چگونه یک اکوسیستم کارآفرینی ایجاد کنیم؟
معرفی کتاب «جامعه‌های استارت‌آپی» ۶

چگونه یک اکوسیستم کارآفرینی ایجاد کنیم؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۰۵ - ۱۵:۰۰ | ۵ دقیقه

خواندن کتاب «جامعه‌های استارت‌آپی»، وسعت دید خوبی در مورد اکوسیستم کارآفرینی و اجزای آن به مخاطب می‌دهد.

نوپانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: زندگی هر یک از ما، یک استارت‌‌آپ است که با تولد آغاز می‌شود، اما نقشی که هریک از ما بر فضای کارآفرینی می‌گذاریم دست خود ما است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «چیزی که بیشتر از هر چیزی در مورد استارت‌آپ‌ها می‌پسندم این است که آنها اصولا نیازی به اجازه کسی ندارند. کارآفرینان بزرگ، فی البداهه و خودجوش دست به کار می‌شوند. همین‌ها هستند که می‌توانند رهبران جامعه استارت‌آپی خود باشند.» اینها بخشی از کتاب «جامعه‌های استارت‌آپی» نوشته برد فلد است.

برد فلد بعد از فروش یک استارت‌آپ، به دنبال شهری کوچک و آرام برای زندگی به همراه همسرش بود. بعد از مدتی زندگی در شهر زیبا و کوهستانی بولدر، تصمیم گرفت بر فضای کارآفرینی شهر تاثیر بگذارد، او اولین کسی بود که یک اکوسیستم کارآفرینی ساخت.

می‌توان گفت زندگی هر فردی، یک استارت‌آپ است که با تولد او آغاز می شود. هر شهری زمانی یک استارت‌آپ بوده است و ما انسان‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌ایم که تمایل به شروع کردن داشته باشیم. خواندن این کتاب وسعت دید خوبی در مورد اکوسیستم کارآفرینی و اجزای آن به خواننده می‌دهد.

جامعه استارت‌آپی بولدر، اصول جامعه استارت‌آپی، اعضای جامعه استارت‌آپی، رازهای جامعه استارت‌آپی و قدرت شتاب‌دهنده‌ها از جمله بخش‌های این کتاب خواندنی در ۱۶۶ صفحه است که خواننده با خواندن هر یک از این بخش‌ها، اطلاعات مفید و کارسازی درباره استارت‌آپ‌ها بدست می‌آورد. علاوه بر این موارد، روایت داستانی بر جذابیت کتاب افزوده است به‌طوری که خواندن آن، فرد را خسته نخواهد کرد.

برد فلد نویسنده این کتاب با بیش از بیست سال تجربه در این زمینه، یک کارآفرین و سرمایه‌گذار است که در این کتاب تنها از چگونه کار‌کردن جامعه استارت‌آپی نمی‌گوید، بلکه قواعدی برای تشکیل چنین اجتماعی در هر جایی از دنیا ارائه می‌دهد. همین موضوع باعث شده است که این کتاب همواره به‌عنوان یک راهنما در این زمینه به کار گرفته شود. در واقع نویسنده می‌خواهد این موضوع را نشان دهد که انواع شهرها در سراسر جهان، این قابلیت را دارند که تبدیل به یک خانه کسب‌وکار و اشتغال‌زایی شوند، در صورتی که فرهنگ لازم را ترویج دهند.

کتاب «جامعه‌های استارت‌‌آپی» نوشته برد فلد و ترجمه علیرضا کاظمی‌نیا، احمد ورد و محمد علی زاهدی، برای دومین بار توسط نشر نشریار با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است. نکته جالب توجه این است که نشریار خود یک استارت‌آپ برای تولید کتاب است و انتشارات نیست.

(همچنین بخوانید: همه‌چیز درباره کسب‌وکارهای نوپا)

برچسب‌ها: کارآفرینیکتابجامعه‌های استارت‌آپیاکوسیستممعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبرد فلدBrad Feld
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.