سرمایه‌گذاری میلیاردی دولت استرالیا برای پایان دادن به «خشکسالی داده‌ها»
گسترش پوشش اینترنت و تلفن همراه؛ ۸

سرمایه‌گذاری میلیاردی دولت استرالیا برای پایان دادن به «خشکسالی داده‌ها»

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۹:۰۰ | ۶ دقیقه

در حالی که به نظر می‌رسد کیفیت پوشش تلفن‌ همراه در استرالیا در حال پیشرفت است؛ اما پوشش اینترنت پایه همچنان وضعیت مناسبی ندارد.

نوپانا: شرکت اپتوس (Optus)، دومین شرکت مخابراتی در استرالیا، و متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور (سینگ‌تل) است. این شرکت در درجه اول، با نام تجاری «اُپتوس» فعالیت می‌کند؛ درحالی‌که در بخش‌های مختلف، از نام‌های تجاری دیگر نیز استفاده می‌کند که همه آنها از شرکت‌های تابعه اپتوس هستند. اوپتوس اعلام کرد که تا پایان ژوئن ۲۰۱۸ مبلغ یک میلیارد دلار برای تقویت شبکه تلفن ‌همراه خود در استرالیا، افزایش تماس و پوشش اینترنت نسل چهار، هزینه خواهد کرد.

انتظار می‌رود که ۵۰۰ سایت جدید تلفن همراه در مناطق روستایی و دورافتاده‌ استرالیا با حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت تشکیل شود که هدف از آن بهبود زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی در سراسر این کشور مخصوصا در مسیرهای حمل‌ونقل منطقه‌ای و مناطق مستعد بلایای طبیعی است.

به گزارش نوپانا، در سال ۲۰۱۵ برنامه دولت استرالیا با هدف رسیدن به پیشرفت قابل توجه در گسترش وسعت آنتن‌دهی در دو مرحله انجام شد که این اقدامات شامل ساخت ۷۶۵ ایستگاه جدید و به‌روز موبایل با پوششی حدود ۸۶ هزار و سیصد کیلومتر مربع و ساخت آنتن محیطی با مساحت ۲۰ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع بود.

مناطق مورد نظر دولت برای گسترش زیرساخت‌های ارتباطی شرکت اوپتوس، منطقه تام‌ورث (Tamworth) و حومه آن کالالا (Calala)، خیابان پایپر شرقی (East Piper Street)، کارول (Caroll)، دوری (Duri)، هالس‌ویل (HallsVille)، مونبی (Moonbi) و ۹ سایت دیگر هستند.

«فیونا ناش»، وزیر توسعه و ارتباطات منطقه‌ای در این زمینه بیان‌ می‌کند: «این برنامه گامی بزرگ در راستای  بهبود کیفیت ارتباطات در سراسر استرالیا است. این میزان سرمایه‌گذاری در حقیقت نتیجه اعتماد بسیار زیاد ما به این منطقه است. ۵۰۰ برج مخابراتی جدید نتیجه خوبی برای منطقه ما به‌همراه می‌آورد.»

اوپتوس همچنین با اضافه‌کردن قابلیت نسل چهار اینترنت به بیش از ۲۰۰ سایت و همچنین انتقال برنامه سرمایه‌گذاری شرکت که در سال ۲۰۱۵ برای ساخت شبکه‌های تلفن همراه بود، با مشکل ترافیک بالای ارسال اطلاعات در ساعات اوج مصرف به مقابله پرداخت.

تاکنون حدود ۴ میلیارد دلار بر این پروژه سرمایه‌گذاری شده است که دلیل آن افزوده‌شدن تکنولوژی نسل چهار اینترنت و تکنولوژی «سلول کوچک ماهواره‌ای» اوپتوس به این برنامه است.

برای رسیدن به اهداف این برنامه، جایگزینی اهرم‌های اتصال ماهواره‌ای به‌جای برج‌های سنتی سیار جهت بهبود پوشش تلفن همراه، گزینه ارزان‌تر و قابل انعطاف‌تری برای اوپتوس است.

۳۰ شبکه کوچک سلولی نیز در مناطق جدید در غرب استرالیا، استرالیای جنوبی و بخش شمالی برای بهبود پوشش تلفن همراه به‌کار گرفته خواهند شد. در کنار ارتقای اینترنت نسل سوم به نسل چهارم، حدود ۱۸۰۰ سایت مخابراتی جهت تحقق این ارتقا توسعه پیدا می‌کنند.

آلن لو (Alen Lew)، مدیر ارشد اوپتوس در این زمینه گفت: «پوشش ارتباطات منطقه‌ای برای حمایت از صنایع کلیدی و ارائه خدمات حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش، به یک شبکه تلفن همراه قوی متکی است. از طریق این سرمایه‌،‌ اوپتوس با ارائه قابلیت اطمینان، این امکان را فراهم می‌کند که کسب‌وکارهای منطقه‌ای به بازارهای ملی و بین‌المللی متصل شوند. اتصال سریع و فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند پردازش ابری و امنیت سایبری نیز از نیازهای صنعت امروز استرالیا است. این فناوری‌ها همچنین به ایجاد انعطاف‌پذیری شبکه کمک خواهند کرد و برای پشتیبانی از خدمات اورژانسی و عمومی در حوادث طبیعی ضروری است.»

در حالی که به نظر می‌رسد کیفیت پوشش تلفن‌ همراه در استرالیا در حال پیشرفت است؛ اما پوشش اینترنت پایه همچنان وضعیت مناسبی ندارد. به‌عنوان مثال در مناطقی از استرالیا هنوز هم برای اتصال به اینترنت از روش دایال‌آپ (dial up) استفاده می‌کنند. برای مقابله با این مشکل، سال گذشته ائتلافی در جهت بهبود خدمات ارتباطی و پایان‌دادن به «خشکسالی داده‌ها» در این کشور شکل گرفت.

(همچنین بخوانید: اینترنت نسل چهارم، با گسترش خود چه تاثیری روی اقتصاد دارد؟)

منبع

برچسب‌ها: ارتباطاتاسترالیااینترنتنسل چهارممخابراتموبایل4GاوپتوسOptusفناوریتکنولوژیinternet
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.