کارمندان، مهره‌های کلیدی کسب‌وکار شما هستند
حقایقی که مدیران باید بدانند؛ ۸

کارمندان، مهره‌های کلیدی کسب‌وکار شما هستند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

اخیرا برخی مراکز تحقیقاتی در راستای کمک به کارآفرینان برای درک ارزش‌ها و نیازهای کارمندان، مطالعاتی انجام داده‌اند که نتایج حاصل از آنها به شما کمک می‌کند تا کارمندانی خوشحال و راضی داشته باشید.

نوپانابرخی بنیان‌گذاران از تعهد و همکاری ناکافی کارمندان خود شکایت دارند؛ اما این‌ مشکلات بیش از همه به دلیل عدم آگاهی آنها از خواسته‌ها و نیازهای کارمندانشان است. درک شرایط و خواسته‌های کارمندان کار سختی است؛ اما به‌عنوان یک مدیر موفق برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی موثر که به رشد شرکتتان کمک کند، باید کارمندان خود را درک کنید.  

مرکز تحقیقاتی (ADP) در این زمینه  برای کمک به کارآفرینان در درک ارزش‌ها و نیازهای کارمندان، مطالعه‌ای انجام داده است. حقایق به‌دست آمده از این مطالعه به شما کمک می‌کند تا کارمندان مناسبی را استخدام کنید و آنها را خوشحال و راضی نگه‌‌ دارید.

در ادامه نتابج حاصل از این تحقیق را با هم می‌خوانیم؛ از این حقایق برای احیای فرهنگ سازمانی خود کمک بگیرید تا کارمندان و محیط کاری شادتری داشته باشید:

۱. دلیل استعفای ۶۰ درصد از کارمندان، تفاوت در انتظاری که آنها از شغل خود دارند و واقعیتی که در محیط کار با آن مواجه‌ می‌شوند است. توجه داشته باشید که هیچگاه به هنگام استخدام کارمند ایده‌آل خود، در مورد وضعیت شغلی‌اش اغراق نکنید. اگر این شغل را بهتر از چیزی که هست توصیف کنید، این کارمند در کمتر از یک سال استعفا خواهد داد. تمام واقعیت را برایش شرح دهید تا او نیز بتواند  تصمیم درستی بگیرد.  

۲. امروزه رضایت شغلی و پیشرفت در کار برای کارمندان  بسیار مهم است. اغلب کارمندان برای یافتن فرصت‌های شغلی بهتر و کسب درآمد بیشتر استعفا می‌دهند. ۷۶ درصد کارمندان ترجیح می‌دهند که در کار خود پیشرفت کنند تا اینکه شغل خود را تغییر دهند. در مورد شرایط کنونی شرکت، استراتژی رشد و زمان‌بندی خود، شفاف و صادقانه صحبت کنید. این کار به شما و کسی که برای استخدام آمده است، کمک خواهد کرد تا ارزیابی بهتری داشته باشید.

۳. شرکت‌هایی که ابزارها، تکنیک‌ها و برنامه‌های خود را توسعه می‌دهند، در استخدام استعدادها نیز بهتر عمل می‌کنند. به طور میانگین افراد ۴۴ ساعت در هفته کار می‌کنند. اگر اکثر این ساعات را بی‌حوصله باشند در کار خود پیشرفت نخواهند کرد. به همین جهت بهتر آن است که برای کارمندان خود ابزار مورد نیاز کارشان را فراهم کنید.

۴. محیط کاری سالم برای شما و کارمندان بسیار سودمند است و از قضا کارمندان امروزی نیز به دنبال چنین محیطی هستند. محیط سالم علاوه‌ بر در نظر گرفتن سلامت فیزیکی افراد، سلامت عاطفی آنها را نیز در نظر می‌گیرد؛ همچنین مواردی چون ایمنی فیزیکی، برنامه‌های سلامتی و تعامل با جامعه را شامل می‌شود.

۵. کارمندان دوست دارند در محیط کار، ارزشمند و کارآمد باشند. بهتر است مدیریت پروژه‌های مختلف را به‌ آنها بسپارید تا آنها نیز یکدیگر را تشویق به همکاری و تولید ایده کنند. از آنها بخواهید ایده بدهند و اگر مطلوب و موجه بود، آن ایده‌ها را تا آنجا که ممکن است عملی کنید.

(همچنین بخوانید:کارمندان کارآمد استخدام کنید)

برچسب‌ها: رضایت شغلیحقوق کارمندانکارمندانمدیریتمحیط کارکسب‌و‌کارemployeemanagement
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.