استارت‌آپ‌هایی که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند
قسمت دوم ۸

استارت‌آپ‌هایی که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۰:۰۰ | ۸ دقیقه

ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه سلامت و بهداشت، موضوعی است که نظر سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. این استارت‌آپ‌ها می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌ها و پیگیری مراحل درمان، به افراد کمک کنند.

نوپانا: همان‌گونه که در قسمت پیشین این مطلب اشاره شد، فناوری در حال تغییر دیدگاه مردم درباره بسیاری از جنبه‌های زندگی آنها است. به‌عنوان مثال اینترنت اشیا به مدیریت داده‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود فناوری در حوزه سلامت به‌سرعت گسترش پیدا کند؛ یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانند در روند درمان بیماری‌ها و یا کمک کردن به افراد سالخورده نقش مهمی ایفا کنند؛ همچنین آنها می‌توانند با تحلیل علائم حیاتی و هشدارهای لازم، از ابتلای کاربر به بیماری جلوگیری کنند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

به گزارش نوپانا، در قاره آسیا سرعت رشد تکنولوزی به‌قدری مشهود است که سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های حوزه سلامت از ۲۱ مورد در سال ۲۰۱۳ به ۱۳۶ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است. شما با استفاده از خدمات این استارت‌آپ‌ها می‌توانید از تکنولوژی و نوآوری در جهت حفظ سلامت خود کمک بگیرید. در ادامه به ۱۰ مورد از این استارت‌آپ‌ها اشاره می‌کنیم.

قسمت دوم:

۶. بوکداک (BookDoc)

اپلیکیشن بوک‌داک نخستین‌‌بار در سال ۲۰۱۵ در کشور مالزی با محوریت فعالیت در حوزه سلامت رونمایی شد. این برنامه به بیماران این امکان را می‌دهد تا پزشکان و بیمارستان‌های اطراف را پیدا کنند. همچنین هنگام سفر با سامانه حمل‌ونقل و برنامه رزرو هتل‌ها نیز هماهنگی دارد. بوک‌داک کاربران را تشویق می‌کند که فعال بمانند و برای فعالیت آنها پاداش در نظر گرفته است. همچنین این برنامه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بر سلامت کارمندان خود نظارت داشته باشند و بخش‌های خدمات سلامتی خود را مدیریت کنند.

۷. هالوداک (HaloDoc)

هالوداک در اوایل سال ۲۰۱۶ در اندونزی رونمایی شد. این برنامه اطلاعات اولیه مراقبت‌های بهداشتی را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربر با استفاده از این برنامه می‌تواند مشاوره آنلاین بگیرد، سفارش دارو بدهد و با بیمارستان و پزشک ارتباط مستقیم داشته باشد. هالوداک در همکاری با دیگر شرکت‌های فناوری توانست خود را به یک ارائه‌دهنده کامل خدمات سلامت تبدیل کند.

در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ پزشک و بیش از هزار داروخانه با هالوداک همکاری دارند و اپلیکیشن آنها حدود ۷۵ هزار بار دانلود شده است.

۸. ول.پیکی (Well.PK)

دسترسی به محصولات با کیفیت و معتبر و مقرون‌به‌صرفه در حوزه سلامت از دیگر دغدغه‌های این حوزه است. در کشور پاکستان ول.پی‌کی با ارائه محصولات با کیفیت خود سعی می‌کند این اطمینان خاطر را در مشتریان خود به وجود آورد. این شرکت یک بازار آنلاین فروش محصولات بهداشتی و درمانی، محصولات مربوط به تناسب اندام، ویتامین‌ها و تجهیزات پزشکی است. این شرکت بیش از چهار هزار محصول برای فروش دارد و در ماه گذشته سود آنها ۲۶ درصد افزایش یافت.

تمرکز این شرکت بر اعتمادسازی در حوزه سلامت و کیفیت محصولات است؛ به همین خاطر این شرکت با داروخانه آنلاین داوایی (Dawaai) همکاری می‌کند؛ زیرا کاربران به کیفیت داروها و اصل بودن محصولات آنها اعتماد دارند.

۹. باکسگرین (BoxGreen)

باکس‌گرین در کشور سنگاپور در زمینه تولید موادغذایی سالم، آغاز به فعالیت کرد. آنها در می ۲۰۱۵ با ارائه بسته‌های غذایی سالم به صورت ماهیانه، شروع به کار کردند. در حال حاضر آنها بیش از ۲ هزار کاربر و مشتری ثابت دارند و در سال اول شروع کسب‌وکار، درآمد خود را افزایش دادند. باکس‌گرین همچنین سعی می‌کند بسته‌های غذایی خود را از مواد سازگار با محیط‌زیست بسازد.

۱۰. ویتالاسمیت (VitalSmith)

ویتال‌اسمیت به زنان کمک می‌کند تا دوران بارداری بهتری داشته باشند و با خواندن اطلاعات این استارت‌آپ، از سلامت خود در این مدت مطمئن شوند. این استارت‌آپ بلورهای نمکی بزاق دهان را که متناسب با هورمون‌های بدن تغییر می‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌کند.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ کمک به بیماران برای اتمام دوره درمان آنها)

منبع

برچسب‌ها: health startupسلامتبهداشت و درماننوآوریمحصولکیفیتمواد غذایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.