شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های سخت‌افزازی در دانشگاه شریف
تجاری‌سازی دستاوردهای دانشجویی ۷

شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های سخت‌افزازی در دانشگاه شریف

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۵ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

برنامه تجاری‌سازی دستاوردهای دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان اولین مجموعه، به شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های سخت‌افزاری می‌پردازد.

نوپانا به نقل از ایرنا: مسئول روابط عمومی برنامه تجاری‌سازی دستاوردهای دانشجویی دانشگاه شریف، گفت: این برنامه زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه شریف، از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

الناز سلیمانی افزود: در این مدت، بیش از ۱۵۰ طرح بررسی، ۱۵ تیم موفق به جذب سرمایه و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه جذب شده است.

سلیمانی گفت: فعالیت‌های برنامه در سه پیشخوان ارائه می‌شود: فرا ایده، دوره پیش‌شتاب‌دهی پرتو و دوره تجاری‌سازی. در رویداد فرا ایده، به شبکه‌سازی و معرفی فرصت‌ها و نیازها و چالش‌های موجود در صنایع مهم کشور از جمله آب و کشاورزی، فرهنگ و سرگرمی، مدیریت بحران و امنیت، سلامت و شهر هوشمند و… پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌هایی که بعد از رویداد فرا ایده شکل گرفته‌اند و تیم‌هایی که با ایده مناسب در برنامه ثبت‌نام می‌کنند، ولی نمی‌دانند به چه شکل باید فعالیت‌های کسب‌وکارانه خود را آغاز کنند، می‌توانند در دوره‌های پیش‌شتاب‌دهی شرکت کنند.

سلیمانی افزود: در دوره تجاری‌‌سازی، تیم‌‌های توانمندی وارد می‌شوند که ایده مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار فناورانه دارند. در این دوره به حمایت‌های لازم و ارائه خدمات مورد نیاز تیم‌ها از جمله حمایت‌های مالی، فضای استقرار، خدمات آزمایشگاهی و مربی‌های خبره کسب‌وکار و کمک به جذب سرمایه‌گذار پرداخته می‌شود.

دانشجویان با مراجعه به نشانی ideo.sharif.ir می‌توانند طرح‌های خود را در این سامانه ثبت کنند تا بعد از بررسی‌های کارشناسان، در صورت دارا بودن شرایط لازم، تصویب شده و مراحل آتی را طی کنند.

(همچنین در این زمینه بخوانید: شتاب‌دهی به استارت‌آپ‌ها در ایران)

برچسب‌ها: تجاری‌سازیایدهشتاب‌دهیدانشگاه صنعتی شریف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.