انواع سرمایه در کسب‌وکارهای نوپا
دارایی خود را با دقت مدیریت کنید ۸

انواع سرمایه در کسب‌وکارهای نوپا

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

با کمک یک متخصص امور مالی، مطمئن شوید سرمایه کافی برای شروع و رشد کسب‌وکار خود را دارید.

نوپانا: کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکا‌ر‌های کوچک، بخش مهم و پویایی از اقتصاد هستند. اما متاسفانه بسیاری از این کسب‌وکارها در کار خود موفق نمی‌شوند و در بازه‌ زمانی سه تا پنج سال اول، شکست می‌خورند و صحنه رقابت را ترک می‌کنند. ضعف در امور مالی، نقش مهمی در این شکست‌ها دارد.

به گزارش نوپانا، شما می‌توانید با کمک یک متخصص امور مالی، یک نقشه راه برای کسب‌وکار خود مشخص کنید تا مطمئن شوید سرمایه کافی برای شروع و رشد کسب‌وکار خود را دارید. حتی اگر یک استراتژی برای جذب سرمایه‌گذاران بالقوه و افزایش سرمایه دارید، هنوز کارهای زیادی است که باید انجام دهید.

در ادامه، سرمایه را به دو دسته گسترده تقسیم می‌کنیم، اما همیشه به‌ یاد داشته باشید این موضوع برای هرکسب‌وکاری با دیگری متفاوت است. شما بهتر از هر فرد دیگری کسب‌وکار خود را می‌شناسید و به دنبال رشد و موفقیت آن هستید، بنابراین سعی کنید موارد زیر را به کسب‌وکار خود تعمیم دهید:

(همچنین بخوانید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، راه رسیدن به موفقیت استارت‌آپ‌ها هستند)

۱-سرمایه دائمی

بدون اینکه وارد جزئیات شوید، به مقدار پولی که هیچ‌وقت نمی‌خواهید آن را خرج کنید، فکر کنید. این سرمایه را به عنوان حق مالکیت خود در نظر بگیرید. انجام این کار می‌تواند با تخصیص مجدد درصد مشخصی از سرمایه‌های ورودی انجام پذیرد. از این سرمایه اغلب به‌ عنوان وثیقه برای وام‌های تجاری ومواردی از این دست استفاده کنید. با داشتن این سرمایه می‌توانید درصورت وقوع رویدادهای غیرمنتطره، همه‌ چیز را به خوبی کنترل کنید. این سرمایه روزهای سخت کسب‌وکار شماست.

۲-سرمایه در گردش

به هیچ عنوان در مواقع سخت، از این پول استفاده نکنید، این یک هشدار جدی‌است. سرمایه در گردش دارایی‌های جاری یک شرکت است که برای کارهای مهمی مانند اجرای کارهای روتین، پرداخت قبض‌ها و تامین وسایل مورد نیاز، استفاده می‌شود.

اگر شما به مشتریان خود برای پرداخت، ۴۵ روز فرصت دهید اما نیاز داشته باشید تا هر ۳۰ روز، فهرست اموال و دارایی‌ خود را مجددا تنظیم کنید، یک شکاف بزرگ در امور مالی شما ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که گرفتن وام یا کار کردن با فروشندگان برای تمدید شرایط اعتباری شرکت، اقدامات متوقف‌کننده‌ای هستند که در نهایت مانع رشد کسب‌وکار شما می‌شوند.

کارآفرینی و ایجاد یک کسب‌وکار کوچک، کار دشواری است واین حقیقت که افزایش سرمایه یک رویداد ساده نیست و در ابتدای شروع فعالیت شما اتفاق نمی‌افتد، آن را پیچیده‌تر می‌کند، بنابراین، آشنا شدن با انواع امور مالی کسب‌وکار و درک تفاوت‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را بر چیزی که در آن بهترین هستید یعنی ارائه ارزش‌ها و خدمات خود به مشتریان بگذارید.

(همچنین بخوانید: ۲۵ علت سرمایه‌گذاری نکردن)

برچسب‌ها: سرمایهاستارت‌آپکسب‌و‌کارامور مالیسرمایه در گردشسرمایه دائمیcapital
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.