وزارت صنایع و کشاورزی، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا را در برنامه خود  قرار دهند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۸.۷

وزارت صنایع و کشاورزی، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا را در برنامه خود قرار دهند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

سید تقی کبیری: مسئولان دولتی، با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا، می‌توانند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کنند.

نوپانا: سید تقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، به خبرنگار نوپانا گفت: شرکت‌های دانش‌‌بنیان، درجذب سرمایه‌گذاری خارجی، ظرفیت‌های زیادی دارند، چرا که اقتصاد در دنیا به سمت مسیرهای نو در حرکت است و کسب‌وکارهای نوپا، صرفه اقتصادی قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران دارند، بنابراین می‌توانند گزینه خوبی برای ورود دانش و تکنولوژی به همراه سرمایه باشند. مسئولان دولتی، با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا، می‌توانند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کنند.

(همچنین بخوانید: حمایت از ۶۰ مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در کشور)

کبیری افزود: طی مذاکراتی که ایران با روسیه انجام داده است، حدود  ۵ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری این کشور مصوب شده است، بنابراین، شرکت‌های داخلی، خصوصا شرکت‌های دانش‌بنیان، با گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران روسی و قانع کردن آنها به سرمایه‌گذاری، می‌توانند فرصت بسیار خوبی در این زمینه کسب کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از آنجایی که کسب‌وکارهای نوپای داخلی، هنوز توان رقابت با برخی شرکت‌های بزرگ خارجی را ندارند، لذا با همکاری دولت، مشکل سرمایه‌گذاری تا حد زیادی قابل حل خواهد بود. همچنین با روش سرمایه‌گذاری مشارکتی شرکت‌های خارجی، می‌توان فناوری و سرمایه‌گذاری را به طور همزمان در اختیار مشاغل نوپا گذاشت.

کبیری بیان کرد: یکی از راه‌های تسریع در سرمایه‌گذاری بر کسب‌وکارهای نوپا، ایجاد صندوق‌های جسورانه برای حمایت از آنها است. البته لازم است برای ایجاد اعتماد، میان طرفین، توافقاتی در این زمینه صورت بگیرد. صندوق‌های جسورانه، در جهت شتاب‌دهی کسب‌وکارهای نوپا در مسیر پیشرفت، گام برمی‌دارند و با آگاهی از چالش‌های بازار و ریسک‌های موجود، موانع را شناسایی کرده و در برطرف کردن آنها کمک می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد وگفت: وزارت صنعت، معدن، تجارت و وزارت کشاورزی، به‌عنوان متولیان بزرگ این حوزه، لازم است همکاری کرده و در مسیر اطلاع‌رسانی و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، تاثیرگذار باشند. همچنین لازم است با بیان کردن نقطه ضعف و قوت این شرکت‌ها، سعی در حل مشکلات پیش‌ روی آنها داشته باشند.

(همچنین بخوانید: سرمایه‌گذاری جدید ام‌تی‌ان در ایران)

برچسب‌ها: استارت‌آپایرانحمایتسرمایه‌گذاری خارجیسید تقی کبیری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.