زنگ خطری برای ایلان ماسک
کاهش ارزش سهام تسلا؛ ۸

زنگ خطری برای ایلان ماسک

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

گزارش مالی اخیر تسلا حاکی از افت ۱.۵ دلاری هر سهم از این شرکت است و تحلیلگران در خصوص موفقیت تسلا در پروژه‌های اخیر خود دچار تردید هستند.

نوپانا: شرکت تسلا در سال ۲۰۱۶ خودروی الکتریکی جدید خود را با نام «مدل ۳» معرفی کرد. از این مدل استقبال زیادی شد؛ به‌طوری که تنها یک هفته پس از معرفی این محصول، تسلا اعلام کرد میزان رزرو خرید این مدل بیش از سه برابر فروش «مدل اس» بوده است. در نهایت نیز  تعداد سفارشات این خودرو به ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. زمان تحویل این خودرو اواخر سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده بود؛ اما تسلا برای پاسخگویی به این حجم از سفارشات قطعا زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

به گزارش نوپانا، تسلا چند ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که میزان زیادی ضرر کرده است. طبق گزارش مالی اخیر شرکت تسلا، میزان ضرر این کمپانی، کمتر از میزان مورد انتظار بوده است. در این گزارش عنوان شده است که میزان افت هر سهم حدود ۱.۵ دلار بوده است؛ با این وجود درآمد شرکت‌ به حدود سه میلیارد دلار رسیده است. این در صورتی است که تحلیلگران میزان افت هر سهم را ۱.۸۸ دلار و درآمد سالانه را نیز ۲.۵ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند.

کارشناسان اعتقاد دارند بعد از رونمایی این شرکت از آخرین محصول خود، میزان سفارشات افزایش چشمگیری داشته است و پیش‌بینی می شود این محصول، عنوان موفق‌ترین خودروی این شرکت را کسب کند.

تسلا می‌گوید خریداران روزانه ۱۸۰۰ خودروی مدل ۳ را رزرو می‌کنند؛ این در حالیست که شرکت در سه ماه سوم سال جاری تنها می‌تواند ۱۵۰۰ خودرو تولید کند. همچنین ارسال خودروهای مشتریان تسلا از سه ماه آخر سال آغاز خواهد شد.

شرکت تسلا در سه ماه اخیر برای تولیدات مدل جدید ۱.۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده است. این مبلغ خیلی بیشتر از هزینه‌های شرکت در همین بازه زمانی در سال گذشته است. در این میان تسلا برنامه‌ریزی کرده است تا با کاهش هزینه‌ها، در سال ۲۰۱۸ پانصدهزار خودرو تولید کند.

سرمایه‌گذاران به‌رغم زیان‌های این شرکت، هنوز هم نسبت به این پروژه خوش‌بین هستند؛ البته تحلیلگران در خصوص موفقیت این پروژه تردید دارند.

(همچنین بخوانید: ایلان ماسک در فکر سفر به مریخ)

برچسب‌ها: ایلان ماسکتسلاگزارش مالیخودروهای الکتریکیفروشTeslaElon Muskفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.