جذب سرمایه به روش صنایع کوچک
تاثیر استارت‌آپ‌ها بر تفکر سرمایه‌گذاران ۶

جذب سرمایه به روش صنایع کوچک

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

محمودرضا خواجه‌نصیری: در سال جاری به دلیل قدرت دادن به نقدینگی، سرمایه‌ها به سمت صنایع کوچک‌تر حرکت کردند.

نوپانا به نقل از تعادل: محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه آرمان، در خصوص تحلیل سه صنعت قند و شکر، کاغذی و رایانه که از ابتدای سال جاری تا امروز بیشترین بازدهی را ثبت کردند، گفت: «در سال جاری به دلیل قدرت دادن به نقدینگی، سرمایه‌ها به سمت صنایع کوچک‌تر حرکت کردند.»

او با تاکید بر اینکه بازدهی بالای این صنایع لزوما به دلیل شرایط بنیادی مناسب آنها نبوده است، اظهار داشت: «در گروه‌های قند و شکری و کاغذی که از قیمت‌های جهانی نیز تاثیر می‌گیرند، بررسی بازارهای جهانی نشان می‌دهد نوسان خاصی در این مدت رخ نداده است.»

او با اشاره به بهبود گزارش‌دهی شرکت‌های گروه قند و شکری ادامه داد: «در این گروه بازار، شاهد بهتر شدن گزارش‌های پیش‌بینی سود بوده که این بهبود عملکرد در اقبال بازار بی‌تاثیر نبوده است.»

فناوری اطلاعات در بازار سرمایه وارد یک چرخه جدید از حیات شده است. فضای به وجود آمده در شبکه‌های اجتماعی، تبادلات اطلاعات مبتنی بر اینترنت و ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها بر تفکر سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته و گرایش‌ها به این گروه افزایش چشمگیری داشته است.

(همچنین بخوانید: چه راه‌هایی برای تامین مالی کسب‌وکار وجود دارد؟)

به گفته خواجه‌نصیری، زمانی که بازارهای جهانی نوسان خاصی را تجربه نمی‌کنند، افزایش سودآوری در صنایع مصرفی به دلیل رشد تقاضا در بازار داخل است که در گروه قند و شکر این اتفاق رخ داده است. مدیرعامل تامین سرمایه آرمان به افزایش تقاضا در بسیاری از گروه‌های مصرفی بازار اشاره کرد و گفت: «علاوه بر قند و شکر در گروه‌های غذایی، لاستیکی و سایر صنایع مصرفی نیز شاهد رشد تقاضا بودیم.»

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت صنایع بازار سرمایه گفت: «جز دو صنعت قند و شکر و کاغذی، برخی صنایع کوچک دیگر نیز در این مدت شاهد اقبال بازار بودند. نقدینگی ماجراجو در این برهه زمانی ترجیح داده است به سمت صنایع کوچک حرکت کند.»

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر، برخی صنایع بزرگ بازار شرایط بنیادی مطلوبی دارند، افزود: «با این وجود، مهم‌ترین دلیل اقبال بازار به صنایع کوچک علاوه بر وضعیت بنیادی خوب، شناوری پایین و کم بودن عرضه‌کننده حقوقی است.»

به گفته مدیرعامل تامین سرمایه آرمان، فضای به وجود آمده در شبکه‌های اجتماعی، تبادلات اطلاعات مبتنی بر اینترنت و ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها بر تفکر سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته و گرایش‌ها به این گروه افزایش چشم‌گیری داشته است.

(همچنین بخوانید: اصول اولیه سرمایه‌گذاری خارجی)

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاریفناوری اطلاعات و ارتباطاتبازارInvestmentصنایع
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.