دولت با ارائه طرح به مجلس، حقوق استارت‌آپ‌ها را احیا کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: ۸

دولت با ارائه طرح به مجلس، حقوق استارت‌آپ‌ها را احیا کند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۳:۱۵ | ۵ دقیقه

سمیه محمودی: مجلس با حذف قوانین دست‌وپاگیر در حوزه مشاغل و ایجاد همکاری سازنده با دولت در این زمینه، می‌تواند گام‌های مهمی بردارد.

نوپانا: سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا گفت: گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، متکی بر استفاده از توان بازارهای داخلی و جذب سرمایه‌های خارجی است و این امر، با ورود دانش و فناوری همراه با سرمایه، می‌تواند سودمند باشد. در غیر این صورت، به اندازه کافی مستقل نخواهیم بود، بنابراین، باید دقت داشته باشیم که در توسعه کسب‌وکارهای نوپا، دانش و فناوری با هم به کمک سرمایه‌های داخل بیایند.

سمیه محمودی در ادامه تشریح کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه نیافته، پدیده وابستگی به صنایع و فناوری اتفاق افتاده است و این امر، به دلیل این است که دانش، در انحصار کشورهای مبدا بوده و به همراه فناوری، وارد آن کشورها نشده است. ما نیز در مواردی به جای تولید و حمایت از کارآفرینان، به مونتاژ نمونه‌های خارجی و یا وارد کردن محصولات از بازارهای جهانی می‌پردازیم.

او افزود: ارتباط با دیگر کشورها و افزودن دانش آنها به دانش بومی‌مان و همچنین تسهیل سرمایه‌گذاری بر استارت‌آپ‌ها، اتفاق مثبت و خوشایندی برای اقتصاد کشور است. در صورتی که این ارتباط، حساب شده باشد، با ارائه خدمات با کیفیت کسب‌وکارهای نوپا به مصرف‌ کنندگان داخلی وخارجی، می‌توان به رونق اقتصادی دست یافت.

عضو فراکسیون کار، تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: توسعه استارت‌آپ‌ها نیازمند حمایت دولت، مجلس و سایر نهادهای نظارتی است. مجلس با حذف قوانین دست‌وپاگیر در حوزه مشاغل و ایجاد ارتباط و همکاری سازنده با دولت در این زمینه، می‌تواند گام‌های مهمی بردارد. دولت نیز با طرح لایحه و ارائه آن به مجلس، می‌تواند حقوق استارت‌آپ‌ها را احیا کرده و هرچه زودتر موانع پیش روی کارآفرینان را برطرف کند.

(همچنین بخوانید: وزارت صنایع و کشاورزی، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا را در برنامه خود قرار دهند)

محمودی بیان کرد: چنان‌چه دولت، به طور جدی اقدام به رفع موانع استارت‌آپ‌ها کند، خیلی زود، نتیجه مطلوب حاصل می‌شود. همچنین لازم است دولت برای حل مشکلات اقتصادی آنها، از همکاری افراد متخصص در اقتصاد بهره گیرد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس، اشاره کرد: دولت موظف است که جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهد و در این مسیر، مجلس نیز با دولت همگام شده و از طرح‌ها حمایت می‌کند. همچنین از دولت انتظار می‌رود که با استفاده هرچه‌ بیشتر از نخبگان درکابینه خود، پویایی دولت را بیش از پیش فراهم کند.

او با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه کسب‌وکارهای نوپا گفت: اطلاعات مردم از استارت‌آپ‌ها، هنوز به اندازه کافی کامل نیست و بسیاری از مردم از نحوه فعالیت این شرکت‌ها اطلاع چندانی ندارند، بنابراین، فرهنگ‌سازی در حوزه مشاغل دانش‌بنیان، ضروری است.

(همچنین بخوانید: ریسک‌گریزی، ریشه درلایه‌های عمیق فرهنگ ما دارد)

برچسب‌ها: استارت‌آپایراندولتمجلسقوانیندانش‌بنیانسمیه محمودی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.