با فروش موفق، بقای کسب‌وکار خود را تضمین کنید
فروش، مرکز تجارت شماست؛ ۳۸.۵

با فروش موفق، بقای کسب‌وکار خود را تضمین کنید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

اگر به تازگی کسب‌وکار خود را آغاز کرده‌‌اید و یا در مسیر کارآفرینی قرار دارید، لازم است اصول فروش را به خوبی یاد بگیرید.

نوپانا به نقل از زومیتبعضی از صاحبان مشاغل تصور می‌کنند که لازم نیست در بخش بازاریابی و فروش محصولات‌شان همکاری کنند و این تنها وظیفه‌ افرادی است که استخدام کرده‌اند؛ اما آنها سخت در اشتباه‌اند! فروش موفق، نتیجه‌ تلاش کل تیم است و یک نفر به‌تنهایی نمی‌تواند از پس تمامی مسئولیت‌های آن برآید. حضور شما در جلسات فروش به‌عنوان کارآفرین و مدیر، باعث ایجاد شور و ‌شوق در روند کار و آموزش کارکنان بخش فروش ‌می‌شود؛ همچنین با این کار، فروش موفق خدمات و محصولات‌تان را تضمین می‌کنید و اعتماد مشتریان افزایش می‌یابد. در ادامه به راهکارهای مهمی در زمینه موفقیت در فروش می‌پردازیم:

به نیاز مشتریان اهمیت دهید

تسلط بر استراتژی‌های فروش به شما این امکان را می‌دهد تا هرآنچه که مشتریان را به خرید ترغیب می‌کند به‌ کار بگیرید و در مقایسه با رقبا عملکرد بهتری داشته باشید. فراموش نکنید که شما الگوی تیم فروش و بازاریابی شرکت‌تان هستید و آنها از شما می‌آموزند.

نیروی استخدامی خود را آموزش دهید

صاحبان کسب‌وکار و مدیران، اگر نسبت به کادر فروش خود تواضع و دلسوزی داشته باشند و آنچه را که در‌طول سال‌ها تجربه کرده‌اند به نیروی جوان خود بیاموزند، پتانسیل پیشرفت شغلی شرکت‌شان فراهم می‌شود. نیروی فروش خوب ظرفیت این را دارد که در آینده به مدیر و کارآفرین خوبی تبدیل شوند و با ایده‌ها و توانایی‌های خود شرکت را توسعه دهند. رهبری جلسات فروش، بهبود استراتژی‌ها، گوش دادن به ایده‌ها و نظرات و همچنین تشویق تیم می‌تواند موجب موفقیت در روند فروش شود.

طبق اصول پیش بروید

کلید موفقیت با شروع اصولی به‌دست می‌آید؛ به این معنا که ابتدا بازار هدف خود را بشناسید و نیازهای مشتری را بررسی کنید. جذب تصادفی مشتری، موفقیت محسوب نمی‌شود و نمی‌توان روی این نوع مشتری‌ها به‌صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کرد.

وظیفه‌ شما این است که پیش از فروش، تکالیف خود را به خوبی انجام دهید و خدمت‌گزار خوبی برای مشتری باشید تا او نیز به مشتری پروپاقرص و همیشگی شما تبدیل شود. اگر مبانی و اصول کار را به‌خوبی فرا بگیرید و به کارکنان بخش فروش آموزش دهید، دیگر نیازی به استخدام نیروی جدید نخواهید داشت. می‌توانید کارکنان فعلی‌تان را از نظر علمی ارتقا دهید تا در این امر موفق‌تر باشند و جایگاهشان تثبیت شود. همیشه به خاطر داشته باشید که «فروش» مرکز «تجارت» شماست و هیچ چیز جای فروش خوب را نمی‌گیرد. پس از تلاش دست نکشید و مدام به فکر ارتقای دانش و توانایی خود و کارمندانتان باشید.

(همچنین بخوانید: برای شروع کسب‌وکار هرگز دیر نیست)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارBusinessفروشتجارتمشتریمشتری‌مداری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.