پینترست چگونه شکل گرفت؟
اینفوگرافیک ۸

پینترست چگونه شکل گرفت؟

توسط محمد رزم‌آرا | ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

در اینفوگرافیکی که در ادامه می‌بینید، داستان شکل‌گیری پینترست و چالش‌هایی که در مسیر موفقیت آن وجود داشته‌ است را به تصویر کشیده‌ایم.

نوپانا: یکی از مشکلات کسب‌وکارهای نوپا دیده‌شدن توسط مخاطبان است. صاحبان این کسب‌وکارها همواره به دنبال پیدا کردن ایده‌‌ای جدید هستند تا به کمک آن بیشتر دیده شوند. یکی از بهترین مکان‌ها برای رسیدن به این هدف، شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌هایی مانند فیسبوک، توئیتر، لینکدین، اینستاگرام و... هر کدام ساختار و مخاطبان خاص خود را دارند؛ اما از میان این شبکه‌ها، پینترست (Pinterest) شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوری است که به موفقیت خیره‌کننده‌ای دست‌ یافت و با سبک جدیدی که در پیش گرفته است، توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند.

بنیان‌گذاران پینترست، آن را یک «پین‌بورد مجازی» معرفی کردند. این سایت مانند تابلو اعلانات مراکز آموزشی، بوردی از تصاویر است که به کاربر اجازه می‌دهد مطالب سایت‌هایی که مطالعه کرده، در آن سنجاق یا پین کند.

این سایت به تازگی با ایجاد تغییراتی در استراتژی‌های خود، گام بزرگی را در جهت ورود به تجارت الکترونیک به روش های B2C (کسب‌وکار با مشتری) و C2C (مشتری با مشتری) برداشته و در اپلیکیشن آیفون و آیپد خود، گزینه‌ای با عنوان Buy اضافه کرده است. با اضافه شدن این دکمه فروشندگان این امکان را خواهند داشت که محصولات خود را ارائه کرده و کاربران نیز سفارش خود را ثبت و مراحل خرید را از طریق ایمیل دنبال کنند.

در اینفوگرافیکی که در ادامه می‌بینید، داستان شکل‌گیری پینترست و چالش‌هایی که در مسیر موفقیت آن وجود داشته‌ است را به تصویر کشیده‌ایم.

لطفا تا بارگذاری کامل تصویر صبر کنید. همچنین برای دانلود و بزرگ‌نمایی می‌توانید روی اینفوگرافیک کلیک کنید:

برچسب‌ها: شبکه اجتماعیاینفوگرافیکپینترستpinterestinfographicراه‌اندازی استارت‌آپموفقیت استارت‌آپstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا، دانشجوی مهندسی پزشکی است و از سال ۱۳۹۳ کار مدیریت سامانه "دستیار مجازی دانشجویان مهندسی پزشکی" را بر عهده دارد. او عضو هیئت تحریریه نشریه مهندسی پزشکی و مسئول تولید محتوای علمی در این زمینه است. هم‌اکنون مدیریت بخش توسعه وب استارت‌آپ Maczooo mirror در دست اوست.