۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ
قسمت چهارم ۸

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

می‌خواهید کسب‌وکار نوپایی با حداکثر کارایی راه‌اندازی کنید؟ این ۳۰ نکته می‌توانند موفقیت شما را در این مسیر تضمین کنند.

نوپانا: می‌خواهید کسب‌و‌کار تازه‌ای را شروع کنید؟ تبریک می‌گوییم! هنگامی که به این سطح از اطمینان برای راه‌اندازی یک کار می‌رسید، وقت آن است که آن را اجرایی کرده و برای این کار، بهتر است فرایند راه‌اندازی آن را به مسائل کوچک‌تر و قابل مدیریت تبدیل کنید.

شما ممکن است با تعداد بسیار زیادی از کارهای مورد نیاز برای شروع کسب‌وکار خود مواجه باشید، اما نگران نباشید؛ در اینجا این لیستی از موارد اولویت‌دار آنها را آورده‌ایم.

موارد زیر را قبل از راه‌اندازی یا در همان روزهای اولیه کسب‌وکار خود انجام دهید.

قسمت چهارم:

۱۶. سیستم حسابداری خود را تنظیم کنید

زمانی که حساب بانکی خود را فعال کردید، یک برنامه حسابداری برای کسب‌وکار خود تنظیم کنید. بعضی موارد کوچک، سرنوشت کسب‌وکار شما را سریع‌تر از آنچه که در کتاب‌ها نوشته شده است، تعیین می‌کنند.

۱۷. مسئولیت‌ هم‌بنیان‌گذاران را مشخص کنید

اگر شما یک یا بیش از یک هم‌بنیان‌گذار دارید، این یک امر ضروری است که تصمیم بگیرید چه‌ کسی، چه‌‌ کاری را باید انجام دهد. به خاطر داشته باشید که اختلاف نظر میان هم‌بنیان‌گذاران می‌تواند در مواردی یک کسب‌وکار را از بین ببرد.

۱۸. گوشی هوشمند و تجهیزات خود را ارتقا دهید

به‌عنوان یک کارآفرین شما باید مدام در حال پیشرفت باشید. نمی‌توانیم به اندازه کافی شرح دهیم که چه میزان اپلیکیشن‌های سودمند در زمینه کسب‌وکار، می‌توانند در راه‌اندازی استارت‌آپ شما، مفید واقع شوند. همچنین به‌عنوان یک راه‌ حل برای حفظ گردش مالی، دستگاه کارت‌خوان تهیه کنید.

۱۹. مشاوره‌های رایگان دریافت کنید

محل کسب‌وکار کوچک شما، می‌تواند امتیاز مشاوره رایگان از نهادهای تخصصی کسب‌وکار به‌دست آورد. همچنین می‌توانید به قالب‌های کسب‌وکار و سایر ابزار در این زمینه دسترسی پیدا کنید.

۲۰. امور بیمه کسب‌وکار خود را جدی بگیرید

بسته به نوع استارت‌آپی که شروع کرده‌اید، شما ممکن است به یک یا چند نوع بیمه، مانند بیمه مسئولیت، کارگران یا بیمه سلامت نیاز پیدا کنید؛ مخصوصا زمانی که شما بخواهید کارکنان تمام‌وقت استخدام کنید.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید:

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ (قسمت اول)

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ (قسمت دوم)

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ (قسمت سوم)

(همچنین بخوانید: ۴ مسیر ایده‌یابی کسب‌وکار نوآورانه)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارstartupحسابداریهم‌بنیان‌گذارانمشاورهبیمهco-founder
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.