صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، راه رسیدن به موفقیت استارت‌آپ‌ها هستند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۸

صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، راه رسیدن به موفقیت استارت‌آپ‌ها هستند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

احمد انارکی: توسعه بیشتر دانش‌بنیان‌ها، نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های بیشتر توسط دولت و نیز جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

نوپانا: احمد انارکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا گفت: یکی از ظرفیت‌های پربازده در اقتصاد مقاومتی، شرکت‌های استارت‌آپی هستند که با توجه به گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و فضای مجازی در زندگی مردم، محبوبیت زیادی دارند.

احمد انارکی محمدی در ادامه افزود: خدمات متنوع و با کیفیت کسب‌وکارهای نوپا، باعث شده که بسیاری از مردم، به استفاده از خدمات این شرکت‌ها نسبت به مشاغل سنتی، بیشتر متمایل باشند. استارت‌آپ‌ها جای خود را در سبد کالای مصرفی مردم باز کرده‌اند و این نشان از استقبال مردم، از کالا و خدمات با کیفیت دارد.

سخنگوی کمیته اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ازآنجایی که تحریم‌ها، اثرات زیان‌باری بر بدنه اقتصادی کشور وارد کردند، ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان، اتفاق مثبتی بود. آنها با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توانسته‌اند سرمایه‌های خوبی دراین مسیر جذب کنند. توسعه بیشتر دانش‌بنیان‌ها، نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های بیشتر توسط دولت و نیز جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.
 
او درخصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه بیان کرد: صندوق‌های جسورانه با از میان برداشتن بروکراسی‌ها و با در نظر گرفتن اکثر مشکلات پیش روی کارآفرینان، آنها را در راه رسیدن به موفقیت همراهی کرده و به دلیل آنکه با روحیات نوآوران و ایده‌پردازان تا حدود زیادی آشنا هستند، هم‌افزایی میان طرفین، زیادتر است و همین امر، شتاب قابل ملاحظه‌ای به توسعه شرکت‌های استارت‌آپی می‌بخشد.

عضو خانه ملت خاطرنشان کرد: عده‌ای از مسئولان با این تصور که با ورود استارت‌آپ‌ها، مشاغل سنتی از بین می‌روند، در مسیر پیشرفت کسب‌وکارهای نوپا، همکاری لازم را ندارند، درحالیکه این‌ تصور درست نیست. ما باید همگام با پیشرفت‌های جهان باشیم و در رسیدن به مسیر پیشرفت اقتصادی، کوتاهی نکنیم. در برطرف شدن این مشکل، فرهنگ‌سازی نقش موثری دارد.

انارکی یادآور شد: ازآنجایی که فرهنگ کشور ما غنی بوده و مردم نیز از استارت‌آپ‌ها استقبال بی‌نظیری داشته‌اند، لذا به نظر می‌رسد در سازگاری مردم با کسب‌وکارهای نوپا مشکلی نباشد و شکاف میان مشاغل سنتی و نوپا، با فرهنگ‌سازی رفع شود.

سخنگوی کمیته اقتصاد مقاومتی گفت: کسب‌وکارهای نوپا با داشتن مزایای مختلف از جمله خدمات گسترده و کم‌هزینه، امنیت بالا و سرعت مطلوب ارائه خدمات، توانسته‌اند بسیاری از مردم را مجاب به استفاده از خدمات خود کنند. این موهبات در مشاغل سنتی مشابه آنها، کمتر دیده شده و در نتیجه کسب‌وکارهای نوپا باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی بسیاری از مردم شده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: رهبر انقلاب نیز در فرمایشات خود با اشاره بر توان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، این مشاغل را محرک توسعه اقتصادی دانسته‌اند، بنابراین، بهره‌گیری از کسب‌وکارهای نوپا در جایگاه‌ مناسب، راهگشای اقتصادی کشور است.

(همچنین بخوانید: نقش سرمایه‌گذاران خطرپذیر در زیست‌بوم استارت‌آپی‌)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارایراناقتصاد مقاومتیشرکت‌های دانش‌بنیانسرمایه‌گذاری خطرپذیرسرمایه‌گذاری خارجیاحمد انارکی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.