به عملکرد موفقیت‌آمیز استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان جوان اعتماد کنیم
مدیرعامل شرکت «صبا ویژن»: ۸

به عملکرد موفقیت‌آمیز استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان جوان اعتماد کنیم

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۴:۴۵ | ۴ دقیقه

محمدمهدی شکوری‌مقدم: استارت‌آپ‌ها در آینده نزدیک و با اتخاذ رویکرد صحیح نهادهای مسئول، این ظرفیت را دارند که به پرچم‌دار کشور در زمینه اشتغال‌زایی و افزایش درآمد ملی تبدیل شوند.

نوپانا: مدیرعامل شرکت «صبا ویژن» در زمینه لزوم حمایت دولت از استارت‌آپ‌ها به خبرنگار نوپانا گفت: «من همواره با مواردی مانند تعیین بروکراسی‌های طاقت‌فرسا در مسیر فعالیت استارت‌آپ‌ها مخالف بوده‌ام و اعتقاد دارم این اقدامات نه‌تنها مشکلی از استارت‌آپ‌ها را حل نمی‌کنند، بلکه در بسیاری از موارد باعث می‌شوند این کسب‌وکارهای نوپا در محدوده برخی قوانین دست‌وپاگیر محصور شوند و کارایی لازم را نداشته باشند.»

محمد‌مهدی شکوری‌مقدم افزود:«بهترین نوع کمک از سوی دولت و نهادهای مسئول به بخش خصوصی و به‌ویژه استارت‌آپ‌ها، اعتماد به عملکرد موفقیت‌آمیز آنها در سال‌های اخیر است که به‌رغم محدودیت‌های مختلف، به نتایج بسیار خوبی منتهی شده است. در حقیقت بهتر است به جای برخوردهای سلیقه‌ای، به این نسل تازه‌نفس امید دهیم تا برای ارتقای کمی و کیفی خدمات خود و در راستای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد ملی با‌ انگیزه بیشتری تلاش کنند.»

او در ادامه بیان داشت: «متاسفانه در برخی موارد درک درستی از اهمیت حیات یک استارت‌آپ وجود ندارد؛ حیاتی که ممکن است با یک برخورد سلیقه‌ای و فیلتر، به خطر بیفتد و باید به این نکته توجه داشت که ممکن است با این‌گونه تصمیمات، یک کسب‌و‌کار نوپا را به‌سادگی نابود کنیم. به نظر من به‌جای برخوردهای این‌چنینی بهتر است مسئولان پیش از فیلتر کردن و از بین بردن امید یک تیم جوان، اگر آنها ملزم به اخذ مجوز خاصی هستند، با در نظر گرفتن یک محدوده زمانی برای دریافت مجوز نهایت همکاری را با آن تیم داشته باشند. متاسفانه این‌گونه به نظر می‌رسد که برخی نهادها با ایجاد مجوز در حوزه خود، بیشتر خواهان سهم‌ هستند تا سرو‌سامان دادن به استارت‌آپ‌های آن حوزه.»

شکوری‌مقدم تصریح کرد: «متاسفانه وضع قوانین و مقررات در حوزه استارت‌آپ‌ها به‌دلیل مطلع نبودن برخی مسئولان از مشکلات و موانع کسب‌وکار در این حوزه، به‌درستی صورت نمی‌گیرد. این در حالی‌ است که دیدگاه کارشناسانه فعالان هر حوزه استارت‌آپی باید در تصویب یا بازنگری قوانین مربوط به آن حوزه در نظر گرفته شود.»

مدیرعامل شرکت «صبا ویژن» در پایان گفت: «استارت‌آپ‌ها در آینده نزدیک و با اتخاذ رویکرد صحیح نهادهای مسئول، این ظرفیت را دارند که به پرچم‌دار کشور در زمینه اشتغال‌زایی و افزایش درآمد ملی تبدیل شوند؛ تنها کافیست به جوانان و استعداد آنها اعتماد کنیم.»

(همچنین بخوانید: فیلترینگ کسب‌وکارها، به اعتبار آنها و اعتماد کاربران ضربه می‌زند)

برچسب‌ها: کارآفریناشتغال‌زاییایرانقوانینبازنگری در قوانیناستارت‌آپحمایتفیلترینگصبا ایدهصبا ویژن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.