از دعوت دوستان به چالش تا آشپزی آنلاین
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۷ ۸.۷

از دعوت دوستان به چالش تا آشپزی آنلاین

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۲:۱۵ | ۹ دقیقه

پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، سراغ استارت‌آپ بتلر (Battler) که در زمینه برگزاری چالش‌ها در فضای مجازی فعالیت می‌کند، رفتیم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ ریم‌ (Raimme) که در حوزه طراحی و تولید اپلیکیشن‌ها در بستر فضای ابری، فعال است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ زوس (ZUS)، گریزی به استارت‌آپ‌های فعال در زمینه سفارشی‌سازی خودرو می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ «یور اپریل» (YourApparel) که اپلیکیشنی برای مدیریت کمد لباس‌هایتان طراحی کرده است، بیشتر آشنا کنیم. محصول جدید استارت‌آپ آنتی‌لیتنسی (Antilatency) که تحولی در حوزه واقعیت مجازی به حساب می‌آید را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی پیزا دات‌آی‌آر (Pizza.ir) که پلتفرم تعاملی برای سفارش غذا در بستر اینترنت فراهم کرده است، می‌پردازیم.

۱. بتلر: با حضور در چالش‌ها، به بنیادهای خیریه کمک کنید

بتلر پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری ویدیو است. این شبکه مجازی شبیه فیسبوک است، با این تفاوت که در این پلتفرم شما دوستان و آشنایان خودرا به چالش‌های مختلف دعوت می‌کنید و با انجام هریک از چالش‌ها امتیاز بیشتری می‌گیرید.

کافی‌ است در چالش‌ها شرکت کنید و تبلیغ برندهای مختلف در این شبکه اجتماعی را ببینید. درآمد حاصل از این تبلیغات، به بنیاد‌های خیریه اهدا می‌شود.

۲. ریم، پلتفرم ابری برای ساخت و اجرای اپلیکیشن‌ها

ریم پلتفرمی برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل در بستر اینترنت است. با بهره‌گیری از این پلتفرم می‌توانید به سرعت اپلیکیشن مورد نظر خود را توسعه دهید. همچنین به کمک ریم می‌توانید تمامی محاسبات پیچیده را در فضای ابری که این استارت‌آپ در اختیارتان قرار می‌دهد انجام دهید.

در حال حاضر این پلتفرم توانایی پشتیبانی از زبان فارسی را ندارد ولی توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای تولید نسخه‌های آزمایشی اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

۳. زوس، تکنولوژی فردا برای ماشین‌های امروز

زوس در زمینه تولید ویژگی‌های سفارشی برای خودرو درحال فعالیت است. اولین محصول‌آنها شامل ۶ دستگاه است که با هدف افزایش راحتی و ایمنی هنگام رانندگی طراحی شده‌اند. این ۶ دستگاه شامل دوربین دنده‌ عقب هوشمند، مانیتور هوشمند سلامت خودرو، ماژول پایش هوشمند امنیت تایر، پخش‌کننده موسیقی اچ‌دی، شارژر هوشمند اتومبیل و سیستم موقعیت‌یابی خودکار اتومبیل است.

زوس تمام اطلاعات مربوط به خودرو را در لحظه پردازش می‌کند. این امکانات تنها با یک اپلیکیشن هوشمند خودرو کنترل می‌شود. زوس در آگوست ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

۴. «یور اپریل»، کمد لباس‌هایتان را مدیریت می‌کند

برنامه «یور اپریل» به شما کمک می‌کند لباس مناسب از کمد لباس خود برای کار، مصاحبه یا رویدادهای مهم دیگر انتخاب کنید. این برنامه برای انتخاب لباس پیشنهادهایی می‌دهد و مواردی که ممکن است فراموش کرده باشید را یادآوری می‌کند.

برای انجام این کار کافی است عکس‌های مختلف از لباس‌هایتان را در اختیار این اپلیکیشن قرار دهید و برای هر لباس، ویژگی‌های مختلفی همچون محل مناسب پوشیدن آن و یا فصل مناسب برای استفاده از لباس را مشخص کنید. این برنامه با هر بار استفاده، سلیقه شما را یاد می‌گیرد و به مرور زمان لباس‌هایی که بیشتر دوست دارید را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۵.  آنتی‌لیتنسی، موقعیت‌یاب مکانی در محیط واقعیت مجازی

آنتی‌لیتنسی استارت‌آپی در زمینه طراحی و تولید محصولات واقعیت مجازی است. رویکرد این استارت‌آپ تا کنون به سمت ارتقای کیفیت تجربیات و بازی‌های واقعیت مجازی بوده است. این استارت‌آپ هم‌اکنون قصد تولید دستگاهی را دارد که به کمک آن می‌توان موقعیت فیزیکی فرد در دنیای واقعی را به محیط واقعیت مجازی انتقال داد.

کارکرد این دستگاه ،همانند کینکت، اوپتیکی است و از دوربین‌های کوچکی برای بررسی سوژه استفاده می‌کند.

۵+۱. Pizza.ir، مجازی بپز، واقعی تحویل بگیر!

«پیزا‌ دات‌آی‌آر» تجربه آشپزی مجازی در بستر اینترنت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این وب‌سایت، پیتزای خود را به صورت کاملا سفارشی طراحی کنید و پیتزای سفارشی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

«پیزا‌ دات‌آی‌آر» گزینه‌های زیادی برای طراحی پیتزا در اختیار کاربر قرار دارد می‌دهد. شما می‌توانید نوع پنیر پیتزا، سس، گوشت، خمیر پیتزا و ... را خودتان تعیین کنید. تمام این کار‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و تجربه جدیدی را برایتان رقم می‌زند.

قسمت‌های دیگر ۱+۵ را بخوانید:

قسمت ۱- از پی‌پینگ رفع فیلتر شده تا استارت‌آپی که بانکدار شد

قسمت ۲- از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها

قسمت ۳- از مدیریت پروژه در بستر اینترنت تا تحولی بزرگ در نظام آموزشی

قسمت ۴- از پرداخت با اثر انگشت تا درخواست مشاوره‌های حقوقی

قسمت ۵- از انگشتری که حرف می‌زند تا کیف پول‌های مجازی

قسمت ۶- از تلفن‌ همراه ضدهک تا اپلیکیشنی که تجربه‌های دیگران را به شما می‌گوید

برچسب‌ها: BattlerZUSRaimmeYourApparelPizza.irAntilatencyاستارت‌آپاستارتاپپیشتازانایرانجهانمعرفی استارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.