برای کارمندان‌، یک مدیر تمام‌عیار باشید
اهمیت برقراری ارتباط درست با همکاران؛ ۸

برای کارمندان‌، یک مدیر تمام‌عیار باشید

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

به‌عنوان یک مدیر، در پی برقراری رابطه‌ مناسب با کارمندانتان باشید تا آنها نیز با انگیزه‌تر کار کنند.

نوپانا: همه مدیران به اهمیت برقراری ارتباط درست با همکاران واقف هستند، از این رو بیشتر وقت خود را در جلسات صرف می‌کنند، جلسات دو نفره با همکاران و یا جلسات و کنفراس‌های گروهی. در واقع این‌گونه به نظر می‌رسد که یک مدیر همواره در مواجهه با کارمندانش قرار دارد؛ اما با یک بررسی دقیق خواهید دید که به‌رغم برگزاری این‌گونه جلسات، شما به‌عنوان یک مدیر باز هم تنها برای درصد کمی از همکاران‌تان قابل دسترس هستید و بخش عمده‌‌ای از ارتباطات شما به صورت مستقیم نیست.

به گزارش نوپانا، برای تبدیل شدن به یک مدیر متعهد، باید نگاه عمیق‌تری به مسئله ارتباطات داشته باشید و به قولی بیشتر جلوی چشم باشید. مدیران کاربلد به خوبی می‌دانند که ارتباطات مناسب به یک‌باره اتفاق نمی‌افتد، به همین سبب یک مدیر نیاز به برنامه‌ای طراحی‌شده برای به حداکثر رساندن کیفیت ارتباطات خود دارد.

 در این میان بهتر است برنامه طراحی‌شده شما این عناصر را داشته باشد:

  • نقشه‌راه معین: استراتژی پیش‌روی شما در یک سال چیست و چگونه می‌توانید آن را به سادگی تشریح کنید تا قابل فهم باشد و کارمندان به آسانی آن را به یاد آورند؟
  • جلسات منظم: جلسات میان کارمندان، دست‌کم هر سه ماه یک بار برگزار شوند.
  • جلسه با مدیران: در سال چندین بار جلسه با مدیران بخش‌های مختلف داشته باشد.
  • جلسات غیررسمی: حداقل شش بار در سال جلساتی دوستانه و غیر رسمی ـ قهوه‌چت ـ با گروه‌های کوچکی از همکاران‌تان داشته باشید. این‌گونه گپ‌های دوستانه بهتر از شنیدن دردودل‌های همکاران‌تان از طریق پیامک است.  
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی، در گفت‌وگوهای آنلاین شرکت کرده یا پیام‌هایی را به صورت نوشتاری یا ویدئویی در اینترنت بارگذاری کنید.
  • حضور ملموس: نشان دادن این موضوع که شما در جریان همه چیز در شرکت هستید، بسیار مفید است.  

کارمندان اگر چنین رویه‌ای از شما ببیند پیش خود خواهند گفت:

«می‌دانم مدیر من چه اهداف و علایقی دارد.»

«به او باور و اطمینان دارم.»

«از اهداف شرکت آگاهم و به خوبی می‌دانم که فعالیت‌های من چه تاثیری در تحقق آنها خواهد داشت.»

(همچنین بخوانید: چگونه راهبری تاثیرگذار برای استارت‌آپ خود باشیم؟)

منبع

برچسب‌ها: مدیریتکارمندانمحیط کارمدیرارتباطکار گروهیکسب‌و‌کارmanagementmanager
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.