زاکربرگ در مسیر تحقق رویای سلامتی
استارت‌آپی برای درمان ۸

زاکربرگ در مسیر تحقق رویای سلامتی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۵:۰۵ | ۰ دقیقه

بنیاد خیریه مارک زاکربرگ استارت‌آپی را خریداری کرد که به درمان بیماری‌های مردم دنیا کمک می‌کند.

مارک زاکربرگ و بنیاد خیریه همسرش پریسیلا چان، استارت‌آپ متا (Meta) را خریداری کردند. متا یک موتور جستجو است که با استفاده از هوش مصنوعی، مقالات علمی را پیدا می‌کند.

این موفقیت به زاکربرگ در راستای هدف قدیمی‌اش یعنی درمان بیماری‌های مردم دنیا تا پایان قرن جاری کمک می‌کند. سم مولینئوکس (Sam Molyneux) موسس متا در این‌باره گفت: استارت‌آپ متا، با هدف تاثیرگذاری و سهولت دسترسی به منابع رایگان توسط جامعه علمی، به کار خود ادامه می‌دهد.

مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان، بنیاد «چان‌زاکربرگ» را در اواخر 2015 تاسیس کردند و 99 درصد از سهام فیسبوک شان، که حدود 52 میلیارد دلار بود، را برای پیشرفت و بهبود وضع بشر بخشیدند. آن‌ها سپس 3 میلیارد دلار برای درمان بیماری‌های وخیم هزینه کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به تاسیس مرکز تحقیقاتی بیوهاب در سانفرانسیسکو اشاره کرد که بودجه‌ای بالغ بر 600 میلیون دلار داشت.

در بیانیه بنیاد چان‌زاکربرگ این‌گونه آمده است: ابزارهای متا، رشد علمی را تا حدی زیادی آسان می‌کند و ما را به سمت اهداف‌مان سوق می‌دهد. یعنی حمایت از فناوری و علم، که بتوان به‌وسیله آن بیماری‌ها را درمان کرد. پیشگیری یا کنترل تمام بیماری‌ها تا پایان این قرن دیگر هدف بزرگ متا است. این استارت‌آپ به محققان و دانشمندان کمک می‌کند تا از اکتشافات دیگران یاد بگیرند، مقالات کلیدی کمتر دیده شده را پیدا کند و در اختیار متخصصان بگذارد.

بنیاد چان‌زاکربرگ تا کنون چند استارت‌آپ آموزشی را به‌صورت همزمان اداره می‌کند، اما متا اولین و هسته این فعالیت‌ها است. در نگاه اول به‌نظر این استارت‌آپ فقط باید هزینه کند، اما بنیاد چان‌زاکربرگ به‌عنوان شرکتی با مسئولیت محدود ساختاربندی شده است که این مسئله به متا این قابلیت را می‌دهد که شرکت‌های درآمدزا را راحت‌تر جذب کند و همچنین برای منافع خود، با دیگر موسسات بتواند لابی کند.

برچسب‌ها: جهانموسسهکسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا