پنج نکته جهانی برای کار تیمی
قایق استارت‌آپی ۱۰

پنج نکته جهانی برای کار تیمی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۵:۰۲ | ۵ دقیقه

کار کردن در زمینه استارت‌آپ به سفر با قایق شباهت زیادی دارد و عوامل متعددی در پیش‌برد و موفقیت آن نقش دارند.

به گزارش نوپانیوز؛ نکات کلیدی ذیل را هربرت بی (Herberet Bay) بیان کرده است؛ کسی که با وجود مدیریت استارت‌آپ، با خانواده‌اش دور دنیا را با قایق سفر می‌کند و از داخل قایق کسب‌وکارش را مدیریت می‌کند. او همچنین استارت‌آپ خود را از درحالی راه‌اندازی کرد که روی دریا بود. مقایسه استارت‌آپ و سفر دریایی توسط او بسیار جالب و خواندنی است که در ادامه پنج آموزه مهم آن‌را می‌خوانیم:

1- قایق مقاوم و خوش‌ساخت 

شاید برای شما ساده و بدیهی باشد، اما داشتن قایقی محکم در دریانوردی، مانند داشتن یک تیم قوی است. هنگام تاسیس یک شرکت، چگونه می‌توان فهمید تیمی که انتخاب شده، برای تحمل فشار کاری و همچنین برای زمان موفقیت، مناسب است؟ بهتر است نگاه جهان‌وطنی داشته باشیم. این به ما اجازه می‌دهد افراد بهتری را ملاقات و جذب کنیم.

2- قطب‌نما و ستاره‌ها

همیشه نمی‌شود هنگام دریانوردی، روی وسایل دیجیتال حساب باز کرد و از این روی، دریانوردان به ابزاری سنتی اما کارا نیز مجهز می‌شوند. ابزارهایی مانند قطب‌نما و استفاده از ستاره‌ها در جهت‌یابی، که همیشه می‌توان با اطمینان از آن‌ها استفاده کرد. در کسب‌وکار، توانایی انتخاب درست مشکلی که باید حل شود، شبیه داشتن یک قطب‌نما است. این به شما کمک می‌کند تا مسیر درست را انتخاب و در آن بمانید. درصورت اطمینان از راه حلی که ارائه داده‎‌اید، آن را با مشتریان خود در میان بگذارید. آن‌ها نقشه‌های دریایی شما هستند.

3- ارتباط

هرجایی که باشید، ارتباط به‌شدت کلیدی است. در زمان دریانوردی چندین ابزار ارتباطی وجود دارد که هرکدام بخشی از این مسئله را انجام می‌دهند. تمام کسب‌وکارها نیز در این زمینه مشترک هستند و هرکدام ابزار ارتباطی خود را دارند. ارتباط درون تیمی نیز نباید فراموش شود. همان‌طور که خدمه یک کشتی باید هماهنگ باشند اعضای تیم استارت‌آپ نیز باید در این زمینه باید خوب باشند.

4- با همه، از جمله خودتان، صادق باشید

این یکی از مهم‌ترین درس‌های زندگی است؛ صداقت با خود و دیگران. همیشه حرف راست بزنید بدون قضاوت و ترس از بهای آن. همیشه آسان نیست، اما در بلندمدت ارزش آن فهمیده می‌شود. صداقت، اعتماد به‌وجود می‌آورد.

5- عیب‌یابی

حادثه خبر نمی‌کند و چه در زندگی شخصی و چه کاری، هرزمانی ممکن است رخ بدهد. دریانوردی هم پر از خطر است. همانند یک استارت‌آپ، که لازم است در آن همیشه منتظر بدترین حوادث باشید. همزمان باید برای حل مشکل به تیم خود اعتماد کامل داشته باشید. راه‌‎حل فوری دادن برای مشکلات، یک توانایی است که تفاوت موفقیت و شکست را تعیین می‌کند. همانطوری که در دریا این مسئله تفائت مرگ و زندگی را مشخص می‌کند.

زندگی در قایق همانند بودن در یک استارت‌آپ، غیرقابل پیش‌بینی است. همیشه اتفاقات تازه می‌افتد. نکته اینجاست که یاد بگیریم هر روز با روزهای دیگر متفاوت است و فرصتی است برای انجام کاری تازه و به سمت هدف رفتن. در استارت‌آپ، هر روز که نه، بلکه هر ثانیه اهمیت دارد.

برچسب‌ها: استارت‌آپارتباطاتجهانکارآفرین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا