تلفن همراه مخصوص گیمرها
جذب سرمایه ۱۴ میلیون دلاری توسط استارت‌آپ واندر؛ ۷

تلفن همراه مخصوص گیمرها

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۱۶ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

استارت‌آپ واندر، قصد تولید تلفن همراه پر قدرتی را دارد که گیمرها را شگفت‌زده می‌کند.

نوپانا: در بازار تلفن‌ همراه، امروزه اپل، سامسونگ و تعدادی شرکت چینی پیشرو هستند. باید توجه داشت که تعداد کمی از شرکت‌ها در این حوزه، سود زیادی به‌دست می‌آورند.

بنیان‌گذار استارت‌آپ واندِر، آقای کلینمن (cccc) دو سال گذشته را برای رشد استارت‌آپی که هدف آن ساخت تلفن‌های همراه هوشمند برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی است، صرف کرده است.

این شرکت که در لس‌آنجلس کار می‌کرد و چندان به چشم نمی‌آمد، از افزایش سرمایه ۱۴ میلیون دلاری خود خبر داد.

به گزارش نوپانا، این سرمایه از طرف گریشین روبوتیکز (Grishin Robotics)، یک شرکت اینترنت اشیا روسیه‌ای و تی.سی.ال (TCL)، یک شرکت سازنده تلفن همراه و دستگاه‌های الکترونیک چینی، تامین شده است. اولین محصول این شرکت نوع جدیدی از یک سخت‌افزار قابل‌ حمل است که ترکیبی از یک تلفن همراه هوشمند پرقدرت و یک کنسول بازی است.

کلینمن جزئیات بیشتری را در مصاحبه با رسانه‌ها در اختیار خبرنگاران قرار نداده‌ است، اما یک فرد آشنا با برنامه‌های این شرکت، این محصول را به‌عنوان یک دستگاه بزرگ و با کیفیت بالا همراه با لوازم‌ جانبی مختلف معرفی کرد که عملکرد آن مشابه کنسول‌های بازی است. همه‌ی این ویژگی‌ها بر پایه پلتفرم اندروید است.

پروژه‌ای به این شکل، بسیار سخت و با ریسک بالا است، اما کلیمن تجربیات مرتبط در زمینه بازی و تلفن‌های همراه هوشمند دارد. هم‌اکنون ۵۰ نفر به‌طور مستقیم در این پروژه فعالیت می‌کنند، اما شرکت در حال رشد است.

شروع از صفر در بازار اشباع‌شده گوشی‌های هوشمند بسیار دشوار است و ساخت آن برای گیمرها این کار را دشوارتر می‌کند. واندِر وعده داده است که نرم‌افزار، خدمات و محتوای منحصربه‌فردی داشته باشد. کلینمن گفته است با شرکت‌های بزرگ و کوچک و متوسط مذاکره می‌کند تا این اتفاق بیفتد.

اکنون برای هیچ‌کس مشخص نیست که دستگاه‌های واندر به چه شکلی خواهند بود و کجا فروخته می‌شوند. هنوز سوالات زیادی باقی مانده است. کلینمن معتقد است برای زنده ماندن در بازار تلفن‌های همراه هوشمند باید به‌طور قابل‌توجهی متفاوت بود.

او می‌گوید: «برای مثال اتومبیل‌ها ابتدا روش ساده‌ای برای حمل‌ونقل بودند که با گذشت زمان در طرح‌ها و رنگ‌ها و سایزهای متفاوت ارائه شدند. گوشی‌های هوشمند هم به طور مشابه در چند سال آینده بسیار متفاوت خواهند بود. ما قصد رقابت با اپل و سامسونگ را نداریم چون اصلا مشابه هم نیستیم و روی چیزهای متفاوتی تمرکز کرده‌ایم.»

این شرکت تولید خود را شروع کرده و جزئیات مربوط به دستگاه را برای افرادی که در وب‌سایت این استارت‌آپ در قسمت برنامه آلفا ثبت‌نام می‌کنند، نشان می‌دهد.

(همچنین بخوانید: جذب سرمایه به روش صنایع کوچک)

برچسب‌ها: گوشی هوشمندجذب سرمایهاستارت‌آپبازی‌های ویدئوییSmart Phonesgameتلفن همراهواندر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.