استارت‌آپ‌هایی که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند
قسمت اول ۸

استارت‌آپ‌هایی که به سلامتی شما اهمیت می‌دهند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۱۲:۰۰ | ۸ دقیقه

ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه سلامت و بهداشت، موضوعی است که نظر سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. این استارت‌آپ‌ها می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌ها و پیگیری مراحل درمان، به افراد کمک کنند.

نوپانا: فناوری در حال تغییر دیدگاه مردم درباره بسیاری از جنبه‌های زندگی آنها است. به‌عنوان مثال اینترنت اشیا به مدیریت داده‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود فناوری در حوزه سلامت به‌سرعت گسترش پیدا کند؛ یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانند در روند درمان بیماری‌ها و یا کمک کردن به افراد سالخورده نقش مهمی ایفا کنند؛ همچنین آنها می‌توانند با تحلیل علائم حیاتی و هشدارهای لازم، از ابتلای کاربر به بیماری جلوگیری کنند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

به گزارش نوپانا، در قاره آسیا سرعت رشد تکنولوزی به‌قدری مشهود است که سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های حوزه سلامت از ۲۱ مورد در سال ۲۰۱۳ به ۱۳۶ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است. شما با استفاده از خدمات این استارت‌آپ‌ها می‌توانید از تکنولوژی و نوآوری در جهت حفظ سلامت خود کمک بگیرید. در ادامه به ۱۰ مورد از این استارت‌آپ‌ها اشاره می‌کنیم.

قسمت اول:

۱. پرنتیکس (Prenetics)

این استارت‌آپ، شرایطی که به سلامت شما لطمه می‌زند را تشخیص می‌دهد. نحوه کار آن به این صورت است که یک نمونه از بزاق دهان فرد را تحلیل می‌کند و سپس کاربر به درک خوبی از تاثیر مواد غذایی و مواد مخدر بر سلامتی‌اش و میزان خطر ابتلا به بیماری‌ها و سرطان می‌رسد. هنگامی که کاربران چنین اطلاعات دقیقی داشته باشند، می‌توانند سطح سلامت خود را ارتقا دهند.

این شرکت که در هنگ‌کنگ قرار دارد، در مارس ۲۰۱۶ به تکنولوژی هوش مصنوعی که در روند تشخیص بیماری و روش درمان آن بسیار توانا است، مجهز شد و به مرحله سرمایه‌گذاری سری آ (Series A) رسید. این شرکت به واسطه سرمایه‌گذاری پینگ‌ان‌ونچرز (Ping An Ventures) و ونچراکاپیتال (Ventura Capital)، به بودجه بیش از ۱‍۰ میلیون دلار رسیده است و انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ درآمد خود را پنج برابر کند.

۲. پولیسیپال (PolicyPal)

چکاپ منظم و مراجعه مداوم به بیمارستان از اقدامات ضروری برای حفظ سلامتی است. با این حال، امروزه پرداخت تمام هزینه‌های درمانی و مراقبتی نظیر حق بیمه و ... می‌تواند برای برخی افراد دشوار باشد. پولیسی‌پال با استفاده از تکنیک هوش مصنوعی و تشخیص کاراکترها، اسناد را می‌خواند و با توجه به جزئیات آنها، فرایند پرداخت بیماران را آسان می‌کند.

پولیسی‌پال که در حوزه فین‌تک کشور سنگاپور فعالیت می‌کند، در حال حاضر ۹ هزار کاربر دارد و در اوایل ماه مارس سال ۲۰۱۷، حق بیمه پرداخت شده از طریق این اپلیکیشن به ۴.۳ میلیون دلار رسید.

۳. اینایو (Inayo)

استارت‌آپ اینایو در نظارت بر سلامتی افرادی مانند بیماران دیابتی کمک می‌کند. این استارت‌آپ که در کشور هند قرار دارد، با استفاده از هوش مصنوعی، بر شرایط بیماری دیابت افراد نظارت می‌کند. اینایو مانند یک مشاور شخصی برای بیماران دیابتی است و به آنها کمک می‌کند که میزان فعالیت و سوخت‌وساز بدن و میزان گلوکز خون خود را بدانند. همچنین قابلیت تنظیم هشدار برای هر یک از این پارامترها را دارد. اینایو همچنین یک وب‌سایت برای راهنمایی‌های بهداشتی و یک شبکه اجتماعی برای کمک به افراد مبتلا به دیابت راه‌اندازی کرده است.

۴. تاچکین (Touchkin)

سلامت روان و اطلاع نداشتن از روش‌های دستیابی به آن، نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد. تاچکین در تلاش است تا راهی برای غلبه بر این نگرانی‌ها باشد.

این استارت‌آپ یک پلت‌فرم هوش مصنوعی به نام هوش عاطفی (emotionally intelligent) دارد. چت‌بات آنها که ویسا (Wysa) نام دارد، به‌عنوان یک دوست و همراه دلسوز، با کاربران در ارتباط است. این چت‌بات با روش‌های مختلفی نظیر سنجش تمرکز، تفکر مثبت و آنچه که کاربر از علایق خود می‌گوید، به او کمک کند. این چت‌بات به علائم افسردگی حساس است و اگر مراجعه به پزشک نیاز باشد، هشدار می‌دهد.

۵-زنیا (Zennya)

استارت‌آپ زنیا اطلاعاتی درباره روش‌های ماساژ درمانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آنها را راهنمایی می‌کند. این برنامه از ژانویه ۲۰۱۷ تا کنون، ۲۴ هزار دانلود داشته است و ۲۲۰۰ کاربر ثابت دارد.

(همچنین بخوانید: نگهبان هوشمند سلامتی / بر نوع زندگی و سلامتی خود نظارت کنید)

منبع

برچسب‌ها: سلامتبهداشت و درمانهوش مصنوعیhealth startupاستارت‌آپنوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.