشته است و برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

نوپانا: دکتر رمضانعلی صادق‌زاده، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، در خصوص اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان به خبرنگار نوپانا توضیح داد: لازم است این شرکت‌ها از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مجوز کسب کرده باشند و همچنین با اخذ نماد اعتماد از وزارت صنعت، در جهت جلب اعتماد مردم برای استفاده از فضای مجازی تلاش کنند؛ تا جایی که توانسته‌ایم تلاش کرده‌ایم که تعداد اخذ مجوز را به حداقل ممکن برسانیم و تنها در موارد خیلی ضروری، برای اعتمادسازی نیاز است برخی مجوزها اخذ شوند.

صادق‌زاده درباره حمایت مرکز توسعه تجارت الکترونیک از استارت‌آپ‌ها گفت: تا این لحظه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، بیشترین تمرکز خود را بر حمایت از استارت‌آپ‌ها گذاشته است. در این مرکز، با تمام قوا در صف حمایت از استارت‌آپ‌ها ایستاده‌ایم و برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

او در خصوص فعالیت‌های بانکی کسب‌وکارهای نوپا بیان کرد: در مواردی بانک مرکزی مسئول ساماندهی به امور استارت‌آپ‌ها است؛ چرا که درگاه‌هایی برای انجام امور بانکی آنها درنظر گرفته شده‌اند. بنابراین اگر شرکت‌های استارت‌آپی بخواهند فعالیت بانکی داشته باشند، لازم است از بانک مرکزی مجوز اخذ کنند و با ساماندهی بانک مرکزی، فرآیند مالی این شرکت‌ها ظرف مدت کوتاهی تسهیل می‌شود.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در خصوص برنامه‌های آینده این مرکز برای حمایت از استارت‌آپ‌ها گفت: تلاش داریم که با ورود به بستر شبکه‌های اجتماعی و ارائه خدمات از طریق تلفن همراه، با ساده‌ترین رو‌ش‌های ممکن این فضا را ساماندهی کنیم و برای حمایت از مصرف‌کنندگان و اطمینان آنها به فضای مجازی، برنامه‌های زیادی در نظر داریم.

(همچنین بخوانید: تفکیک تخلف صاحب سرویس و کاربر در پیام‌رسان‌ها، قانونی شد)

برچسب‌ها: استارت‌آپاستارتاپامور مالیبانک مرکزیمجوزنماد اعتمادشبکه‌های اجتماعیفضای مجازیدانش‌بنیانامور بانکیمرکز توسعه تجارت الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.