۹ گام تا رسیدن به اولین درآمد یک میلیون دلاری
قسمت دوم ۸

۹ گام تا رسیدن به اولین درآمد یک میلیون دلاری

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر برای کسب درآمد هنگفت از کسب‌وکار، عزم خود را جزم کرده‌اید، وقت آن رسیده است که نقشه‌ای کارآمد تهیه کنید و در مسیر به‌دست‌ آوردن اولین درآمد یک میلیون دلاری قدم بگذارید.

نوپانا: همانطور که در بخش نخست این مطلب خواندید، کسب درآمد یک میلیون دلاری در نگاه اول ممکن است دست‌نیافتنی و سخت به‌نظر برسد، اما مطمئن باشید تحقق آن امکان‌پذیر است. شک نکنید، برای گام نهادن در این راه به سرمایه زیاد و مطمئنی نیاز نخواهید داشت. میزان درآمد سالیانه شما برای تحقق اهداف‌تان کافی است، اما مهم‌تر از آن روش مدیریت این درآمد است.

در ادامه به بررسی راهکارهای دیگری برای کسب اولین درآمد یک میلیون دلاری می‌پردازیم:

۶. در بازار املاک سرمایه‌گذاری کنید

از قدیمی‌ترین روش‌های افزایش سرمایه، سرمایه‌گذاری در بازار املاک است. ممکن است قصد سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای را داشته باشید که جای رشد دارد. برای این کار می‌توانید از وام‌های بانکی استفاده کنید؛ این‌گونه، پس از تمام‌ شدن اقساط، صاحب ملک می‌شوید. البته سعی کنید در آخر ماه بعد از پرداخت اقساط مقداری پول برای پس‌انداز داشته باشید.

۷. سبک زندگی خود را تنظیم کنید

در کتاب «میلیونر همسایه» (Millionaire Next Door) نوشته شده افرادی که در خانه‌های گران‌قیمت زندگی می‌کنند و ماشین‌های لوکس سوار می‌شوند لزوما خیلی ثروتمند نیستند. بسیاری از افراد ثروتمند حتی در محله‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند. حقوق بالا لزوما به ثروت زیاد تبدیل نمی‌شود. افراد ثروتمند در بسیاری از موارد آدم‌هایی هستند که صرفه‌جویی می‌کنند. اگر همه‌ درآمدتان را خرج کنید، قطعا نمی‌توانید ثروتمند شوید.

۸. منظم باشید

ثروتمند شدن نیاز به استعداد خاصی ندارد؛ تنها باید منضبط و خلاق باشید و سخت کار کنید. «مارک‌کوبن» (Mark Cuban) کارآفرین ثروتمندیست که از دوازده سالگی شروع به کار کرد. او با فروختن کیسه زباله امرار معاش می‌کرد و در دبیرستان تمبر و سکه می‌فروخت. کوبن در سال دوم دبیرستان در کلاس‌های روانشناسی کالج شرکت کرد و برای اینکه تمام‌وقت در کالج امکان درس خواندن داشته باشد، سال آخر دبیرستان را جهشی خواند. او در وقت آزاد و اوقات فراغتش به‌دنبال رویاهایش بود.

۹. ذهنیت شکست‌خورده نداشته باشید

تولید ثروت بیشتر از هر چیز دیگری یک ذهنیت است؛ پس مهم است که باورهای منفی را از خود دور کنید. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید:

  • فکر نکنید در زندگی، کسی به شما بدهکار است.
  • از هیچ‌کس، انتظار چیزی نداشته باشید.
  • به‌صورت قسطی خرید نکنید. اگر نمی‌توانید کالایی را نقد بخرید بنابراین به آن نیاز ندارید.
  • پریشان نباشید، اگر ثروتمند شدن هدف شماست، در این مسیر پافشاری کنید و موانع را کنار بزنید.
  • تحصیل را رها نکنید. مهارت‌های لازم را یادبگیرید تا در حرفه‌ دلخواهتان برتر باشید.
  • دیگران را فراموش نکنید و با آنها تعامل داشته باشید.
  • صبور باشید و از این مسیر لذت ببرید.

(همچنین بخوانید: ۴ توصیه برای ایجاد یک کسب‌وکار چند میلیون دلاری)

برچسب‌ها: سرمایه‌گذارپولسرمایه‌گذاریInvestmentسرمایهدرآمدزاییافزایش درآمداستارت‌آپکسب‌و‌کارموفقیت incomesuccessstartupunicornتک‌شاخ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.