آزمایشگاهی‌ها ۱۰ هزار نفری شدند
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خبرداد؛ ۸

آزمایشگاهی‌ها ۱۰ هزار نفری شدند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۹:۰۰ | ۷ دقیقه

پرویز کرمی: پژوهشی که بتواند به حل مشکلی منجر شود، یکی از پیش‌نیازهای اساسی کار فناورانه است و باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، این فرصت را فراهم می‌کند.

نوپانا: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به گفته پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مهم‌ترین مزیت شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری به‌غیر از تمامی زمینه‌ها و تسهیلاتی که برای مراکز آزمایشگاهی ایجاد کرد، این بود که توانست جمع قابل توجهی از محققان و پژوهشگرانی‌ که به‌دنبال استفاده از تجهیزات مورد نیاز تحقیقات خود بودند، اما شناختی از وضعیت تجهیزات موجود در کشورشان نداشتند را آگاه کند.

بهبود زیرساخت تحقیق و آزمایش و جلوگیری از هزینه‌های چندباره برای خرید تجهیزات تکراری، و به‌نوعی واسطه‌ میان آنها و آزمایشگاه مورد نیاز پژوهشگران، از مزیت‌های این باشگاه است که کرمی از آنها نام می‌برد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه پژوهشی که بتواند به حل مشکلی منجر شود، یکی از پیش‌نیازهای اساسی کار فناورانه است گفت: معاونت علمی و فناوری در راستای نگاهی که به ایجاد زیست‌بوم مساعد فناوری، پژوهش‌های کاربردی و کارآفرینی دارد، توانست با راه‌اندازی این شبکه آزمایشگاهی، راه را برای رفع نیاز مبرم بسیاری از محققان و پژوهشگران به تجهیزات مورد نیازشان هموار کند.

باشگاهی با بیش از ۱۰ هزار عضو

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و باشگاه مشتریانش را راهی برای گرد هم آوردن جمعی از پژوهشگران، محققان و شرکت‌هایی که از خدمات این شبکه استفاده می‌کنند عنوان کرد و گفت: این باشگاه، خدمات متنوعی از تخفیف‌های مختص گروه‌های عضو، تا برگزاری نشست‌های تخصصی ارائه کرده است. تسهیلاتی که توانسته‌اند استقبال قابل‌ توجهی از این شبکه آزمایشگاهی را به‌ همراه داشته باشند.

به اعتقاد کرمی، فراتر از ۱۰ هزار نفری شدن باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، نشان می‌دهد مأموریت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در زمینه‌سازی استفاده‌ طیف گسترده‌تر فعالان عرصه پژوهش و فناوری از خدمات کیفی و استاندارد موجود در سراسر کشور، به‌خوبی هموار شده است.

وی گفت: رشد صعودی اعضای این باشگاه طی روندی مستمر و از آغاز فعالیت این باشگاه در شهریور ۹۴، یک پیام قابل توجه را در خود دارد که چیزی جز یک گام جلوتر رفتن در شکل‌گیری محیط مناسب کسب‌وکار نیست.

به گفته‌ کرمی، در بازه زمانی فصل بهار سال جاری، ۲۰۰۰ عضو به اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی اضافه شده‌اند که نسبت به بازه‌ مشابه در سال گذشته، رشدی ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ این در حالی است که رشد استقبال از این باشگاه در دوره‌های پیشین نیز روندی صعودی داشته است.

چه کسانی می‌توانند عضو این باشگاه شوند؟

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: اعضای باشگاه را شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید، نخبگان، گروه‌های پیش‌بینی شده توسط ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی و دیگر گروه‌های معرفی شده از صندوق‌های حمایتی و دیگر دستگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تسهیلاتی که در این باشگاه، به گروه‌های مختلف عضو ارائه می‌شود، متنوع و گوناگون است اما تخفیف استفاده از خدمات، یکی از رایج‌ترین آنهاست، اظهار کرد: خدمتی که در عمومی‌ترین حالت آن، دریافت‌کنندگان تسهیلات، تحت عنوان «طرح ویژه  عضویت در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی» از ۱۵ درصد تخفیف تا سقف ۱۰ میلیون ریال خدمت آزمایشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: به همین ترتیب، گروه‌های دیگر عضو این باشگاه به فراخور شرایط و هماهنگی‌های صورت‌ گرفته با شبکه، از درصدهای بالاتری تخفیف استفاده از خدمات آزمایشگاه‌ها برخوردار می‌شوند.

اما راه ورود به این باشگاه، سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری است که متقاضیان پس از ثبت‌نام، در صورت دارا بودن شرایط، بر اساس گروه‌های عضو باشگاه به عضویت در می‌آیند و از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای هریک از گروه‌های عضو این باشگاه بهره‌مند خواهند شد.

(همچنین بخوانید: حمایت از ۶۰ مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در کشور)

برچسب‌ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریپرویز کرمیایرانپژوهششبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.