۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید
قسمت ششم ۸

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۱۲:۱۵ | ۷ دقیقه

در هر قسمت از این مطلب به سوالات خاص و گاها عجیبی که بنیان‌گذاران شناخته شده یا مسئولان استخدام سراسر دنیا، از افراد جویای کار می‌پرسند، می‌پردازیم.

نوپانا: مصاحبه استخدامی همیشه یک چالش مهم در مسیر شغلی افراد جویای کار است. نحوه پاسخ دادن به سوالات، صحبت‌هایی که باید یا نباید گفته شود و دیگر موارد مرتبط با این گفت‌وگوی سرنوشت‌ساز، آینده شغلی شما را مشخص می‌کنند.

آمادگی شما قبل از مصاحبه استخدامی بسیار مهم است. بهتر است از قبل با نوع سوالات و نحوه پاسخ به آنها آشنا باشید؛ بنابراین، در هر قسمت از این مطلب به سوالات خاص و گاها عجیبی که بنیان‌گذاران شناخته شده یا مسئولان استخدام سراسر دنیا، از افراد جویای کار می‌پرسند، می‌پردازیم.

قسمت آخر:

۲۶. جمله مورد علاقه شما چیست؟

کارن دیویس (Karen Davis)، مشاور ارشد خیریه هازبرو (Hasbro)، می‌گوید: «افرادی استخدام می‌کنم باید به کار ما مشتاق باشند. من با این سوال، موارد مورد علاقه آنها را شناسایی می‌کنم.» البته پاسخ مشخصی برای این سوال وجود ندارد؛ زیرا هرکسی به یک چیزی علاقه دارد.

او توضیح می‌دهد: «شما به افراد بزرگی علاقه دارید که تمام زندگی خود را وقف تلاش کرده‌ و توانسته‌اند تغییرات بزرگی در جهان اعمال کنند. من این سوال را می‌پرسم تا ببینم نظر شما به نظر کدام‌یک از آنها نزدیک‌تر است.»

۲۷. از تیم خود بگویید

جیم آیرس (Jim Ayres)، مدیرعامل اموی (Amway North America)، وقتی بخواهد هوش فرد جویای کار را بسنجد، از خانواده، چگونگی انجام کار و دستاورد زندگی آنها سوال می‌کند. او می‌گوید: «این سوال عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر شما رهبری تیمی را در اختیار دارید، این سوال، شاخص خوبی برای سنجش هوش است.»

۲۸. موفقترین فرد جهان که میشناسید کیست؟

موسس میلیاردر دراپ‌باکس (Dropbox)، جور هیوستون (Drew Houston) در گفت‌وگویی با آدام برایانت از علاقه خود به پرسیدن ۵ سوال زیر از افراد جویای کار حرف می‌زند:

۱.چه کسی بهترین کار را در جهان انجام می دهد؟

۲.چقدر اعتبار دارید؟

۳. چه چیزی در سال گذشته یاد گرفته اید؟

۴. چه نصیحتی برای جوان‌ترها دارید؟

۵.مهم‌ترین درس‌هایی که در زندگی یاد گرفتید چیست؟

هیوستون توضیح می‌دهد: «این سوالات در مورد زندگی افراد موفق، پشتکار فرد را نشان می‌دهد. من افرادی که کار خود را همچون هنر می‌بینند و آن را با وسواس انجام می‌دهند، دوست دارم.»

۲۹. چگونه از بستنیفروشی در پارک پول در میآورید؟

یاسمین گرین (Yasmin Green)، سرپرست تحقیق و توسعه مرکز رشد تکنولوژی آلفابت‌ (که به گوگل آیدیاز (Google Ideas) نیز معروف است)، سعی در استخدام متخصصان خلاق و مستقل دارد. بنابراین او از افراد جویای کار می‌خواهد به‌طور ذهنی یک بستنی‌فروشی در پارک را مدیریت کنند.

او می‌گوید: «من دوست دارم بدانم این موضوع چقدر برای افراد ابهام دارد و آیا آنها می‌توانند آن را حل کنند و روی پای خود بایستند؟»

همچنین ادامه می‌دهد: «این سوالی است که برای استخدام در گوگل از شما پرسیده می‌شود. پس باید برای پاسخ دادن به آن آماده شوید.»

۳۰. درباه چهار نفر از افرادی که حرفه آنها را بهبود داده‌اید، بگویید

شانا لوبویتز (Shana Lebowitz) می‌گوید: «جی پاریک (Jay Parikh)، سرپرست مهندسی و زیرساخت‌های فیسبوک، در کتاب کسب‌وکار هاروارد (Harvard Business) از تمایل این شرکت به استخدام افرادی که توانایی کار تیمی و قرار گرفتن در این محیط را دارند، خبر می‌دهد.»

پاریک می‌گوید: «افراد جویای کار باید به وضوح نشان دهند که اولویت آنها شرکت، تیم و خودشان است.»

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید (قسمت اول)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید (قسمت دوم)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید (قسمت سوم)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید (قسمت چهارم)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید (قسمت پنجم)

(همچنین بخوانید: کارایی آزمون‌های روان‌شناختی در استخدام)

منبع

برچسب‌ها: successful managersمصاحبه استخدامیموفقیت رزومهمدیران موفقاستخدام
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.