تراست‌می، کوچک‌ترین موتور الکتریکی فضایی
نوآورانه‌ترین استارت‌آپ اروپا ۸

تراست‌می، کوچک‌ترین موتور الکتریکی فضایی

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۴/۰۶ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

استارت‌آپ فرانسوی تراست‌می، ۱.۹ میلیون دلار سرمایه برای ساخت کوچک‌ترین موتور الکتریکی فضایی جذب کرد.

نوپانا: استارت‌آپ ThrustMe، یک استارت‌آپ فرانسوی است که برای انجام اولین ماموریت خود در ۱۸ ماه آینده، مبلغ ۱.۹ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

آنه آنسلند (Ane Aanesland) و دمیترو رافالسکی (Dmytro Rafalskyi)، دو محقق از آزمایشگاه فیزیک Ecole و مرکز تحقیقات ملی فرانسه (CNRS)، بنیان‌گذاران این استارت‌آپ هستند.

این استارت‌آپ تصمیم دارد تا از سرمایه‌ جذب شده خود، برای ۲ برابر کردن کارمندانش استفاده کند تا مدت زمان انجام پروژه کاهش یابد.

به گزارش نوپانا، تراست‌می ادعا می‌کند که نیروی الکتریکی سیستم تولید شده آنها، ۲ برابر یک سیستم الکتریکی معمولی و اندازه آن ۴۰ درصد اندازه سیستم‌های رایج است. همچنین اتصال آن به یک ماهواره، ساده‌تر از مدل‌های موجود است.

رافالسکی، یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ و مدیر ارشد فناوری آن، می‌گوید: «با رعایت اصول اولیه سیستم‌های قبلی و استفاده از فناوری‌ نوینی که دارای توان بالقوه برای بهبود سیستم نیروی الکتریکی ماهواره‌هاست، توانستیم بر چالش‌ کاهش ابعاد این سیستم غلبه کنیم.»

زیویر آپولینارکی (Xavier Apolinarki)، رئیس یک شرکت فرانسوی که در زمینه استفاده از پروژه‌های پژوهشی در شرکت‌ها فعالیت می‌کند نیز درباره تراست‌می گفت: «این استارت‌آپ از طرف پلی‌تکنیک فرانسه و CNRS، برای فناوری‌های ایجاد شده حاصل از تحقیقاتشان، حقوق انحصاری در سراسر جهان دارند.»

سیستم تولید شده این شرکت، طبق اندازه‌گیری‌های محوری انجام شده توسط آزمایشگاه هوافضای فرانسه، کاملا معتبر است.

جین داردین (Jean Jacques Dordain)، رئیس سابق آژانس فضایی اروپا و رابرت لین (Robert Laine)، مدیر ارشد سابق EADS، به‌عنوان اعضای هیات مشاورین، در این شرکت حضور دارند.

داردین که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵، رهبر ESA بود، این استارت‌‌آپ را به‌عنوان نوآورانه‌ترین استارت‌آپ اروپا توصیف می‌کند.

هلن هابی (Helene Huby)، رئیس نوآوری سابق ESA، نیز اکنون یکی از سرمایه‌گذاران این استارت‌آپ است. او با اشاره به اهمیت گسترش بیش از پیش کارآفرینی در حوزه هوافضا گفت: «من معتقدم که همه ما باید به اقتصاد اکوسیستم فضایی اروپا کمک کنیم، تا همگام با دیگر قدرت‌های جهان، رشد کند.»

(همچنین بخوانید: ایلان ماسک در فکر سفر به مریخ)

برچسب‌ها: هوافضااستارت‌آپتکنولوژی ThrustMeجذب سرمایهSpace technology
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.