تضمین موفقیت روزانه در ۲۰ دقیقه آغازین روز
۶ راهکار ساده؛ ۸

تضمین موفقیت روزانه در ۲۰ دقیقه آغازین روز

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۶:۰۰ | ۶ دقیقه

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، ذهن ناخودآگاه شما در فعال‌ترین وضعیت است. در این زمان شما با ۶ راهکار ساده می‌توانید موفقیت روزانه خود را تضمین کنید.

نوپانا: از کودکی شنیده‌ایم «سحر خیز باش تا کام روا شوی»؛ اما این حقیقت را بپذیرید: فرقی نمی‌کند که ساعت ۵ صبح یا ۳ بعدازظهر از خواب بیدار شوید؛ تنها ۲۰ دقیقه آغازین روز است که می‌تواند به موفقیت‌تان کمک کند!

مغز ما امواج الکتریکی تولید می‌کند. دانشمندان به رابطه میان فرکانس این امواج و وضعیت جسمی ما پی برده‌اند؛ هنگامی که تازه از خواب بیدار شده‌اید، مغز شما امواجی با فرکانس ۱۰.۵ هرتز تولید می‌کند. محدوده‌ی ۸ تا ۱۳ هرتز امواج مغزی، مرحله آلفا نام دارد که دروازه‌ای به ذهن ناخود‌آگاه شماست. شرایط دیگری که مغز شما در مرحله آلفا قرار می‌گیرد زمانی است که می‌خواهید به خواب بروید. آن هنگام شما در وضعیت نیمه‌هوشیاری قرار می‌گیرید و احتمالا چند دقیقه‌ای را به‌خاطر نمی‌آورید.

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، ذهن ناخودآگاه شما در فعال‌ترین وضعیت است. به مغزتان آموزش دهید که در این زمان به اتفاقات مثبت فکر کند.

۶ راهکار ساده برای بهره بردن از ۲۰ دقیقه طلایی آغازین روز

۱. راس ساعتی که کوک کرده‌اید از خواب برخیزید

فشردن دکمه به‌تعویق انداختن آلارم گوشی‌تان، به مغز این پیام را می‌فرستد که اشکالی ندارد که بیدار شدن را به تعویق بیاندازی؛ این کار باعث کاهش مدت زمان تولید امواج آلفا در مغز می‌شود.

۲. تخت خود را مرتب کنید

با این کار اتاق‌تان تمیزتر و منظم‌تر به‌نظر می‌رسد. این کار به مغز شما این پیام را می‌دهد که هرکاری را در همان لحظه انجام دهد. این یک پیروزی کوچک است اما باعث می‌شود در طول روز هم با همان نظم رفتار کنید.

۳. زندگی ایده‌آل خود را تجسم کنید

می‌توان گفت این بهترین کاری است که می‌توانید در وضعیت آلفا انجام دهید. زندگی دلخواهتان را تجسم کنید. چه اتفاقاتی در پنج سال آینده خواهد افتاد؟ چه زمانی به اهداف کسب‌وکارتان می‌رسید؟ روی این‌ موارد تمرکز کنید و به این فکر کنید که چه چیزهایی برای حقیقی کردن آنها نیاز دارید؟

۴. ویدئوی انگیزشی تماشا کنید

اگر واقعا انگیزه داشته باشید پس مطمئن باشید به نقاط عطف زندگی‌تان خواهید رسید. دست‌یابی به موفقیت‌های بزرگ کار آسانی نیست. دیدن ویدئو‌های انگیزشی به شما کمک می‌کند تا بر اهدافتان تمرکز کنید. بعد از اینکه تمرین تجسم خود را انجام دادید، ویدئوی انگیزشی تماشا کنید و با انرژی مثبت مسیر بین هدف و مراحل کار را مرور کنید.

۵. جملات انگیزشی را با خود تکرار کنید

جملات ساده مثل «امروزم را به بهترین روز زندگی‌ام تبدیل می‌کنم» می تواند تاثیر زیادی در زندگی‌ شما داشته باشد. توجه داشته باشید که این جملات برای استیو جابز مفید واقع شدند. لیستی از جملات انگیزشی متناسب با ارزش‌ها و باورهای خودتان تهیه کنید و هر روز صبح آنها را بلند با خودتان تکرار کنید.

۶. یک دفترچه یادداشت داشته‌ باشید

با این کار می‌توانید عادت‌های خوبی را در خود نهادینه کنید. می‌توانید دفترچه‌ای داشته باشید تا افکار و جملات انگیزشی را در آن یادداشت کنید، روز خود را بر اساس این نوشته‌ها برنامه‌ریزی کنید و ذهنتان را از هر فکری که ممکن است تمرکزتان را بر هم بزند خالی کنید.

(همچنین بخوانید: ۵ عادت روزانه افراد موفق و شاد)

برچسب‌ها: موفقیتخوابایجاد انگیزهsuccessصبحامواج آلفاشروع روزmorning
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.