استراتژی دورکاری، کسب‌وکار کوچک شما را جهانی می‌کند
کلید توسعه کسب‌وکار؛ ۸

استراتژی دورکاری، کسب‌وکار کوچک شما را جهانی می‌کند

توسط سبا فرجادفر | ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

استخدام همکاران دورکار می‌تواند کسب‌وکار شما را فراتر از مرزهای جغرافیایی گسترش دهد و به هوشمندتر شدن آن کمک کند.

نوپانا: مایکل پریور (Michael Pryor)، سرپرست محصول شرکت تریلو (Trello)، از ابزار مدیریت گروهی استفاده می‌کند که اخیرا توسط Atlassian ایجاد شده‌ است. تیم پریور از آغاز، با دورکاری فعالیت کرده است. در اینجا نگاه کوتاهی به شیوه کاری کارمندان این شرکت خواهیم داشت تا ببینیم دورکاری چگونه به توسعه یک کسب‌وکار و هوشمندتر شدن آن کمک می‌کند؟

به گفته پریور، طرح ابتکاری تریلو با این رویکرد که کارکنانی در منطقه نیویورک داشته باشد در ابتدا خیلی خوب کار کرد: «کارها غالبا از یک محل با همکارانی از راه دور آغاز شدند. گروه ما یک مهندس فوق‌العاده داشت و این همکار هنوز هم در هاوایی برایمان کار می‌کند.»

هنگامی که تریلو شروع به استخدام کارمندان دورکار کرد، درصد کسانی که امکان استخدام داشتند افزایش یافت. به‌عنوان مثال تریلو برای توسعه بخش اندرویدی خود متخصصی را استخدام کرد که در مینیاپولیس زندگی می‌کرد: «۲۰ کارشناس توسعه‌دهنده گوگل در ایالات‌متحده وجود دارند که دو نفر از آنها در مینیاپولیس هستند. به‌ هرحال همه که نمی‌توانند اهل نیویورک باشند!»

کسب‌وکارهای کوچک با استخدام همکاران دورکار رشد می‌کنند و جهانی می‌شوند

به دورکاری فکر کنید، حتی اگر دغدغه گسترش ندارید؛ پریور معتقد است: «دورکاری بخشی از کار ماست. فکر کنید چقدر بهتر است اگر استخدام کارمندان محدود به محل دفتر شرکت نباشد.»

معمولا نیاز به دورکاری خیلی زود مشخص می‌شود. پریور می‌گوید: «اگر شرکت خود را  با ۲ نفر قرار است شروع کنید، بهتر است از استراتژی دورکاری استفاده کنید.»

ارتباط مهم‌ترین نکته است؛ چه دفتر واقعی باشد چه مجازی. پریور معتقد است که چت‌کردن تا حدودی می‌تواند یک جلسه واقعی را بازسازی کند که البته به‌خوبی ویدئوکنفرانس نیست: «مسئله مهم در دورکاری مواردی است که در مکالمات از قلم می‌افتند».

نکات مهم استراتژی دورکاری

ـ از ساعات کار مشترک استفاده کنید: «زمانی که صحبت از زمان است باید زمان روابط واقعی در نظر گرفته شود، چراکه عدم تطابق زمانی کار را سخت می‌کند».

ـ تمرکز کار را از یک فضای واقعی به یک فضای مجازی انتقال دهید؛ بهتر است جلسات از طریق کنفرانس ویدئویی برگزار شود.

ـ دست‌کم سالی ۲ بار گردهمایی فیزیکی داشته‌ باشید. اعضای یک تیم کاری کوچک به‌راحتی با هم در تماس هستند، اما وقتی با یک شرکت گسترده روبه‌رو هستیم،  باید به مناطق مختلف سفر کرده و آنها را گرد هم آوریم.

ـ مصاحبه استخدام به صورت مجازی و آموزش به صورت حضوری انجام شود.

ـ اطمینان حاصل کنید که همکاران دورکار خارج از خانه خود فضایی برای کار دارند. بنا به نظر پریور کار با نوشیدن قهوه و رفت‌و‌آمد آغاز و پایان می‌یابد، اما کار و زندگی کارمندان دورکار جدای از هم نیست: «باید از خانه بیرون بیایید و با افراد واقعی ملاقات کنید، اما دورکاران ممکن است حتی یک ماه با کسی صحبت نکنند!»

(همچنین بخوانید: ضرورت دورکاری برای گسترش کسب‌وکار)

منبع

برچسب‌ها: دورکاریمصاحبه استخدامیکنفرانس ویدئوییچتremote workکسب‌و‌کارکار گروهیکارمندانمحیط کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سبا فرجادفر

سبا فرجادفر

سبا فرجادفر، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و به عنوان دبیر خبر در روزنامه‌ها و نشریات معتبر کشور قلم می‌زند. سبا فرجادفر هم‌اکنون در زمینه خبرنگاری کسب‌وکارهای نوپا فعالیت می‌کند.