استارت‌آپ‌های ورزشی هزار رنگ
ورزش، صنعتی محبوب و سودمند؛ ۸

استارت‌آپ‌های ورزشی هزار رنگ

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۶:۰۰ | ۶ دقیقه

اکنون در هند، بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری بلندمدت و به وجودآوردن تحولی اساسی در حوزه ورزش این کشور است.

نوپانا: ورزش اول کشور هند کریکت است و مردم علاقه زیادی به دیگر ورزش‌ها ندارند. استارت‌آپ‌ها که در حال حاضر در هند بسیار پرطرفدار و سودمند هستند، در حوزه ورزش فعالیت زیادی نداشته و این حوزه با کمبود نوآوری در کسب‌وکار مواجه است.

به گزارش نوپانا، با وجود افزایش اتفاقات ورزشی، تجارت ورزشی، زیرساخت‌ها، درآمدزایی و ...، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری برای توسعه و استعدادیابی ملی و بین‌المللی در زمینه ورزش وجود دارد. سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها همیشه یک کار خطرپذیر بوده است؛ اما وقتی پای یک صنعت پول‌ساز، پرسود و با پتانسیل رشد بالایی همچون ورزش در میان است، سرمایه‌گذارها رقبت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

در این نوشته به شرح دلایل سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های ورزشی و وضعیت آن در کشور هزاررنگ هند اشاره می‌کنیم:

شهرت به واسطه اسپانسرینگ

در کشوری همچون هند که اکثریت جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند، مجموعه‌های ورزشی زیادی وجود دارند. وقتی شما محبوبیت چشمگیر ورزش کریکت در این کشور را در نظر بگیرید، رغبت بیشتری در خود می‌یابید که در این ورزش سرمایه‌گذاری کرده، کسب‌وکار خود را راه بیاندازید و محصول خود را بفروشید و یا با خبررسانی از حواشی و رویدادها، مخاطب جذب کنید؛ به‌عنوان مثال، شرکت فوتبال‌مایند (The Football Mind) در هند به واسطه ۲۵ هزار باشگاه حرفه‌ای، ۳۰۰ هزار ورزشکار و ۸۵ میلیون طرفدار، رونق خوبی دارد.

مارکت (The Market) در حال حرکت به سمت ورزش و سرگرمی

به اعتقاد بنتی ساجده (Bunty Sajdeh)، مالک شرکت ورزش و سرگرمی کرنستون (Corneston Sport and Entertainment)، و بعضی مدیران کریکت مانند ویرات کهلی (Virat Kohli) و شیکار داوان (Shikhar Dhawan)، این صنعت رشد زیاد و پایداری دارد. به همین دلیل است که لیگ‌های کبدی، هاکی و بدمینتون به وجود آمده‌اند. مردم بیشتر و بیشتر در حال صنعتی‌شدن هستند تا تبدیل شدن به یک مصرف‌کننده در اشکال مختلف؛ به همین دلیل می‌گوییم زمان سرمایه‌گذاری در ورزش و حضور بالقوه در بازار آن فرا رسیده است.

چشمانداز پنج ساله

آمارها نشان ‌می‌دهد که در پنج سال آینده ورزش به سرگرمی مردم تبدیل خواهد شد. استارت‌آپ‌های ورزشی که به صورت خودگردان فعالیت می‌کنند، همیشه به دنبال کشف استعدادهای جوان هستند. امروزه بیشتر ورزشکاران هندی جذب این شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده‌اند و پس از امضای قرارداد، خود را به سطح لیگهای بزرگ می‌رسانند. امروزه جوانان هندی علاقه‌مند به حضور در لیگ کریکت (IPL) و لیگ فوتبال (ISL) هند هستند و تصمیم گرفتند شغل آینده خود را در این صنعت انتخاب کنند.

امکان میزبانی المپیک و جامجهانی فوتبال در چند سال آینده

پرافول پاتل (Prafel Patel)، رئیس فدراسیون فوتبال هند، می‌گوید: «میزبانی جام‌جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال هند، می‌تواند فوتبال را در نسل‌های آینده این کشور رشد دهد.» جام‌جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال در سال ۲۰۱۷ در هند برگزار شد و هندی‌ها مذاکرات با هدف برگزاری المپیک در سال‌های آینده را آغاز کرده‌اند که زمینه‌ساز رشد و موفقیت‌های ورزشی است.

تعداد استارت‌آپ‌های ورزشی با فعالیت‌های متنوع، رو به افزایش است؛ بنابراین اکنون بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در این حوزه و به وجودآوردن یک انقلاب در ورزش هند است.

(همچنین بخوانید: مربی‌های ورزشی آنلاین، از راه می‌رسند)

منبع

برچسب‌ها: جواناناستارت آپ ورزشیمحبوبیتورزش و سرگرمیصنعتی شدناستارت‌آپورزشstartupIndiaهندsports
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.