کلیدهای طلایی بازاریابی دیجیتال
قسمت دوم ۸

کلیدهای طلایی بازاریابی دیجیتال

توسط نیما ذبیح‎اله‎زاده | ۱۳۹۶/۵/۲۳ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

کارگاه «کلید‌های طلایی بازاریابی دیجیتال» به همت شتاب‌دهنده «پرش» و با سخنرانی شروین مشایخ برگزار شد.

نوپاناکارگاه کلید‌های طلایی بازاریابی دیجیتال، پنج‌شنبه پنجم مرداد ماه در مجموعه تیوال برگزار شد. مطالب بررسی‌شده در این کارگاه شامل بازاریابی در اینستاگرام، ایمیل مارکتینگ، راه‌اندازی پایگاه‌های فروش آنلاین، تبلیغات بنری و کلیکی، تولید محتوای تبلیغاتی و هدفمند و مسائلی از این دست بود. در قسمت پیشین این گزارش، به تحلیل رفتار و طیف شخصیتی مشتریان پرداختیم. در ادامه به شرح روش‌های دیگری که در این کارگاه مطرح شد می‌پردازیم. 

از دیگر شیوه‌های بازاریابی دیجیتال دانستن این نکته است که می‌خواهیم ما را در بازار با چه ویژگی‌هایی بشناسند. به طور مثال برخی از آژانس‌های تبلیغاتی از صفاتی مانند بزرگترین و مشهورترین برای تبلیغ خدمات خود استفاده می‌کنند. از دیگر موارد، توجه به نقاط دسترسی برای نظرات و پیشنهادات است؛ به عنوان مثال زمانی که مشتری محصول شما را خریداری کرده است، مشتاق آن است که نظر خودش را بیان کند؛ پس باید راه‌های دسترسی به گونه‌ای باشد که مشتری امکان برقراری ارتباط با شما را داشته باشد.

طیف جذب مشتری و کاربر

تقریبا ۸۰ درصد تلاش شما در زمینه مارکتینگ باید برای جذب مشتریان همیشگی باشد. کاربرانی  وجود دارند که از محصول شما بازدید می‌کنند و در آستانه خرید هستند؛ اما خریدی انجام نمی‌دهند. اولین باری که یک کاربر از محصول و خدمات شما استفاده می‌کند به یک مشتری تبدیل می‌شود. تمرکز شما باید بر جذب مشتریانی باشد که بارها و بارها از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و حتی کسب‌وکار شما را به آشنایان خود نیز معرفی کنند که همین کار تبلیغ خوبی برای محصول شما خواهد بود. فروش محصول به یک مشتری طبعا بسیار آسان‌تر از یک کاربر است؛ چرا که مراحلی برای تبدیل کاربر به مشتری وجود دارد. در واقع جذب کاربر به سمت کسب‌وکار خود و نرخ تبدیل کاربر به مشتری، توانایی شما را در جذب مشتری نشان می‌دهد.

اولویت‌بندی محصولات

نیازهای کاربران و مشتریان خود را بشناسید. با توجه به میزان اهمیت، محصولات و خدمات خود را اولویت‌بندی کنید. مشتری را با محصولی که دوست دارد آشنا کنید و در هنگام خرید دسترسی‌هایی برای او در نظر بگیرید تا به‌راحتی به هدفش برسد.

از نکات مثبت این کارگاه، تعامل و اشتراک‌گذاری تجربیات شرکت‌کنندگان با یکدیگر و مربی کارگاه بود. این کارگاه پس از پرسش‌وپاسخ شرکت‌کنندگان به پایان رسید.

(همچنین بخوانید: مرحله تبدیل در «ای‌نتورک» چگونه انجام می‌شود؟)

برچسب‌ها: بازاریابیبازاریابی محتوامدیریت ارتباط با مشتریcustomerجذب مشتریmarketingمشتریشروین مشایخ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‎اله‎زاده

نیما ذبیح‎اله‎زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.