۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا
قسمت سوم ۸

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را غیرضروری می‌دانند، در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد.

نوپانا: این روز‌ها برخی از کارآفرینان، مشاوره‌های‌ بازاریابی را خدمات بی‌فایده‌ای می‌دانند که شاید برای خیلی‌ از کسب‌وکارها غیر‌ضروری است؛ در حالیکه اگر مشاوره‌های سودمند در این زمینه دریافت کنید، کسب‌وکار شما در مسیر توسعه روزافزون قرار می‌گیرد. نکاتی که در ادامه می‌آیند، خلاصه‌ای از برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌های بازاریابی در دوره‌های اخیر است.

قسمت سوم:

۱۱. تمام تمرکز خود را روی فروش محصول نگذارید

مارتین زویلینگ (Martin Zwilling – کارآفرین و تاجر آمریکایی) می‌گوید: «کارآفرینان بیش از هر چیز باید نگران این باشند که برای چه‌کسانی و به‌ چه دلیلی بازاریابی می‌کنند. هنگامی که به این مسئله توجه شود، آن وقت می‌توانید بفهمید که چگونه باید مخاطبان خود را مجاب به خریداری محصول کنید.»

۱۲. به مشتریان خود اجازه مداخله بدهید

مارک ساستر (Mark Suster – سرمایه‌گذار و کارآفرین آمریکایی) پیشنهاد می‌کند که قبل از ساخت محصول با انجام مصاحبه‌هایی با مشتریان، از آنها بازخورد دریافت کنید. در این مصاحبه‌ها مشتریان مشکلات خود را مطرح می‌کنند و بر این اساس شما می‌توانید راه‌حل‌های متعددی را ارائه کنید تا ببینید کدام‌یک از آنها موثر است.

(همچنین بخوانید: پلتفرم بازاریابی «ورق سفید» چیست؟)

۱۳. به مشتری خود گوش دهید

آنوپی سینگلا (Anupy Singla – ژورنالیست هندی) خواستار همکاری کارآفرینان برای گوش دادن به مشتریان است. او بعضی از ادویه‌جات را خریداری کرد و به کاربران فیسبوک خود فروخت و در رابطه با اینکه با چه مشقتی آنها را پیدا کرده است با آنان سخن می‌گفت. سینگلا اغلب زمانی از این استراتژی استفاده می‌کرد که به منابع مالی دیگر نیاز داشت.

۱۴. خدمات رایگان ارائه کنید

جو فیرلی (Jo Fairley – هم‌بنیان‌گذار گرین‌اندبلک -Green & Black-) شعار ساده‌ای دارد که می‌گوید: «وقتی یک محصول خوشمزه دارید، آن را به دهان مردم برسانید.» با استفاده از این شعار می‌توانید یک استراتژی بازار راه بیاندازید که برای برند‌هایی که هنوز به رسمیت شناخته نشده‌اند و مشهور نیستند استراتژی خاصی محسوب می‌شود.

۱۵. برای تکرار کسب‌وکار خود هدف‌گذاری کنید

میشل مک‌کولو (Michelle McCullough – سخنگو، استراتژیست و مربی موفق در حوزه کارآفرینی) پیشنهاد می‌کند که با استفاده از فصول تغییرات (مثل تعطیلات) روی تکرار کسب‌وکار و افزایش وفاداری مشتریان نسبت به خود تمرکز کنید. در طول این مدت همراه مشتریان خود بمانید و شک نکنید که سود بسیاری خواهید کرد.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت اول)

۲۷ نکته طلایی در بازاریابی برترین کارآفرینان دنیا (قسمت دوم)

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

منبع

برچسب‌ها: کارآفرینیبازاریابیفروشمشاورهاستراتژیMarketingکسب‌وکارمحصولمحصول رایگان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.