فراخوان نخستین رویداد استارت‌آپی «دموی گردشگری»
پلی میان دانش و صنعت گردشگری؛ ۸

فراخوان نخستین رویداد استارت‌آپی «دموی گردشگری»

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

نخستین رویداد استارت‌آپی «دموی گردشگری» در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در این حوزه، دوازدهم مرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

نوپانا: گردشگری، امروزه صنعتی بسیار مهم در سراسر جهان است و نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می‌کند. از زمان ورود، یک گردشگر برای تامین غذا و اقامت، رفت‌و‌آمد، تفریح و گشت‌و‌گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه‌ها و دیگر موارد باید هزینه کند. این هزینه‌ها با وارد کردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می‌کنند. هر چه میزان گردشگران بیشتر باشد، متقابلا مشاغل بیشتری ایجاد می‌شود و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوان دارند، بسیار مهم است.

به گزارش نوپانا، گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی داشته و تعداد بالای گردشگران در یک کشور، از امنیت آنجا حکایت دارد. رونق گردشگری بین کشورهای همسایه، ثبات منطقه‌ای به همراه داشته و در مقیاسی وسیع‌تر، به ثبات جهان کمک می‌کند. گردشگری از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز اهمیت دارد؛ زیرا جوامع و کشورهای میزبان می‌توانند از طریق گردشگران به ترویج زبان، فرهنگ و رسوم اجتماعی‌شان بپردازند.

با توجه به اهمیت و تاثیر استارت‌آپ‌ها در روند این‌ روزهای اقتصاد ملی و همین‌طور پیشرفت صنعت گردشگری در ایران، دوازدهم مرداد ماه ۱۳۹۶، نخستین رویداد ارائه استارت‌آپ‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران توسط «دموی گردشگری» برگزار می‌شود.

ایمان مهدی‌زاده، دبیر اجرایی این رویداد استارت‌آپی، در این زمینه بیان کرد: «پس از برجام، گردشگری یکی از صنایع رو به رشد کشور است که در تولید ناخالص ملی نقش مهمی دارد.»

او افزود: «با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر توسعه گردشگری و تأکید رییس‌جمهور در راستای رونق این صنعت و استفاده از ظرفیت‌های درآمدی گردشگری، نخستین نیاز جامعه ما، به‌روز شدن تکنولوژی و ابزار بازاریابی در این زمینه است. لازم است نیازهای تکنولوژی را با سریع‌ترین روش‌های بومی تامین کنیم؛ از این نظر استارت‌آپ‌ها بهترین گزینه به شمار می آیند.»

او در ادامه عنوان کرد: «دو شرکت در این زمینه فعال هستند و در راستای دانش‌بنیان شدن قدم برداشته‌اند تا در مسیر توسعه کشور با شعار «پلی می‌سازیم میان دانش و صنعت گردشگری»، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و آی‌.تی را در دستور کار خود قرار دهند.»

به گفته دبیر رویداد، نیازسنجی گردشگری و معرفی طراحان و ایده‌پردازان به سرمایه‌گذاران این عرصه از برنامه‌های در دست‌ اقدام این ۲ شرکت بخش خصوصی محسوب می‌شود.

مهدی‌زاده با بیان اینکه برای بخش داوری از فناوران کارآفرین و مدیران موفق حوزه‌های گردشگری و آی‌.تی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: «این رویداد با همت اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی برگزار می‌شود و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه خواهد یافت.»

او یادآور شد: «این رویداد همچنین با حمایت فن‌بازار ملی ایران، پارک علم‌ و فناوری پردیس و بخش خصوصی برگزار می‌شود و به‌زودی برنامه برگزاری ۱۰ رویداد مشابه با محورهای متعدد در شهرهای مختلف ایران توسط بخش خصوصی اعلام می‌شود.»

نوپانا، حامی رسانه‌ای این رویداد است.

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌پارک علم و فناوریtourismدموی گردشگریفن‌بازار ملی ایرانگردشگری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.